Po polskich drogach jeździ, według danych GUS, ponad 19 milionów samochodów, podczas gdy jeszcze 25 lat temu było ich 327 tys. Najlepszą lokalizacją dla myjni samochodowych są stacje paliw, a od niedawna także supermarkety.
Środa
12.11.2014
Franczyzodawca Ecomyjni pomaga partnerom w pozyskaniu zewnętrznych form finansowania.
 

Z Ecomyjnią współpracują przedsiębiorcy prowadzący mobilne i stacjonarne myjnie samochodowe. Wykorzystywaną przez nich technikę czyszczenia i dezynfekcji suchą parą stosuje się także w świadczeniu usług sprzątania domów i biur. Sprzątanie różnego rodzaju obiektów pozwala uniknąć spadku zysków w okresie, kiedy zmniejsza się liczba zleceń motoryzacyjnych, czyli w styczniu i lutym. Pod logo Ecomyjni działają trzy jednostki własne i blisko 90 partnerskich, głównie w wersji mobilnej.

- Tacy franczyzobiorcy wykonują usługę mycia samochodu w miejscu wskazanym przez klienta. To duży atut naszego biznesu, bo ogranicza koszty wynajęcia powierzchni biurowej i pod myjnię. W wersji stacjonarnej partner potrzebuje ok. 80 m2. Staramy się aby każdy z nich obejmował zasięgiem geograficznym teren zamieszkany przez minimum 50-60 tys. osób – wyjaśnia Marek Karafioł, właściciel DetailKing Group, do której należy Ecomyjnia.

Okazuje się, że polski koncept, który działa już na rynku od pięciu lat, sprawdza się także za granicą, w tym w Czechach, Niemczech, Norwegii, we Włoszech i na Słowacji. Średnia wartość inwestycji w biznes wynosi 36,9 tys. zł, a korzystając z oferty leasingu i kredytu wystarczy wkład własny w wysokości 3-5 tys. zł. Opłata miesięczna wynosi 100 zł.
– Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc w uzyskaniu dotacji w kwocie 20-40 tys. zł. Mamy przygotowane dokumenty, które w 80 proc. przypadków skutecznie pomagają pozyskać dofinansowanie różnych instytucji – zapewnia Marek Karafioł.

Przedsiębiorcy współpracujący z Ecomyjnią przechodzą szkolenia z zakresu kosmetyki samochodowej, prania i odplamiania. Kontakt do partnerów firmy trafia na pozycjonowaną w wyszukiwarkach internetowych stronę franczyzodawcy. W pakiecie marketingowym znajdują się także ulotki, wizytówki i oklejenie samochodu partnera.

Konkurencją Ecomyjni są Mobilne Myjnie SteamArt, których w Polsce działa już ponad setka. Jeśli przedsiębiorca będzie prowadził biznes w terenie, musi pamiętać, żeby w binesplanie uwzględnić koszt zakupu samochodu, który dowiezie do klienta sprzęt myjący. (dw)