Jak dowiedział się portal Franchising.pl, Spar Expres będzie dostępny również dla potencjalnych franczyzobiorców. Najpierw jednak musi potwierdzić rentowność w warunkach rynkowych.
Czwartek
02.11.2017
Franczyzodawca próbuje swoich sił w segmencie convenience. Czy nowy format będzie dostępny na licencji?
 

Sklepy convenience to format oparty na wygodzie zakupów, bliskości i dopasowaniu do określonej lokalizacji czy pory dnia. Klienci odwiedzający tego rodzaju punkty oczekują wygody, szybkość i niezłego stosunku jakości do ceny. Kupują w mniejszych ilościach, ale chcą przy tym mieć możliwość wyboru. Liczą też na bogatą ofertę produktów świeżych, a także prozdrowotnych. Sztandarową marką z segmentu convenience na polskim rynku jest Żabka, w tym segmencie działa również m.in. Małpka Express. Teraz „wygodny” format sklepowy wziął na cel franczyzodawca Spar.

Pierwszy sklep pod szyldem Spar Express ruszył w Krakowie, przy ul. Stradomskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie Wawelu. Na razie koncept Spar Express jest w trakcie testów. Jeśli przejdzie je pomyślnie, sklepy pojawiają się w kolejnych lokalizacjach. Jak dowiedział się portal Franchising.pl, w przypadku wdrożenia będzie on dostępny również dla potencjalnych franczyzobiorców. Na szczegóły jest jednak jeszcze za wcześnie.

Spar, który w swoim portfelu ma kilka formatów handlowych, chce poprzez nowy projekt trafić do klientów żyjących w biegu, dokonujących regularnych zakupów w małych sklepach w okolicy oraz klientów kupujących pod wpływem impulsu. Lokalizacja sklepu w sąsiedztwie historycznego wzgórza sprawia, że z dużym prawdopodobieństwem część klientów stanowić będą turyści. Wychodząc im naprzeciw, w sklepie zastosowane zostało podwójne nazewnictwo oznaczenia kategorii: są one podpisane w języku polskim oraz angielskim.

Asortyment sklepu nastawiony jest przede wszystkim na produkty świeże i tzw. food to go, dedykowane głównie klientom szukającym gotowych rozwiązań i stawiającym na wygodę. Spar Express ma w ofercie wybór kanapek, wrapów, sałatek, surówek i świeżych soków. Z myślą o turystach oraz osobach robiących szybkie zakupy śniadaniowe, część przestrzeni sklepowej zaadaptowano także na kącik kawowy.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022