Cel na horyzoncie
Od początku roku sieć Fines powiększyła się o 22 placówki, a w przygotowaniu jest 17 kolejnych otwarć. W ramach konceptu działa 285 punktów, a ich liczba do końca roku ma sięgnąć 300.
- Rotacja biur nie przekracza 5 proc., czyli typowego poziomu w podobnych sieciach franczyzowych. Zamknięcie placówki lub częściej zmiana właściciela wynikają przede wszystkim z powodów osobistych franczyzobiorców. Zakładając naturalną rotację, planujemy otwierać około pięciu placówek miesięcznie – zapowiada Piotr Przedlacki, założyciel i prezes Fines.
Większość nowych franczyzobiorców to dotychczasowi agenci kredytowi sieci. Współpracą z Fines interesują się też coraz częściej osoby, które prowadziły lub prowadzą franczyzy bankowe, ale chcą zwiększyć swoją ofertę o nowe kredyty bankowe, a także pożyczki pozabankowe.
- Nasz wachlarz produktowy odpowiada potrzebom większości grup klientów, co ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe. Ostatnio wprowadziliśmy ubezpieczenia majątkowe, które coraz lepiej sprzedają się w naszej sieci. Dysponujemy też szeroką ofertą kredytów bankowych obsługiwanych w procesie automatycznym (cztery banki oraz 15 firm pożyczkowych). Stale pracujemy nad nowymi produktami. Sumarycznie nasza oferta obejmuje dostęp do 34 instytucji finansowych – mówi Piotr Przedlacki.
Kwota inwestycji zależy przede wszystkim od stanu technicznego lokalu, w którym ma zostać otwarta placówka franczyzowa Fines. W większości przypadków zamyka się w kwocie 10-15 tys. zł, łącznie z wydatkami na meble oraz oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne lokalu. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych.
- Od początku funkcjonowania sieci franczyzowej Fines nie było opłat licencyjnych i nie planujemy zmian w tym zakresie. Stawiamy na wspieranie przedsiębiorczości naszych franczyzobiorców, dlatego zdecydowanie rekomendujemy zaplanowanie stałego budżetu na działania marketingowe, zamiast pobierać opłaty franczyzowe - wyjaśnia Piotr Przedlacki.
Średnia prowizja w sieci wynosi 10 proc. wartości sprzedawanych kredytów i pożyczek netto.
- Zatem minimalny poziom wolumenów kredytowych to 150-200 tys. zł miesięcznie, co powinno wygenerować przychody niezbędne do pokrycia kosztów najmu i wynagrodzenia pracownika, a także podstawowych kosztów marketingowych – dodaje prezes Fines.
Jego zdaniem każda osoba, zainteresowana otwarciem franczyzy biur kredytowych, powinna zwrócić uwagę przede wszystkim na oferowane wsparcie procesu sprzedażowego i zaangażowanie franczyzodawcy w proces pozyskiwania klientów.
- Stawiamy przede wszystkim na przemyślane i strategiczne wspieranie partnerów w budowaniu zaufania klientów. Trzeba mieć na uwadze, że zintegrowany plan działań w zakresie całej sieci ma bezpośredni wpływ na budowanie stałych relacji z klientami, marketing rekomendacji, a co za tym idzie wzrost przychodu franczyzobiorcy. Dobry franczyzodawca na rynku finansowym to ten, który oprócz wynagrodzenia oferuje wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu - podkreśla Piotr Przedlacki.

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
− Nigdy nie żałowałem porzucenia etatu na rzecz własnej firmy − mówi Krzysztof Wołowiec, który wraz z żoną prowadzi cztery placówki partnerskie Alior Banku.
Już ponad 2/3 transakcji w sklepach odbywa się bezgotówkowo. Klienci coraz częściej oczekują wyboru metod płatności, dlatego posiadanie terminala staja się kluczowe.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.