Relacja z drugiego dnia jesiennych Targów Franczyza

Piątek
25.10.2024
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
 

[16:00] Do zobaczenia w sobotę

Dwa dni Targów Franczyza za nami. Franczyzodawcy czekają na osoby zainteresowane otwarciem własnego biznesu na licencji jeszcze w sobotę 26 października od godziny 10 do 16.00. Zapraszamy!

[15:25] Agencja nieruchomości z Metrohouse

Franczyza Metrohouse skierowana jest do osób z doświadczeniem w sprzedaży, choć nie jest to warunek konieczny. Kluczowym elementem jest osobiste zaangażowanie partnera w prowadzenie biura. Właściciele, którzy aktywnie zarządzają zespołem i uczestniczą w transakcjach, osiągają lepsze wyniki sprzedaży.
Sieć Metrohouse stabilnie rozwija się w Polsce, otwierając nowe placówki zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miastach z populacją powyżej 20 tys. mieszkańców. Obecnie sześciu nowych partnerów przygotowuje się do otwarcie biur w miejscowościach takich jak: Kutno, Warszawa, Poznań czy Siedlce.
Franczyza Metrohouse łączy pośrednictwo w obrocie nieruchomościami z usługami finansowymi. Partnerzy mają dostęp do modelu „one-stop-shop”, który zwiększa ich potencjał zarobkowy. Wsparcie dla franczyzobiorców obejmuje zaawansowany system CRM, intensywne szkolenia oraz opiekuna, co ułatwia proces wprowadzenia do biznesu.

Zazwyczaj biura Metrohouse zaczynają generować zyski po 12 miesiącach działalności, a zwrot z inwestycji osiągają w ciągu 18 miesięcy. Sieć składa się z 110 biur, w tym ośmiu placówek własnych, co pozwala na testowanie nowych rozwiązań i dostosowywanie ich do potrzeb franczyzobiorców.

Metrohouse zaprasza na stoisko nr 2.35.

[14:50] Franczyza, która skusiła Davida Beckhama

F45 Training powstał w Australii i łączy trzy wiodące style fitness w jedną 45-minutową sesję treningu funkcjonalnego. To połączenie treningu interwałowego o wysokiej intensywności (HIIT), obwodowego i funkcjonalnego – wszystko w niecałą godzinę. Ale trening to nie wszystko. Droga klienta, który przychodzi do studia F45 Training zaczyna się od analizy składu ciała, następnie jest konsultacja trenerska, a potem zbudowanie konkretnego planu żywieniowo-treningowego.

F45 Training otwiera butikowe studia treningowe. Na całym świecie marka ma ich ok. 2,5 placówek. Współwłaścicielem jednego z nich jest David Beckham, który jest też ambasadorem i twarzą marki w Wielkiej Brytanii. A udziałowce F45 Training jest znany aktor Mark Wahlberg.

Teraz F45 Training chce rozwijać franczyzę w Polsce. Na razie działają u nas trzy studia, w Warszawie. Minimalny kapitał potrzebny do otwarcia studia treningowego F45 Training to 395 tys. zł. Potrzebny jest też lokal o powierzchni minimum 170 mkw.

O szczegóły oferty franczyzowej marki można pytać na stoisku nr 1.09.

[14:40] Sushi Story rozwija sieć w Polsce

Sushi Story to wywodząca się z Ukrainy sieć lokali z sushi. Na polskim rynku po raz pierwszy pojawiła się w 2019 roku. Od 2022 roku rozwija się w Polsce poprzez franczyzę.

Lokale Sushi Story działają w formacie take away i w dostawie. Oprócz ponad 70 rolek zestawów sushi, w menu są też m.in. dania z woka, zupy, desery, sałatki.

Sushi Story można otworzyć w dwóch formatach – standardowy lokal przyuliczny lub mini food court. Inwestycja na otwarcie zaczyna się od 25 tys. euro. Wymagana powierzchnia lokalu to od 24 do 70 mkw. Franczyzodawca szacuje, że okres zwrotu z inwestycji nastąpić najwcześniej po 18 miesiącach.

Z franczyzą Sushi story mozna zapoznać się na stoisku 2.29.

[14:20] Otwórz VeloBank

VeloBank przedstawia się jako bank uniwersalny, oferujący innowacyjne rozwiązania, otwarty na współpracę z franczyzobiorcami. W rozwijaniu sieci partnerskiej stawia przede wszystkim na jakość obsługi, co potwierdzać mają wyróżnienia, między innymi za obsługę w kanałach zdalnych czy proces otwarcia konta w placówce. Swoich klientów Velo przyciąga nie tylko produktami kredytowymi, ale również w pełni darmowym kontem, programem cashback za zakupy, bezpłatną usługą pozwalającą rozłożyć płatności za gaz na równe raty, wspiera też swoich klientów m.in. w uzyskiwaniu grantów na odnawialne źródła energii.

