Biznes dobrze urządzony
Hagea jest dystrybutorem renomowanych marek europejskich (m.in.: Siesta, Fermob, Resol, Pedrali, Papatya, Nardi) specjalizującym się w dostarczaniu mebli – głównie stołów i krzeseł.
– Produkty z naszej oferty można podzielić na trzy podstawowe kategorie: meble do wnętrz, meble komercyjne i meble ogrodowe. W ramach naszej oferty możemy sprostać oczekiwaniom zarówno klientów indywidualnych, jak i komercyjnych m.in.: hoteli, restauracji, pizzerii, biur – mówi Grzegorz Binkiewicz, prezes zarządu Hagea. – Nowością w naszej ofercie są także produkty do przestrzeni publicznej marki Vilagrasa: ławki miejskie, przemysłowe pojemniki na śmieci oraz popielnice, a także meble do galerii handlowych, food courtów, lotnisk, stadionów, hal targowych, dworców kolejowych – dodaje.
Potencjalny franczyzobiorca Hagea powinien dysponować lokalem o powierzchni 50 m2 w eksponowanej części miasta lub centrum handlowego. Najlepiej, jeśli mieściłby się na parterze i miał dużą witrynę, która umożliwia atrakcyjną prezentację mebli. Przy tej wielkości sklepu całość inwestycji dla franczyzobiorcy nie powinna przekroczyć 50 tys. zł (łącznie z adaptacją lokalu). Połowę kosztów ekspozycji finansuje franczyzodawca.
– Na nasz koszt sklep zostanie obrandowany marką Hagea. Dostarczymy franczyzobiorcy również materiały promocyjne: katalogi, cenniki – zapewnia Grzegorz Binkiewicz.
Małe miasta mają potencjał
Hagea chce otwierać sklepy partnerskie w całym kraju.
– Wbrew pozorom sklepy meblowe w mniejszych miastach, szczególnie w takich oddalonych od dużych aglomeracji, dobrze sobie radzą. Klienci wolą poszukać towaru w sklepie niedaleko domu, zamiast jechać kilkadziesiąt kilometrów do dużego miasta. A przecież oferta sklepu jest w dużej mierze nastawiona właśnie na klienta indywidualnego – mówi Grzegorz Binkiewicz.
Firma prowadzi również sprzedaż poprzez sklep internetowy. Klient ma możliwość odbioru towaru w sklepie stacjonarnym, a prowizję za obsługę otrzymuje franczyzobiorca, który ma bezpośredni kontakt z kupującym.
– Naszą ofertę kierujemy również do właścicieli restauracji, kawiarni czy hoteli. Za obsługę i prezentację produktów zakończoną sprzedażą partner otrzymuje prowizję uzależnioną od wielkości pozyskanego kontraktu. Kwestie rozliczeń, a przede wszystkim realizacji dostawy i logistyki pozostają po naszej stronie – zapewnia franczyzodawca.
W trakcie współpracy franczyzobiorca marki będzie zobowiązany odprowadzać na rzecz franczyzodawcy opłatę na fundusz marketingowy w wysokości 2 tys. zł miesięcznie (jeśli prowadzi sklep wyłącznie z produktami Hagea) lub 3 tys. zł (gdy współpracuje na zasadach shop-in-shop, czyli w sklepie, który prowadzi sprzedaje również meble innych marek).
– Budżet reklamowy jest zasilany również naszymi środkami i w całości przeznaczany na reklamy w wiodących mediach drukowanych i internetowych. Na dzień dzisiejszy nakłady na reklamę wynoszą kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Współpraca z nami spowoduje natychmiastowe dołączenie do grupy sklepów mocno promowanych w mediach – zapewnia Grzegorz Binkiewicz.
Hagea posiada na razie jeden wzorcowy sklep w centrum Wrocławia.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.