Wybierz biznes dla siebie

Sobota
15.10.2016
Odwiedzający Targi Franczyza 2016 mieli szansę w jednym miejscu poznać i porównać oferty 173 marek franczyzowych. Ponad 7 tys. osób skorzystało z tej okazji.
 

Targi Franczyza 2016 za nami. 7 tys. poszukiwaczy pomysłów na biznes odwiedziło Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, by przyjrzeć się ofercie ponad 170 franczyzodawców. Wśród odwiedzających byli tacy, którzy dopiero rozpoczynali swoje poszukiwania, jak i ci, którzy przybyli z określoną wizją własnej biznesowej przyszłości.

Pracuję w transporcie, żona w branży kosmetycznej. Chcielibyśmy otworzyć sklep spożywczy w rodzinnym Włocławku, ale nigdy nie pracowaliśmy w handlu. Liczymy, że od franczyzodawca będziemy mogli się nauczyć, jak prowadzić taką placówkę – mówi Piotr Wójcik, jeden z odwiedzających.

Franczyzodawcy przyznają, że wielu przedsiębiorców przybyło na targi z różnych części Polski na umówione wcześniej spotkania.

Warszawskie targi franczyzy to świetne miejsce by nawiązać nowe kontakty z potencjalnymi franczyzobiorcami, ale też by spotkać się z kandydatami, z którymi już wcześniej kontaktowaliśmy się mailowo bądź telefonicznie. Myślę, że rozmowy przeprowadzone przez ostatnie trzy dni przełożą się na nowe umowy franczyzowe – mówi Piotr Ociepa, franczyzodawca marki Investor Nieruchomości.

W czasie trzydniowej imprezy odwiedzający mogli nie tylko porozmawiać z franczyzodawcami najpopularniejszych marek, ale również poznać tajniki współpracy we franczyzie w trakcie wykładów na forum szkoleniowym. O tym, jak osiągnąć sukces w biznesie franczyzowym opowiadali eksperci z firmy doradczej PROFIT system oraz Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Gościem specjalnym panelu szkoleniowego był Robert Moska, aktor i trener biznesu.

Naszym problemem jest to, że bardzo często działamy według utartych schematów, które wykształcają się w naszych mózgach w trakcie kolejnych lat życia. To ogranicza naszą kreatywność, a w konsekwencji uniemożliwia nam dokonywanie zmian i podejmowanie strategicznych decyzji – mówił Robert Moskwa podczas wykładu.

Targi Franczyza przyciągają zarówno doświadczonych przedsiębiorców, jak i osoby, które dopiero szukają pomysłu na biznes dla siebie.

Jak co roku, odwiedzający mogli wybierać koncepty biznesowe z wielu branż – od gastronomii po nieruchomości, od branży spożywczej po usługi kosmetyczne.

Jestem na targach jako wystawca już po raz szósty. Obecność tutaj zawsze przekłada się na podpisane umowy z franczyzobiorcami, a w efekcie na otwarcia nowych lokali. Liczę, że w tym roku będzie podobnie – mówi Wojciech Goduński, franczyzodawca m.in. takich marek jak Biesiadowo, Western Chicken czy Crazy Piramid Pizza.

Coraz liczniej pojawiają się na Targach marki lodowe. W tym roku swoje stoiska mieli m.in. Lody Bonano, Lodolandia, Lodostrefa, Mangatto, Lody Marsjano, Lody Willish.

Do najliczniej reprezentowanych branż na Targach Franczyzy należała gastronomia – na tegorocznych targach było ponad 50 marek gastronomicznych. Prym wśród nich wiodły marki restauracyjne, m.in.: Burger King, Bobby Burger, Biesiadowo, Blikle, Da Grasso, Kebab King, Salad Story, Telepizza. Wiele było też marek lodowych (Lody Bonano, Lodolandia, Lodostrefa, Mangatto, Lody Marsjano, Lody Willish) oraz kawiarnianych (Bike Caffe, Coffeeloffee, So! Coffee). Popularnością wśród odwiedzających cieszyły się również koncepty sklepów spożywczo-przemysłowych, wśród wystawców z tej branży obecni byli: Carrrefour, Delikatesy Centrum, E.Leclerc, Freshmarket, Groszek, Intermarche, Żabka i inne.

Okładka WBF 119 styczeń 2015, Leszek Czarnecki, Joanna Jabłczyńska

Wystawcy robią wszystko by przekonać do siebie potencjalnych kandydatów. Wiedzą, jak ważne jest pierwsze wrażenie, dlatego coraz więc firm decyduje się na zbudowanie stoiska, które przypomina placówkę franczyzową.

Przedsiębiorcy zainteresowani konceptami z branży finansowej i ubezpieczeniowej, znaleźli oferty m.in.: PZU, Avivy i Superpolisy, Alior Banku, Getin Noble Banku oraz biur księgowych Tax Care. Wśród wystawców obecni byli również przedstawiciele rynku nieruchomości, w tym Remax, Metrohouse, Północ Nieruchomości oraz Inderpo Nieruchomości. O szansę na polskim rynku walczyły również koncepty z USA, Włoch, Chorwacji. W sumie na Targach były obecne 173 marki franczyzowe (LISTA WYSTAWCÓW).


POPULARNE NA FORUM

Witam

Witam wszystkich użytkowników. Właśnie dołączyłem do waszego grona.

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Ubezpieczenie samochodu

Orientujecie sie moze gdzie najlepiej bedzie je wykupic?

1 wypowiedzi
ostatnia 15.11.2018
Sklep z odżywkami w Poznaniu

Olimp trzyma poziom, znam ich suple od lat i zawsze się po nich dobrze czuję, czy buduję masę, czy spalam, to zawsze te efekty są przyśpieszone, zdrowe, naturalne....

9 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Jaka reklama się opłaca?

Teraz wszyscy stawiają na reklamę internetową, profil na FB/Instagramie, a moim zdaniem ważna jest też reklama lokalna, jakaś reklama w gazecie, ulotki czy baner. Moja...

82 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

5 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Pozycjonowanie

A czy nie lepiej zaangażować się po prostu w promowanie firmy w social mediach?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.09.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Racja na początku warto uzyskać pewną wiedzę na temat prowadzenia własnej działalności, otwarcia jej. Między innymi taką wiedzę uzyskałam dzięki tym ekspertom z...

30 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Własna firma to mega wyzwanie i odpowiedzialność. Ja bym nie ryzykowała i nie strzelała w ciemno w razie wątpliwości tylko pierw, trzeba się wszystkiego dowiedzieć. ...

30 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018