80 na celowniku
Odkąd w 2013 roku znana ze skandynawskiego wzornictwa do kuchni i jadalni Duka dołączyła do grona marek pod opieką polskiej Grupy Grass, firma przeżywa rozkwit działalności. Obroty rosną zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowym. Gdy sieć zmieniała właściciela liczyła 32 sklepy. A tylko w ubiegłym roku zostało otwarto 11 nowych. Marka obecna wówczas w Polsce i Szwecji, weszła również na rynek bułgarski i holenderski.
– Dla nas rok 2015 był bardzo udany. W ciągu 12 miesięcy powiększyliśmy sieć o ponad 30 proc. Ten wynik z pewnością byłby niemożliwy bez naszych partnerów franczyzowych, z którymi otworzyliśmy pięć sklepów w Polsce i dwa za granicą. Co więcej, nasi partnerzy już po pierwszych miesiącach, deklarują chęć dalszej współpracy w nowych lokalizacjach. Już dziś wiele projektów mamy potwierdzonych i wiemy, że tempo rozwoju nie będzie niższe niż w ubiegłym roku – podsumowuje Teresa Szynkiewicz, dyrektor ds. rozwoju sieci Duka.
W 2016 roku marka planuje rozwój w Polsce i poza granicami do 80 salonów. Grupa zapowiada otwarcia nowych sklepów w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Franczyzodawca szacuje, że 10-12 nowo otwartych sklepów będzie należeć do franczyzobiorców.
Potencjalny franczyzobiorca marki powinien dysponować lokalem o powierzchni od 90 do 150 m2 w centrum handlowym. Na inwestycję w wyposażenie lokalu oraz dostosowanie go do wymogów sieci należy przygotować co najmniej 100 tys. zł. Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zatowarowania sklepu, bowiem Duka działa w oparciu o depozytowy model współpracy. Oznacza to, że właściciel sklepu płaci za towar centrali dopiero wówczas, kiedy kupi go od niego klient.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.