Patrząc wstecz widać jednoznacznie, że rynek handlowy stał się bardziej skonsolidowany, a stałym trendem jest, że pod wpływem presji ceny ilość hurtowni i sklepów z roku na rok spada.
Marcin Bańka, prezes Grupy Zakupowej Kupiec
Sobota
30.08.2014
Grupa Zakupowa Kupiec wybrała formę współpracy z właścicielami sklepów spożywczych. Lokalny szyld wygrał.
 

Grupa Zakupowa Kupiec powstała na początku ubiegłego roku z inicjatywy przedsiębiorców związanych z marką eLDe. Do połowy 2013 roku jej twórcom udało się podpisać 140 umów z dostawcami i nawiązać współpracę z 80 sklepami. Dziś jest ich już 117, czyli niemal o połowę więcej.
- W zakresie umów z producentami i dostawcami również poczyniliśmy znaczne postępy. Obecnie posiadamy 350 kontraktów ogólnopolskich i regionalnych – mówi Marcin Bańka, prezes Grupy Zakupowej Kupiec.

Jeszcze przed rokiem zarząd Grupy nie wykluczał, że z czasem współpraca między uczestnikami sieci zacieśni się do tego stopnia, że koncept zostanie przekształcony w regularną franczyzę. Takie rozwiązanie nie wejdzie jednak w życie – przynajmniej na razie. 
- W ocenie właścicieli firmy model Grupy Zakupowej jest na chwilę obecną wystarczający i korzystny dla wszystkich stron. Sklepy działające w ramach PGZ Kupiec to dobre placówki posiadające silne brandy lokalne, dobrze identyfikowane przez klientów. Sądzę, że ich zmiana mogłaby przynieść więcej strat niż korzyści. Logo Kupiec jest oczywiście obecne w życiu handlowym naszych sklepów, ale potrzeba jeszcze czasu, aby miało ono wartość umożliwiającą wykorzystanie go w zakresie wizualizacji sklepów – tłumaczy Bańka.

Teraz Kupiec chce skoncentrować się na budowie jednolitego systemu sprzedażowego firmy Insoft. Marcin Bańka twierdzi, że wdrożenie systemu pozwoli wprowadzić w sieci znacznie wyższy poziom organizacji handlu.
- Mam tutaj na myśli optymalizację źródeł zakupowych pod względem doboru dostawców, sprawniejsze i szybsze rozliczenia z producentami (w oparciu o własne dane) oraz szerokie działania analityczne wspierające procesy handlowe w sklepach naszych uczestników. Jednolity system sprzedażowy to również podstawa do dalszego planowania w zakresie np. zbudowania  wspólnej platformy zakupowej – opowiada prezes.  

Grupa Kupiec w skali krajowego rynku handlowego pozostaje małym graczem i nie może zasięgiem równać się z takimi gigantami, jak liczące tysiące sklepów sieci abc czy Odido. Nie oznacza to jednak, że nie ma szans, by na lokalnych rynkach skutecznie z nimi konkurować.
-  Konkurencja jest coraz bardziej wymagająca w każdym segmencie i faktycznie nowym przedsięwzięciom nie jest ławo wystartować – tłumaczy Bańka. - Nasz przykład pokazuje jednak, że dobrze zaplanowana strategia rozwoju, świadomi kupcy posiadający sklepy o poważnym potencjale oraz wyspecjalizowana kadra dają podstawy do uruchomienia nowej firmy z  perspektywami rozwoju również w przyszłości.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022