MZGZ ma parcie na szkło
Sklepy francuskiego producenta odzieży MZGZ są znane w wielu krajach Europy – od Francji i Niemiec przez Czechy i Słowację po Ukrainę. W Polsce sieć partnerską MZGZ od 2010 roku rozwija firma EDGE Team. Obecnie koncept liczy ponad ok. 300 placówek, spośród których przeważającą większość stanowią punkty w sklepach multibrandowych. Motorem napędowym sieci są partnerzy, do franczyzodawcy należy tylko kilka sklepów. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o 29 punktów partnerskich i dwa własne. W 2016 ma przybyć ich jeszcze więcej.
– W 2016 planujemy uruchomienie 50 nowych punktów partnerskich. Otwarcia planowane są w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Szczególnie atrakcyjne lokalizacje to główne rynki miast, deptaki, a także galerie i pasaże handlowe – zapowiada Jarosław Misiurek, franczyzodawca marki MZGZ.
Pomóc w poszukiwaniu franczyzobiorców ma kampania reklamowa. W lutym wyemitowane zostanie ok. 800 spotów na 12 wiodących kanałach telewizyjnych. Kampania jest skierowana do klienta detalicznego, a franczyzodawca chce w ten sposób zwiększyć rozpoznawalność marki.
W przeciwieństwie do większości konceptów odzieżowych MZGZ nie korzysta z depozytowego modelu współpracy. Oznacza to, że franczyzobiorcy muszą kupić towar na własny rachunek. Mają jednak do dyspozycji wydłużony termin płatności – do końca sezonu, w którym została kupiona kolekcja.
– Dzięki temu partner może otworzyć sklep z mniejszym wkładem własnym. Ponadto na bieżąco monitorujemy sprzedaż i sugerujemy, jakie produkty warto zamawiać. Narzuty na ceny hurtowe mogą sięgać nawet 150 proc. Staramy się oferować wzornictwo wyprzedzające nadchodzące trendy i nigdy nie powtarzamy kolekcji – tłumaczy Jarosław Misiurek.
Na remont i zatowarowanie sklepu o powierzchni 60 m2 trzeba wydać ok. 50-70 tys. zł. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się po 2-3 sezonach. Nieco mniejsze wydatki pociąga za sobą uruchomienie cornera MZGZ w sklepie multibrandowym. Jego zatowarowanie i przygotowanie wiąże się z kosztem ok. 30-40 tys. zł. Franczyzodawca nie pobiera opłat wstępnych ani miesięcznych. Partner może liczyć na pomoc przy wyborze lokalizacji i negocjacjach warunków najmu. Pracownicy sklepu są szkoleni przez franczyzodawcę w zakresie technik sprzedaży oraz asortymentu MZGZ, natomiast franczyzobiorca ponosi koszt obrandowania sklepu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...