Poniedziałek
27.03.2006
– o rozwoju sieci placówek partnerskich mówi Ryszard Kiewrel, dyrektor ds. placówek partnerskich Banku BPH.
 

Bank BPH otworzył ponad 400 placówek partnerskich w półtora roku. Co decyduje o takim tempie rozwoju sieci?
Sądzę, że decyduje o tym bardzo atrakcyjna oferta dla przyszłych partnerów - bowiem za niewielką kwotę partner nabywa prawo do działalności pod jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek na rynku finansowym. Wstępny koszt uruchomienia placówki to 10-30 tys. zł w zależności od liczby stanowisk. Kwota ta pokrywa koszty wizualizacji, sprzętu komputerowego, sejfu oraz mebli. Poza tym partner otrzymuje szkolenie, budżet na promocję lokalną oraz gamę produktów i usług dla klientów indywidualnych i biznesowych pokrywającą się w 80 proc. z ofertą oddziałów.

Czy nowo otwierane placówki różnią się od pierwszych agencji Banku BPH?
Nasza oferta bardzo ewoluowała, ale te zmiany dotyczą wszystkich placówek – zarówno już działających, jak i obecnie otwieranych. Od października 2005 roku nasze placówki partnerskie oferują wszystkie produkty Banku dla małych i średnich firm. W tym samym czasie Bank BPH wdrożył system obsługi wniosków kredytowych składanych przez pośredników i agentów. Narzędzie to znacznie przyspiesza proces przesyłania wniosków pomiędzy placówkami a bankiem. Dzięki temu czas oczekiwania na decyzję banku o udzieleniu kredytu jest znacznie krótszy. Od stycznia 2006 placówki partnerskie Banku BPH mają możliwość pracy w soboty, niedziele oraz dni świąteczne.

Czego oczekujecie Państwo od potencjalnych partnerów?
Przyszły partner powinien prowadzić działalność gospodarczą i nie może być karany. Oczekujemy przedsiębiorczości i zaangażowania w działalność placówki. Mile widziane jest również doświadczenie w sektorze finansowym, ale nie jest ono niezbędne, bowiem, niezbędną wiedzę nasz partner może posiąść w czasie szkoleń. Oczywiście sprawdzamy wiarygodność naszych potencjalnych partnerów w Biurze Informacji Kredytowej oraz Rejestrze Nierzetelnych Klientów. Przyszli partnerzy muszą też dostarczyć niezbędne dokumenty, np. zaświadczenia o niezaleganiu z należnościami wobec Urzędu Skarbowego i ZUS.