W tym roku supermarkety SPAR pojawiły się m.in. w Krakowie, Rudzie Śląskiej, Staszowie i Czarnkowie.
Piątek
07.08.2015
Holenderska sieć supermarketów zakończyła rebranding przejętych niedawno sklepów konkurenta. Ale rośnie też dzięki własnym otwarciom.
 

- W sklepach zamontowano szyldy SPAR, umieszczono wizualizacje w witrynach oraz zadbano o spójność całej identyfikacji zewnętrznej, tak aby placówki otrzymały nowy wygląd, zgodny ze najnowszymi standardami SPAR – mówi Michał Zych, dyrektor marketingu sieci detalicznych Grupy Kapitałowej Bać-Pol, która zarządza rozwojem SPAR w Polsce.

Takie działania objęły 17 sklepów działających do tej pory w sieci Kefirek, które przeszły pod kontrolę SPAR na podstawie podpisanej w maju umowy franczyzowej. Holenderska sieć liczy dziś 209 sklepów w Polsce, również dzięki regularnym otwarciom. Ostatnie z nich miało miejsce w lipcu w małopolskim Zagórzu.
- Placówka SPAR w tej miejscowości to jedyny większy sklep w najbliższej okolicy – mówi Marek Wolski, kierownik ds. otwarć w SPAR Polska – Docelowo będziemy dążyć do tego, aby SPAR w Zagórzu stał się dla okolicznych mieszkańców sklepem zarówno codziennych, jak i cotygodniowych zakupów i aby klienci nie czuli potrzeby odwiedzania sklepów w oddalonym o kilka kilometrów Chrzanowie, w którym wielu z nich pracuje.

Wcześniej w tym sklepy SPAR pojawiły się m.in. w Czarnkowie, Krakowie i Strzeszowicach. Punkty otwierane są w trzech różnych formatach, o których można przeczytać w artykule na portalu Lokalnabiznes.pl.

SPAR jest największą siecią sprzedaży detalicznej na świecie. Łącznie pod tym szyldem działa ok. 12 tys. sklepów zlokalizowanych w 36 krajach na 4 kontynentach. Powstała w Holandii w 1932 roku, a nad Wisłę dotarła w 1997. W Polsce sklepy działąją w południowo - zachodniej, centralnej i wschodniej części kraju.

Zacięta konkurencja na rynku handlowym powoduje, że coraz więcej przedsiębiorców postanawia przystąpić do jednej z sieci franczyzowych. Oprócz atrakcyjnych warunków zatowarowania zyskują w ten sposób dostęp do znanej marki i know-how. Na zakup licencji franczyzowej w branży artykułów spożywczych i przemysłowych zdecydowało się w 2014 roku 1,8 tys. właścicieli sklepów.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022