Biznes na dodatek
Rozliczenie podatku za granicą może być trudnym orzechem do zgryzienia dla polskich pracowników. Rozwiązanie proponuje firma CUF. Właściciele firmy wyciągają pomocną dłoń do tych, którzy pragną sprawnie rozliczyć i odzyskać podatek w innym kraju lub dostać zasiłek za granicą. W grę wchodzi obsługa podatkowa w siedmiu krajach: Niemczech, Holandii, Belgii, Anglii, Irlandii, Austrii i Danii. To w tych miejscach CUF posiada uprawnienia w zakresie doradztwa podatkowego. CUF pojawiło się na polskim rynku w 2002 roku. Od 10 lat rozwija się we franczyzie. – Obecnie aktywnie współpracujemy z ponad 200 biurami w całej Polsce. Jest to współpraca oparta częściowo na modelu franczyzowym – mówi Anna Wawrzynkiewicz, wiceprezes zarządu w CUF.
Transakcja wymienna
Osoba, która chce dołączyć do sieci partnerskiej CUF powinna mieć styczność z klientami wyjeżdżającymi do pracy za granicę. To oni mogą być potencjalnie zainteresowani usługami podatkowymi. Działalność pod szyldem CUF należy traktować jako dodatek do już prowadzonego biznesu. Franczyzobiorca może wybrać jeden z dwóch modeli współpracy. Jeśli prowadzi biuro rachunkowe, firmę pośrednictwa finansowego czy agencję zatrudnienia, wchodzi w program Partner. Tym samym rozszerza swoją ofertę o rozliczenie podatku i uzyskanie zasiłku. Do obowiązków franczyzobiorcy zalicza się wówczas pozyskanie klientów i przygotowanie dokumentacji do zwrotu podatku. Drugi wariant dopasowany jest do osób, które zarządzają firmą – pośrednikiem w zatrudnianiu Polaków za granicą, tj. agencja pracy. Właściciel agencji dołącza do sieci poprzez program TROS (Tax Repayment Outsourcing System). Podobnie jak w programie Partner, dodaje usługi CUF do swojej oferty. Jednak warunki współpracy różnią się. Agencja pracy czy agencja rekrutacyjna staje się wyłącznie pośrednikiem pomiędzy CUF a pracownikami. Za cały proces pozyskiwania i obsługi klientów odpowiada franczyzodawca.
Po zakończeniu negocjacji, partner podpisuje umowę licencyjną. W ramach umowy właściciele zapewniają mu cykl szkoleń z obsługi klienta i produktów firmy. – Pomagamy partnerom na różnych poziomach: od bezpłatnego wsparcia marketingowego, po doradzanie w kontaktach z klientem i ich pozyskiwaniu. Staramy się, by partnerzy zawsze mieli możliwie szybko aktualną wiedzę, która jest im potrzebna podczas współpracy z nami. Współpracujemy na zasadach fair play, np. przypisujemy partnerom klientów z roku na rok – przyznaje Anna Wawrzynkiewicz.
Zaangażowanie w cenie
Niezależnie od wybranego wariantu współpracy, partner nie ponosi na wstępie żadnych kosztów inwestycji. – Koszty po stronie partnera to przede wszystkim czas. Nie ma finansowego wkładu własnego. Wierzymy, że jeżeli partner ma już teraz potencjalnych klientów i zaangażuje się, zaowocuje to zyskiem dla obu stron – mówi Anna Wawrzynkiewicz. Biorca i dawca licencji franczyzowej rozliczają się w formie prowizji, ustalanej indywidualnie. Wysokość prowizji zależy od modelu relacji partnerskiej. Franczyzobiorca przyjmuje klientów samodzielnie lub z pomocą pracowników, w miejscu, gdzie prowadzi swoją podstawową działalność. Właściciele konceptu nie określają minimalnej wielkości lokalu. Ważna jest przestrzeń do obsługi klienta, zlokalizowana w centrum miasta lub centrum handlowym.
Franczyzodawcy szukają chętnych do prowadzenia doradztwa podatkowego w całej Polsce. – Z naszych doświadczeń wynika, że nowe placówki sprawdzają się zarówno w dużych miastach, jak i w bardzo małych miejscowościach, gdzie wydawałoby się, że klientów wyjeżdżających zagranicę jest stosunkowo niewielu – potwierdza Anna Wawrzynkiewicz.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Alior Bank rozszerza ofertę wsparcia dla franczyzobiorców. W ramach dwóch uzupełniających się programów mogą łącznie otrzymać do 100 tys. zł brutto.
Emilia Piesik weszła we franczyzowy biznes razem z mamą. Dziś sama ma dzieci i wciąż chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Joanna Ewert długo poznawała od podszewki Santander Bank Polska, aż wreszcie postanowiła zostać jego franczyzobiorczynią. Podczas zeszłorocznych Targów Franczyza została laureatką konkursu TOP Franczyzobiorca, w kategorii „Mistrz sociali”.
Franczyza Alior Banku liczy już 15 lat. Marta Radziwiłko, jedna z pierwszych franczyzobiorczyń marki, mówi, że nigdy się nie zawiodła i ciągle się rozwija.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.