Velo Bank szuka przede wszystkim partnerów doświadczonych w sprzedaży, zarządzaniu zespołem. Dużą wartością jest też znajomość lokalnej specyfiki rynku i posiadanie sieci kontaktów. Oprócz konkurencyjnej oferty produktowej i wynagrodzenia prowizyjnego VeloBank oferuje franczyzobiorcom pełną funkcjonalność systemową placówek, taką jak we własnych oddziałach. Dodatkowym narzędziem dla franczyzobiorców jest dostępność pełnego procesu mobilnej sprzedaży. Dzięki temu partner banku może sprzedawać produkty również poza placówką, co daje dodatkową przestrzeń do rozwijania biznesu. VeloBank nie narzuca też zakazu konkurencji w zakresie prowadzenia innej działalności finansowej, poza placówką.

Bank aktywnie pomaga wdrożyć się franczyzobiorcom w jego model biznesowy. Od początku nawiązania relacji z bankiem partnerzy mogą liczyć na dedykowanych dyrektorów regionalnych franczyzy, którzy pomagają szybko i sprawnie otworzyć w pełni funkcjonalną placówkę, a następnie oferują codzienne wsparcie w optymalnym rozwoju biznesu. Ważną częścią są też szkolenia. VeloBank zapewnia tu pomoc zarówno w przygotowaniu menedżerów, jak i pracowników. Doradcy mogą je odbyć stacjonarnie w placówce, a sprzedawcy mobilni w formie e-learningu. Do jednego oddziału można przypisać dowolną liczbę doradców mobilnych.

Z przedstawicielami VeloBanku można porozmawiać na stoisku nr 2.42.

[13:50] Nagrodzeni TOP FRANCZYZOBIORCY 2024

Jury w składzie Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców, Paweł Tracz, prezes Stowarzyszenia Franczyzobiorców i Mikroprzedsiębiorców oraz Anna Smolińska, redaktor naczelna portalu Franchising.pl oraz magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" wytypowali nagrodzonych w konkursie TOP FRANCZYZOBIORCY 2024.

Nagrodzeni zostali:

  • Multibiorca – Andrzej Mazur, Carrefour
  • Najszybszy wzrost w sieci – Bogusława i Paweł Bigos, Intermarche
  • ex aequo Najszybszy wzrost w sieci – Piotr Pożak, McDonald's  
  • Doradca marki – Firma Zaw-bud PSB Mrówka Iława, lider projektu Kamil Nowak
  • Innowator – Valerii Yolkin, Lviv Croissants
  • Ambasador marki – Piotr Rasiński, Xtreme Fitness Gyms
  • Mistrz sociali – Michał Zimny, Żabka
  • Młody Zdolny – Patryk Lemański, Alior Bank
  • Najlepszy od lat – Edyta Wiejak, Metrohouse

Jury postanowiło w tym roku przyznać też nagrodę specjalną za wsparcie oraz organizację sztabu kryzysowego podczas powodzi we Wrocławiu Annie Stencel, franczyzobiorczyni Żabki.

[13:30] Dwie marki z jednym franczyzodawcą

Cafe Słodziak oraz Cukrem i Solą to dwie marki należące do tego samego franczyzodawcy. Cukrem i Sola to sieć punktów małej gastronomii, serwująca m.in. zapiekanki, wrapy, grillowane kanapki. Punkty można otwierać albo w formacie mobilnym, jako przyczepy gastronomiczne, albo jako wyspy handlowe. Bardziej popularnu jak do tej pory jest ten pierwszy format. Franczyzobiorca otrzymuje obrandowaną i w pełni wyposażoną przyczepę. W środku znajduje się m.in.: piec konwekcyjny, frytownice, grill, maszyna do ziemniaka zakręconego, blender kielichowy, lodówki, zamrażalki. Przyczepy są też wyposażone w monitoring i klimatyzację.

Z kolei Cafe Słodziak to sieć kawiarni. Goście mogą oczywiście napić się kawy – marki Costa. Oprócz tego w menu są ciasta, lody (mrożone ciekłym azotem oraz rzemieślnicze), bubble tea, bąbelkowe gofry w wersji słodkiej i wytrawnej, naleśniki, także na słodko i wytrawnie. Franczyzobiorcy mogą wybierać, czy wolą otworzyć lokal stacjonarny, food truck czy kawiarnię w formacie wyspy.

