Własny kawałek podłogi

Sieć rośnie / W mijającym roku Vox otworzył sześć sklepów (dwa w Krakowie i po jednym w Ostrowie Wielkopolskim, Bielsku Białej, Wołominie i Swarzędzu). Obecnie sieć liczy 28 placówek własnych i 35 franczyzowych.
Środa
12.12.2018
Vox otworzył w tym roku sześć sklepów. Na przyszły rok ma podobne plany. Gdzie jest najlepsze miejsce na salon z drzwiami i podłogami?
 

Sklepy Vox działają w branży wykończenia wnętrz. Salony specjalizują się w sprzedaży drzwi, podłóg i paneli. W każdym można też skorzystać z usługi montażu, salony współpracują także z architektami, którzy doradzają klientom. Sklepy muszą sobie radzić na rynku, który jest mocno konkurencyjny.
– Branża jest obecnie w dobrej kondycji, a większość firm, w tym również nasza, osiąga wzrosty sprzedaży – mówi Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox. – Konkurencja jednak jest bardzo duża, a rynek rozdrobniony. Do tego dochodzi rosnąca aktywność ze strony sieci DIY, które starają się podnosić jakość oferty oraz szerokość usług i jeszcze bardziej tę konkurencję zaostrzają. Istotnym problemem jest także niewystarczająca liczba firm montażowych, świadczących usługi na wysokim poziomie.

W mijającym roku Vox otworzył sześć sklepów (dwa w Krakowie i po jednym w Ostrowie Wielkopolskim, Bielsku Białej, Wołominie i Swarzędzu). Obecnie sieć liczy 28 placówek własnych i 35 franczyzowych.
– W roku 2019 planujemy otworzyć kolejne sześć sklepów. Szukamy partnerów w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale nie wykluczamy otwarcia sklepów w mniejszych miastach, które mają potencjał handlowy – wyjaśnia Dariusz Hołowaty.

Vox szuka franczyzobiorców z doświadczeniem handlowym, zwłaszcza w branży drzwi, podłóg lub pokrewnej. Lokalu na sklep najlepiej szukać w sąsiedztwie salonów z podobnym asortymentem: wyposażeniem łazienek, artykułami budowlanymi, wykończeniowymi. Powinien mieć minimum 200 m2 powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.

Licencjodawca zapewniam partnerom m.in. projekt lokalu, zewnętrzne i wewnętrzne obrandowanie sklepu, cykl szkoleń produktowych i sprzedażowych, marketing ogólnokrajowy oraz wsparcie w marketingu lokalnym.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży ze sprzedaży i montażu produktów. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to rok.

Według Raportu o franczyzie w Polsce 2018”, przygotowanego przez ekspertów firmy PROFIT system, w ubiegłym roku na polskim rynku działało 59 systemów franczyzowych w branży artykułów dla domu i ogrodu. To o dwa więcej, niż rok wcześniej. W ramach ich wszystkich funkcjonowało w sumie ponad 2,3 tys. sklepów, czyli o 194 więcej, niż na koniec 2016 roku.


Inwestycja w sklep / Lokal na sklep sieci Vox powinien mieć minimum 200 m kw. powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.