E-papieros jest Trendy
Firma Trendy zajmuje się dystrybucją papierosów elektronicznych na terenie całej Polski. Założyło ją pięć lat temu dwóch kolegów. Wcześniej zajmowali się sprowadzaniem z Chin różnych towarów – bezdotykowych termometrów, destylatorów win, odświeżaczy do powietrza – i ich internetową sprzedażą. W 2009 roku przerzucili się na mało jeszcze wtedy znany w Polsce produkt.
- Wspólnik jest palaczem. Spróbował raz elektronicznego papierosa i stwierdził, że to niezły potencjał na biznes. E-papierosowy boom w kraju dopiero się zaczynał, można było dobrze to wykorzystać. Zaczęliśmy od jednego stoiska, potem stopniowo budowaliśmy sieć - mówi Mirosław Morszczyzna, jeden z założycieli.
Dziś e-papierosy Trendy można kupić w 325 punktach, w tym 205 partnerskich. - Szukamy partnerów handlowych, z którymi nie podpisujemy żadnych umów. Przedsiębiorcy kupują od nas produkt i sprzedają go pod swoim szyldem, nie ma żadnych dodatkowych opłat - mówi Mirosław Morszczyzna.
Trendy rozszerza swoją sieć dzięki przedstawicielom handlowym, którzy promują e-papierosy wśród właścicieli punktów sprzedaży. Najczęściej są to kioski i salony prasowe oraz sklepy, w których można znaleźć podobnego typu asortyment – fajki wodne, cygara czy yerba mate. Czasami firma nawiązuje współpracę ze stoiskami sprzedającymi e-papierosy innych marek, ale tacy partnerzy należą do mniejszości. Produkt sprzedaje się lepiej, gdy klient nie musi go wyławiać z morza towarów konkurencji.
Punkt partnerski musi znajdować się w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Zdaniem Mirosława Morszczyzny w mniejszych miejscowościach sprzedaż e-papierosów w punktach handlujących wyłącznie nimi po prostu się nie opłata.
- Szacuje się, że w Polsce pali obecnie ok. 10 proc. ludzi i ta liczba wciąż spada. A tylko co dziesiąty z tych palaczy preferuje elektroniczny dymek. Sklep w małym mieście nie przyciągnie więc wielu stałych klientów, chyba że e-papieros jest elementem uzupełniającym inną pokrewną ofertę danego punktu - tłumaczy.
Jeszcze kilka lat temu firma stawiała na sklepy i stoiska w galeriach handlowych, obecnie biznes przenosi się powoli na główne ulice miast. Mniejszą liczbę klientów, rekompensuje niski czynsz. Sieć ciągle się rozwija, przedstawiciele handlowi codziennie prowadzą rozmowy z potencjalnymi partnerami. Mirosław Morszczyzna zapowiada, że jeśli obecny trend się utrzyma, do końca roku liczba współpracujących placówek może się nawet podwoić.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów