Po polskich drogach jeździ, według danych GUS, ponad 19 milionów samochodów, podczas gdy jeszcze 25 lat temu było ich 327 tys. Najlepszą lokalizacją dla myjni samochodowych są stacje paliw, a od niedawna także supermarkety.
Środa
12.11.2014
Franczyzodawca Ecomyjni pomaga partnerom w pozyskaniu zewnętrznych form finansowania.
 

Z Ecomyjnią współpracują przedsiębiorcy prowadzący mobilne i stacjonarne myjnie samochodowe. Wykorzystywaną przez nich technikę czyszczenia i dezynfekcji suchą parą stosuje się także w świadczeniu usług sprzątania domów i biur. Sprzątanie różnego rodzaju obiektów pozwala uniknąć spadku zysków w okresie, kiedy zmniejsza się liczba zleceń motoryzacyjnych, czyli w styczniu i lutym. Pod logo Ecomyjni działają trzy jednostki własne i blisko 90 partnerskich, głównie w wersji mobilnej.

- Tacy franczyzobiorcy wykonują usługę mycia samochodu w miejscu wskazanym przez klienta. To duży atut naszego biznesu, bo ogranicza koszty wynajęcia powierzchni biurowej i pod myjnię. W wersji stacjonarnej partner potrzebuje ok. 80 m2. Staramy się aby każdy z nich obejmował zasięgiem geograficznym teren zamieszkany przez minimum 50-60 tys. osób – wyjaśnia Marek Karafioł, właściciel DetailKing Group, do której należy Ecomyjnia.

Okazuje się, że polski koncept, który działa już na rynku od pięciu lat, sprawdza się także za granicą, w tym w Czechach, Niemczech, Norwegii, we Włoszech i na Słowacji. Średnia wartość inwestycji w biznes wynosi 36,9 tys. zł, a korzystając z oferty leasingu i kredytu wystarczy wkład własny w wysokości 3-5 tys. zł. Opłata miesięczna wynosi 100 zł.
– Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc w uzyskaniu dotacji w kwocie 20-40 tys. zł. Mamy przygotowane dokumenty, które w 80 proc. przypadków skutecznie pomagają pozyskać dofinansowanie różnych instytucji – zapewnia Marek Karafioł.

Przedsiębiorcy współpracujący z Ecomyjnią przechodzą szkolenia z zakresu kosmetyki samochodowej, prania i odplamiania. Kontakt do partnerów firmy trafia na pozycjonowaną w wyszukiwarkach internetowych stronę franczyzodawcy. W pakiecie marketingowym znajdują się także ulotki, wizytówki i oklejenie samochodu partnera.

Konkurencją Ecomyjni są Mobilne Myjnie SteamArt, których w Polsce działa już ponad setka. Jeśli przedsiębiorca będzie prowadził biznes w terenie, musi pamiętać, żeby w binesplanie uwzględnić koszt zakupu samochodu, który dowiezie do klienta sprzęt myjący. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Punkt przesyłek kurierskich

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

74 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Broker Kurierski

Do Koszałka Można coś więcej o ship center

6 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2022
Interes pompowany helem

Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2022
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?

Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb

73 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...

74 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.

74 wypowiedzi
ostatnia 04.01.2022
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021