Franczyza po macierzyńskim
Życie Moniki Nozderki toczyło się szybko. Po szkole średniej wzięła ślub, zaczęła studia, wkrótce urodziła dziecko. Gdy synek skończył trzy lata, poszła do etatowej pracy. Później pojawiło się kolejne dziecko i kolejny urlop macierzyński. Właśnie w trakcie jego trwania znalazła ogłoszenie o szkoleniu dla agentów ubezpieczeniowych, organizowane przez PZU.
– Myślałam, że po prostu zrobię dodatkowe uprawnienia, które będę mogła dołączyć do swojego CV – opowiada Monika Nozderka.
Ale szkolenie okazało się na tyle ciekawe, a branża tak perspektywiczna, że zdecydowała się nawiązać współpracę z PZU.
– Zwłaszcza że powrót do etatu był mało realny – przyznaje. – Poza tym nie widziałam żadnych ryzyk tej decyzji. Wiedziałam, że mogę tylko zyskać.
Praca i dom
Szkolenie, w którym Monika Nozderka wzięła udział, pozwoliło jej zdobyć konieczne uprawnienia i wiedzę o tym, jak wygląda praca agenta.
– Później przeszłam też w PZU wiele szkoleń, które dały mi konkretną wiedzę o produktach, oferowanych klientom – dodaje Monika Nozderka.
Zaczynała jako agent terenowy. Biuro miała w domu, a z klientami spotykała się w dogodnym dla nich miejscu.
– To było dla mnie świetne rozwiązanie, bo mogłam dopasowywać godziny pracy do obowiązków związanych z opieką nad dziećmi – mówi Monika Nozderka. – Kiedy były w przedszkolu czy szkole, jeździłam na rozmowy z klientami. Później przywoziłam je do domu, byłam mamą na cały etat, a wieczorami, gdy szły spać, siadałam do dokumentów.
Przyznaje, że początki były trudne.
– Zaczynałam od zera. Na początku sprzedawałam polisy rodzinie, znajomym. Biznes rozkręcał się powoli – wspomina franczyzobiorczyni PZU. – Nie zniechęcałam się i z roku na rok było coraz lepiej.
Cztery lata temu Monika Nozderka otworzyła stacjonarne biuro w Wyszkowie, zatrudniła pracowników. Dzisiaj ma klientów z całej Polski.
– To możliwe, bo bardzo dużo polis podpisuję zdalnie – wyjaśnia.
Agenci w sieci
PZU ma w całej Polsce ok. 400 placówek własnych i mniej więcej 1,5 tys. franczyzowych, prowadzonych przez agentów. Można je znaleźć w aglomeracjach i małych miasteczkach. Są otwierane w trzech różnych standardach. W zależności od wybranego standardu biura mogą różnić się m.in. wielkością, wyposażeniem, ale też zakresem wsparcia, jakie agent otrzymuje od centrali PZU. Franczyzobiorca powinien znaleźć lokal i kupić sprzęt biurowy – to jego jedyne wydatki na starcie. Meble oraz oznakowanie placówki zapewnia centrala.
– Aby zostać agentem ubezpieczeniowym konieczne są odpowiednie uprawnienia, nie trzeba natomiast kończyć żadnej szkoły ekonomicznej, czy prawniczej – informuje Sebastian Oliszewski, kierownik zespołu rozwoju sieci w PZU. – Wystarczą oferowane przez nas bezpłatne szkolenia i oczywiście zdanie egzaminu KNF. Nie ma się czego obawiać, bo świetnie do niego przygotowujemy. Wymagana jest też niekaralność i średnie wykształcenie. Oferujemy profesjonalne wdrożenie do zawodu i opiekę lokalnego kierownika sprzedaży.
Podstawą wynagradzania franczyzobiorców jest system prowizyjny za sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Do tego dochodzą premie za realizację konkretnych celów sprzedażowych w trakcie kwartału.
– Nasi agenci mogą sprzedawać też szeroką gamę produktów całej Grupy PZU, np. leasingi i produkty bankowe. W sposób szczególny wspieramy naszych franczyzobiorców premiami za prowadzenie biur oraz realizację wysokich standardów obsługowych – dodaje Sebastian Oliszewski. – Istnieje też specjalny system wsparcia dla nowych agentów, w postaci premii na start.
WIZYTÓWKA PZU
Sieć agencji ubezpieczeniowych.
- ok. 400 własnych
- ok. 1,5 tys. placówek franczyzowych

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Majowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Prezentujemy w nim m.in. sprawdzone pomysły na biznes w finansach oraz podpowiadamy, jaką firmę otworzyć po urlopie macierzyńskim.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
Pieniądz robi pieniądz – gdzie ta maksyma sprawdzi się lepiej niż w sektorze finansowym? Oto przegląd konceptów franczyzowych z tej branży.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Patrycja Niedźwiecki prowadzi z mężem już trzy restauracje pod złotymi łukami. Jak wygląda franczyza Maka „od kuchni”?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Sieć bezobsługowych siłowni chce w tym roku otworzyć 10 placówek w naszym kraju. Czy opłaca się wejść w ten biznes?
POPULARNE NA FORUM
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.
W co inwestować
Trzeba dywersyfikować inwestycje jak tylko się da w różne biznesy
Nešto Bank - sieć się sypie...
Podobno wiatr wiadomości na rynek przywitał, z sieci występują Partnerzy, którzy nie mają możliwości dalszego rozwoju z NB ( zmiana oferty, zaniżenie scoringu). Zmiana...