LPP przypuściło atak na Gdynię
LPP powstało w 1995 roku, sześć lat później zadebiutowało na warszawskiej giełdzie. Najbardziej znaną marką spółki jest Reserved, którego ok. 300 sklepów działa w 10 państwach Europy. Pozostałe to Cropp Town, Mohito, House i Home&You. Wymienione marki podpisały umowę z właścicielem centrum handlowego Wzgórze w Gdyni. Oznacza to, że od 2013 roku, tj. po uruchomieniu galerii klienci będą mogli robić zakupy we wszystkich sklepach, których właścicielem jest LPP.
Projekt ustalany pod najemców
Grzegorz Latała, dyrektor ds. zarządzania majątkiem Mayland Real Estate, dewelopera powierzchni handlowych w Polsce, wyjaśnia w jaki sposób nawiązywana jest współpraca z najemcami i z jakim wyprzedzeniem zawierane są umowy. Okazuje się, że pierwsze rozmowy odbywają się na długo przed otwarciem galerii handlowej.
- Już na etapie koncepcji ustala się i konsultuje projekt rozmieszczenia najemców w centrum handlowym. W oparciu o przeprowadzone wcześniej badania, które definiują produkt jakim jest centrum handlowe, ustala się tenant-mix najemców, czyli ich listę. To zapotrzebowanie rynku decyduje o tym jaki procent powierzchni w centrum zajmie strefa odzieżowa, rozrywki, foodcourt, czy supermarket. Na tym etapie ustala się również przewidywaną liczbę sklepów z danej branży. Trzeba wziąć pod uwagę, że koncepty niektórych sklepów mogą się zmieniać w czasie komercjalizacji. W ciągu roku, dwóch koncept sklepu może ewaluować z powierzchni 200 m2 do 400 m2. Taką sytuacje mamy przy okazji komercjalizacji CH Wzgórze w Gdyni z brandami z grupy LPP czy Inditexu (właściciel marki Zara – przyp red.) – opowiada Grzegorz Latała.
Inwestycja w sklep odzieżowy Reserved wynosi co najmniej 630 tys. zł. |
Sieci rządzą w galeriach handlowych
Kiedy jest ustalony koncept podpisywane są umowy – najpierw z dużymi, sieciowymi najemcami tzw. anchorami, którzy są wybierani w zależności od potrzeb lokalnego rynku. Do rozpoczęcia budowy powierzchnia centrum musi zostać wynajęte w ponad 60 proc. Zmiany w aranżacji poszczególnych sklepów są możliwe w trakcie trwania budowy ale tylko do pewnego momentu.
- Rozporządzenie ministra infrastruktury nakłada obecnie obowiązek starania się o pozwolenie zamienne w przypadku zmian przeprowadzonych wewnątrz budynku w stosunku do pierwotnej wersji. Tak więc, w zależności od przewidywanego postępowania administracyjnego, możliwość zmian została znacząco ograniczona w czasie. Np. w przypadku CH Wzgórze, którego otwarcie planujemy w trzecim kwartale 2013, możliwość dokonywania zmian w aranżacji lokali najemcy będą mieli do końca bieżącego roku – dodaje dyrektor z Mayland Real Estate.
CH Wzgórze będzie miało powierzchnię 70 000 m2 GLA. Znajdzie się tu 270 sklepów. Grupę głównych najemców będą reprezentować m.in.: Real, Grupa Inditex i Alshaya, C&A, NewYorker, Kino Helios, Superpharm, Smyk, Empik, Sephora, Douglas, Drogeria Natura, Rossman, Tally Weijl, Duka, Kruk, Yes, Apart. Rozbudowywany obiekt jest obecnie wynajęty już w 70 proc., a większość pozostałej powierzchni jest już zarezerwowana.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...