Franczyzodawca pomaga w negocjacjach warunków najmu, przygotowuje projekt, pomaga w przygotowaniu dokumentacji dla Sanepidu i uzyskaniu odbioru lokalu, organizuje szkolenia, jest na otwarciu punktu.

Więcej o obu markach dowiecie się na stoisku nr 1.04.

[13:00] Biznes z Lviv Croissants

Lviv Croissants wywodzi się z Ukrainy, w Polsce rozwija się od trzech lat. Właśnie otwiera się 11. lokal marki na polskim rynku, na krakowskiej starówce. Ale – jak mówi franczyzodawca – w Polsce jest potencjał na dużo większą sieć. - W samej Warszawie w dłuższej perspektywie może być nawet 20 lokali z naszym szyldem – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants. - Brand Lviv Croissants jest coraz bardziej rozpoznawalny. Widzimy to chociażby po zasięgach w naszych social mediach. Bardzo dbamy o marketing marki, dostosowując działania do lokalizacji. Współpracujemy np. z uczelniami, przygotowujemy specjalne promocje dla studentów.

Lviv Croissants to kawiarnie, ale trochę nietypowe. Ich specjalnością są świeżo wypiekane croissanty, z wytrawnymi lub słodkimi dodatkami.

Wysokość inwestycji w Lviv Croissants zależy m.in. od stanu wyjściowego pomieszczeń, wielkości lokalu. Jednak koszty powinny zmieścić się w przedziale od 70 do 150 tys. euro. Franczyzobiorca szuka lokalizacji, centrala ją opiniuje i akceptuje, radzi jak prowadzić negocjacje umowy najmu, przygotowuje projekty, przeprowadza szkolenia. Franczyzobiorcy mogą skorzystać ze specjalnie wynegocjowanych warunków zakupu np. u dostawców mebli. Dedykowany menadżer wspiera franczyzobiorcę od początku, na każdym etapie, aż do otwarcia kawiarni. Każde otwarcie przygotowywane jest też pod kątem marketingowym.

Lviv Croissants wchodzi też na kolejne, europejskie i światowe rynki. W czerwcu marka otworzyła lokal w Bratysławie, w sierpniu w Stanach Zjednoczonych, a na przełomie września i października w Pradze.

Więcej o franczyzie Lviv Croissants można dowiedzieć się na stoisku 1.07.

[12:30] Umowa franczyzowa podpisana na Targach Franczyza!

Tu się robi biznes! Marka Kobieta i Rozwód podpisała umowę z nową franczyzbiorczynią podczas Targów Franczyza!

– I jesteśmy umówieni z kolejnymi osobami, bardzo zainteresowanymi naszą licencją – dodaje Krystyna Rek, właścicielka mmarki Kobieta i Rozwód.

Kobieta i Rozwód oferuje pomoc osobom, które przechodzą przez proces rozwodu. Jej klientami są głównie kobiety, a partnerkami franczyzowymi – wyłącznie panie.

– Nasza firma jest kobieca i relacje są dla nas bardzo ważne. Bardzo o to dbam i zwracam na to uwagę. Dlatego, zanim potencjalna partnerka do nas dołączy, spędzam z nią dwa dni i upewniam się, że jest to osoba, która poradzi sobie z tym biznesem i na pewno chce to robić – mówi Krystyna Rek, właścicielka marki Kobieta i Rozwód.

Partnerkami muszą być osoby nastawione na pokonywanie przeszkód i rozwiązywanie problemów.

– Jesteśmy po to, żeby pomóc kobiecie przez to przejść zarówno pod kątem psychicznym, jak i prawnym. Wspieramy panie na każdym etapie, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, podejmowaniu decyzji. Jeżeli jest potrzeba kontaktu ze specjalistą, to dobieramy go zgodnie z potrzebami. Czasem jest to psycholog, albo psychiatra – mówi Krystyna Rek.

Umowa z Kobietą i Rozwód jest podpisywana na pięć lat z możliwością jej przedłużenia. Można wybrać opcję masterfranczyzy na duże miasto, albo otwierać przedstawicielstwa.

Więcej o franczyzie Kobieta i Rozwód dowiecie się na stoisku nr 2.30.

[12:05] Własny Subway

Subway ma na świecie ponad 42 tys. restauracji. W Polsce jest ich 173, z czego 63 należą do indywidualnych franczyzobiorców. Pozostałe są zarządzane przez sieci stacji paliw MOL i AMIC.

