Franczyza z dyskontem czy bez?
Wieści o tym, że Biedronka romansuje z franczyzą pojawiają się na rynku już od kilku lat. Do tej pory jednak właściciel marki, portugalska spółka Jeronimo Martins, nie rozpoczął zakrojonej na szeroką skalę akcji rekrutowania franczyzobiorców. Wcześniej tłumaczył, że program partnerski ma formę pilotażową i jest wykorzystywany zaledwie w skromnej części sklepów. W związku ze sporym zainteresowaniem czytelników postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest z tą franczyzą w Biedronce. Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy na nasze pytania.
– Projekt związany z rozwojem placówek partnerskich sieci Biedronka jest prowadzony od kilku lat – model funkcjonuje w wybranych mniejszych miejscowościach. Obecnie w tym systemie działa nieco ponad 50 sklepów. Jest on realizowany jako uzupełnienie głównej działalności sieci, opartej przede wszystkim na sklepach własnych. Na koniec drugiego kwartału tego roku sieć Biedronka liczyła 2693 sklepy, które są zlokalizowane w ponad tysiącu miejscowości w całej Polsce. Jak przekazywaliśmy wcześniej, współpraca z siecią bazuje na złożonym modelu partnerskim, który nie jest oparty na opłatach licencyjnych, ale na ustalonym schemacie rozliczeń. Z reguły oczekujemy, że przedsiębiorca, który chce rozpocząć współpracę z JMP, będzie dysponować obiektem z kilkusetmetrową salą sprzedaży. Nie udzielamy natomiast informacji na temat szczegółowych założeń i konstrukcji umów z partnerami – odpisali nam przedstawiciele biura prasowego Biedronki.
Wspomniane 50 sklepów z blisko 2,7 tys. placówek to niecałe 2 proc. całej sieci. Liczba Biedronek na licencji jest więc bardzo zbliżona do tej, która działała pod koniec 2014 roku. To jednoznacznie pokazuje marginalne miejsce placówek partnerskich w strategii Jeronimo Martins Polska. Sieć nie komentuje wyników sklepów partnerskich, ani nie informuje dlaczego nie rozszerza sieci partnerskiej. Nie mniej możemy się domyslać, że albo wyniki sklepów pilotażowych są poniżej oczekiwań albo Biedronka przez dwa lata nie była w stanie opracować systemu zarządzania sklepami partnerskimi. Z komunikatu sieci można też zrozumieć, że testowany był model franczyzy depozytowej.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów