E-papieros jest Trendy
Firma Trendy zajmuje się dystrybucją papierosów elektronicznych na terenie całej Polski. Założyło ją pięć lat temu dwóch kolegów. Wcześniej zajmowali się sprowadzaniem z Chin różnych towarów – bezdotykowych termometrów, destylatorów win, odświeżaczy do powietrza – i ich internetową sprzedażą. W 2009 roku przerzucili się na mało jeszcze wtedy znany w Polsce produkt.
- Wspólnik jest palaczem. Spróbował raz elektronicznego papierosa i stwierdził, że to niezły potencjał na biznes. E-papierosowy boom w kraju dopiero się zaczynał, można było dobrze to wykorzystać. Zaczęliśmy od jednego stoiska, potem stopniowo budowaliśmy sieć - mówi Mirosław Morszczyzna, jeden z założycieli.
Dziś e-papierosy Trendy można kupić w 325 punktach, w tym 205 partnerskich. - Szukamy partnerów handlowych, z którymi nie podpisujemy żadnych umów. Przedsiębiorcy kupują od nas produkt i sprzedają go pod swoim szyldem, nie ma żadnych dodatkowych opłat - mówi Mirosław Morszczyzna.
Trendy rozszerza swoją sieć dzięki przedstawicielom handlowym, którzy promują e-papierosy wśród właścicieli punktów sprzedaży. Najczęściej są to kioski i salony prasowe oraz sklepy, w których można znaleźć podobnego typu asortyment – fajki wodne, cygara czy yerba mate. Czasami firma nawiązuje współpracę ze stoiskami sprzedającymi e-papierosy innych marek, ale tacy partnerzy należą do mniejszości. Produkt sprzedaje się lepiej, gdy klient nie musi go wyławiać z morza towarów konkurencji.
Punkt partnerski musi znajdować się w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Zdaniem Mirosława Morszczyzny w mniejszych miejscowościach sprzedaż e-papierosów w punktach handlujących wyłącznie nimi po prostu się nie opłata.
- Szacuje się, że w Polsce pali obecnie ok. 10 proc. ludzi i ta liczba wciąż spada. A tylko co dziesiąty z tych palaczy preferuje elektroniczny dymek. Sklep w małym mieście nie przyciągnie więc wielu stałych klientów, chyba że e-papieros jest elementem uzupełniającym inną pokrewną ofertę danego punktu - tłumaczy.
Jeszcze kilka lat temu firma stawiała na sklepy i stoiska w galeriach handlowych, obecnie biznes przenosi się powoli na główne ulice miast. Mniejszą liczbę klientów, rekompensuje niski czynsz. Sieć ciągle się rozwija, przedstawiciele handlowi codziennie prowadzą rozmowy z potencjalnymi partnerami. Mirosław Morszczyzna zapowiada, że jeśli obecny trend się utrzyma, do końca roku liczba współpracujących placówek może się nawet podwoić.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
– Mocno inwestujemy w nowe supermarkety i sklepy w formacie convenience – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
23 i 24 maja odbędzie się w Warszawie X Konferencja Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia będzie „Transformacja teraźniejszości w innowacyjną przyszłość”.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Ministerstwo Sprawiedliwości powołało zespół ds. Franczyzy, a w Katowicach paneliści dyskutowali, jak regulować, żeby nie zniszczyć rynku.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....