Marka najchętniej lokuje swoje restauracje w centrach handlowych, przy stacjach paliw i w innych miejscach o dużym natężeniu ruchu. Wysokość inwestycji zależy m.in. od wielkości lokalu czy jego lokalizacji. Średni koszt oscyluje w granicach 700 tys. zł i obejmuje projektowanie wnętrza, wyposażenie lokalu, zakup niezbędnych urządzeń, a także opłaty licencyjne i początkowe zatowarowanie. 
Wstępna opłata za licencję to 15 tys. euro. Poza tym franczyzobiorcy są zobowiązani do cotygodniowych opłat licencyjnych oraz marketingowych, które wynoszą w sumie 12,5 proc. od przychodów brutto.

Franczyzodawca pomaga m.in. w wyborze i adaptacji lokalu, oferuje szkolenia dla pracowników oraz menedżerów, a także dostarcza narzędzia online do zarządzania operacyjnego. W trakcie trwania umowy franczyzowej gwarantuje bieżące wsparcie operacyjne, marketingowe i technologiczne. Od kandydatów na franczyzobiorców oczekuje zaangażowania w rozwój biznesu, umiejętności zarządzania zespołem oraz gotowości do przestrzegania standardów marki. Wymagane jest również oczywiście posiadanie odpowiedniego kapitału własnego na inwestycję.

Z franczyzodawcą można porozmawiać na stoisku nr 1.16.

[11:40] Ouick- wynajem hulajnóg elektrycznych i nie tylko

Koncept franczyzy Quick od początku opierał się na wynajmie hulajnóg elektrycznych na minuty.

– Wyróżniamy się kompleksowym wsparciem technologicznym i operacyjnym swoich franczyzobiorców. Od nowego sezonu planujemy rozszerzyć swoją aplikację o dodatkowe usługi, takie jak zamawianie taksówek oraz dostawę jedzenia. Takie innowacje pozwalają franczyzobiorcom oferować szerszy zakres usług, co zwiększa ich potencjał zarobkowy – mówi Jolanta Czyżewska, przedstawiciel marki Quick.

Firma nie wymaga wcześniejszego doświadczenia od swoich przyszłych partnerów. Szuka osób przedsiębiorczych, które mają chęć do pracy i rozwoju własnego biznesu. Quick rozwija się zarówno w Polsce, jak i za granicą, oferując możliwość otwierania placówek w miastach liczących od 15 tys. mieszkańców. Obecnie działa w 92 miastach w Polsce.
Koszt inwestycji jest uzależniony od wielkości miasta, w którym ma być uruchomiona placówka. W większych miastach potrzebna jest większa liczba hulajnóg, co wpływa na wysokość inwestycji. Firma nie pobiera opłat marketingowych, a jedynie prowizję od przychodu.

Centrala zapewnia, że franczyzobiorca może osiągnąć rentowność już od pierwszego dnia działalności, w zależności od zaangażowania w biznes oraz lokalnych warunków rynkowych. Zwrot z inwestycji następuje zazwyczaj w ciągu jednego do dwóch sezonów.

[11:10] Studio treningu EMS

Oszczędność czasu, wysoka efektywność i możliwość zaangażowania 90 proc. mięśni w trakcie jednej sesji treningowej – to zalety treningu EMS, polegającego na elektrostymulacji mięśni. Na bazie rosnącej popularności EMS w Polsce swoją sieć rozbudowuje marka in.Time. Aktualnie ma sześć studiów własnych i 11 franczyzowych.

Wśród franczyzobiorców marki są zarówno osoby, dla których studio EMS jest pierwszym własnym biznesem, jak i inwestorzy, którzy decydują się na otwarcie studia ze względu na wysoką rentowność i potencjał wzrostu. Od franczyzobiorców marka oczekuje przede wszystkim chęci rozwoju, gotowości do wdrażania innowacyjnych rozwiązań oraz aktywnego prowadzenia biznesu, z dbałością o utrzymanie wysokich standardów.

Lokale na studio powinny mieć powierzchnię od 45 do 85 mkw., w zależności od liczby stanowisk. Od powierzchni zależy też koszt otwarcia. Dla studia jednostanowiskowego inwestycja zaczyna się od 90 tys. zł, dla dwustanowiskowego od 200 tys. zł. Te kwoty uwzględniają remont i wyposażenie studia oraz leasing sprzętu do treningu EMS.

Centrala pomagamy w wyborze optymalnej lokalizacji i adaptacji lokalu, a także dostarcza pełne know-how dotyczące jego wyposażenia. Szkoli franczyzobiorcę oraz jego personel m.in. z technologii EMS, zarządzania studiem oraz obsługęiklienta. Dzięki temu nawet franczyzobiorcy bez wcześniejszego doświadczenia w branży fitness mogą skutecznie prowadzić własny biznes. Po otwarciu studia franczyzobiorca może liczyć na stałe wsparcie operacyjne. Centrala dostarcza mu również narzędzia marketingowe, w tym gotowe kampanie, które pomagają przyciągnąć klientów. Franczyzobiorca może łączyć rolę trenera i osoby zarządzającej studiem, ale może także zdecydować się na zatrudnienie personelu i skupić się wyłącznie na zarządzaniu.

Franczyzodawca In.Time czeka na zainteresowanych na stoisku nr 2.15.

[10:45] Kurczaki od Felix Chicken

Felix Chicken istnieje od 2001 roku, a od 2013 rozwija sieć poprzez franczyzę. W 2018 roku marka weszła na rynki międzynarodowe m.in. Litwa, Malta.

Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce. W ofercie można znaleźć m.in. burgery, kubełki, sałatki oraz dodatki, takie jak ziemniaczki, pieczarki, krążki cebulowe czy frytki.

Koncept chce się rozwijać i w dużych, i w mniejszych miastach. Na tych ostatnich rynkach – według franczyzodawcy – sprawdzi się zwłaszcza format Felix Chicken Express, prowadzony w kontenerze lub przyczepie gastronomicznej. Takie przyczepy i kontenery franczyzodawca dostarcza w pełni wyposażone i gotowe do pracy.

W formacie standardowym Felix Chicken można otworzyć lokal stacjonarny lub modułowy. Ten ostatni jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 850 zł oraz 1,8 proc. od obrotu na marketing.

Franczyzodawca zapewnia wsparcie na każdym etapie: przed, w trakcie i po otwarciu lokalu. Obejmuje ono m.in. dobór formatu, projekty technologiczne, kalkulacje, systemy zarządzania i sprzedaży, pomoc w uzyskaniu leasingu oraz wybór urządzeń. Franczyzobiorcy otrzymują też pełne know-how, dostęp do sprawdzonych produktów i dostawców oraz indywidualnego opiekuna.

Ekipa Felix Chicken czeka na stoisku nr 3.15.

[10:20] Menu od Robo Chefa

Robo Chef to urządzenie przygotowujące posiłki w sposób, który wymaga jak najmniejszej pomocy i ingerencji człowieka, wyposażone w funkcje sztucznej inteligencji. To coś w rodzaju automatycznego woka, wyglądającego jak piec. Wystarczy wrzucić do niego podstawowe składniki potrawy. Maszyna ma pojemniki na sos i przyprawy, które sama dozuje, na podstawie wbudowanego przepisu. Wszystko jest przygotowywane na świeżo, w obecności klienta. Potrawa jest smażona w 400 stopniach, całość trwa 3,5 minuty. W menu są głównie potrawy na bazie ryżu i makaronu, a więc przede wszystkim kuchnia azjatycka i włoska. Co ważne, przepis wprowadzony w jednej maszynie dostępny jest automatycznie we wszystkich urządzeniach, w każdym lokalu i miejscu na świecie.

Pomysł narodził się w Dubaju. Dziś pod szyldem Robo Chef działają restauracje w Singapurze, Indiach, Stanach Zjednoczonych, teraz chce wejść także na rynek polski i francuski i otwierać tutaj restauracje. Nie można kupić samych urządzeń. Franczyzobiorca wynajmuje maszyny od centrali. Franczyzodawca zaleca, aby w lokalu było ich przynajmniej trzy. Kaucja za jedną to 5 tys. euro, w tym jest obsługa serwisowa. Kaucję jest zwracana po zakończeniu współpracy, po potrąceniu kosztów amortyzacji.

[10:00] Czekamy na Was!

Rozpoczął się drugi dzień Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki. 100 reprezentantów najciekawszych franczyz czeka na osoby zainteresowane otwarciem własnego biznesu znanej marki jeszcze dziś i jutro do godziny 16.00.

Bilet na Targi Franczyza można kupić na stronie bilet.franczyza.pl oraz w kasach przed wejściem na wydarzenie w cenie 30 zł.

Przeczytaj więcej artykułów o Targach Franczyza 2024 w Pałacu Kultury i Nauki


POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023