Krowarzywa

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Krowarzywa to najbardziej rozpoznawalna wegańska marka w Polsce. Jesteśmy też największą wegańską firmą w branży gastronomicznej w tej części Europy. Działamy od 2013 roku. Od samego początku wzbudzaliśmy ogromne zainteresowanie klientów i mediów w Polsce i na świecie, a nasze restauracje co roku wygrywają w rankingach na najlepsze burgery, pokonując nawet te mięsne. Od czytelników Gazety Wyborczej otrzymaliśmy tytuł najlepszego miejsca street food w Warszawie. Najbardziej popularny wśród turystów z całego świata portal TripAdvisor kolejny rok z rzędu przyznał nam Certyfikat Jakości. Pisali o nas m. in. angielski National Georgaphic, francuskie magazyny lifestylowe, Forbes i The Economist, włoscy blogerzy kulinarni, a japońska telewizja nakręciła o nas reportaż. O naszych burgerach opowiadaliśmy wielokrotnie również w TVN, Polsacie, TVP i stacjach radiowych. Mamy już 105 tysięcy fanów na Facebooku i ponad 37 tysięcy na Instagramie i ciągle przybywa nowych.
Nasi klienci to w większości osoby, które na co dzień jedzą mięso, a nasze produkty traktują jako zdrową i smaczną odmianę. Spotkasz u nas: studentów i uczniów, pracowników firm, rodziców z dziećmi a także osoby starsze.
Naszych klientów obsługujemy na miejscu, na wynos i w dostawie. Delivery to od 30 % do nawet 90% sprzedaży w poszczególnych lokalach.
Budzimy pozytywne emocje, bo nasze jedzenie jest przyrządzane z pasją, naturalne, zdrowe i modne.
Misja Krowarzywa: ROŚLINNE JEDZENIE DLA WSZYSTKICH
Krowarzywa vs kryzys gastronomii w pandemii
Kryzys spowodowany pandemią COVID-19 w 2020 r. w szczególności dotknął branżę gastronomiczną. Ogromne straty spowodowane brakiem możliwości sprzedaży dań doprowadziły do wielu bankructw. Kolejne obostrzenia i ograniczenia tylko pogłębiały skalę kryzysu, a kolejne restauracje znajdują się obecnie na granicy zamknięcia na stałe.
Na tle dramatycznej sytuacji w branży, Krowarzywa jest w wyjątkowo dobrej sytuacji. Kryzys dotknął również i nasze restauracje, jednak dzięki działaniu w zgodzie z naszymi wartościami, udało nam się nie tylko przetrwać, ale również utrzymać stabilny rozwój sieci, udowadniając w ten sposób, że nasze produkty są bardzo dobre, a nasz system działania sprawdza się w każdych warunkach.
W 2020 r. zamknął się jeden lokal, ale do końca roku otworzyliśmy kolejne 4 restauracje w różnych miastach, z czego 2 przez naszych dotychczasowych Franczyzobiorców. Fakt, iż nasi Franczyzobiorcy nawet w kryzysie decydują się na otwarcie kolejnych swoich restauracji Krowarzywa stanowi najlepsze świadectwo dla marki. W 2021 r. planujemy uruchomić kolejne 10 lokali w różnych formatach, z czego część już powstaje przy udziale naszych obecnych Franczyzobiorców jako ich drugi lub nawet trzeci lokal.
Nagrody:
- 2013 Best Vegetarian - Warsaw Insider
- 2013 Najlepsza Burgerownia w Warszawie - Example.pl
- 2014 Warszawska Pyza - Najlepszy Lokal Street Food - Gazeta Wyborcza
- 2014 Restauracja Roku - Warszawiaki
- 2016 Najlepsze Miejsce dla Wegetarian - Zomato
- 2017 Ulubione Wegańskie Jedzenie w dostawie - UberEats
- 2018 Warszawiaki - Bar Roku 2018 Best Place Kraków - Local Life
- 2018 Best Vegan Restaurant Poland Franchise – Food&Drink Awards - Londyn
- 2019 Bar roku - Warszawiaki
- 2019 Ulubione wegańskie jedzenie użytkowników ubereats 2018
- 2019 Debiut Roku - Franchising Awards
- 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 Certyfikat Jakości - TripAdvisor
- 2019 Najlepsze burgery w Warszawie 2019 - Ranking czytelników Nasze Miasto
- 2019 Najlepsza restauracja wegańska/wegetariańska - Food Business Awards
- 2019 Najlepszy Roślinny Debiut Gastronomiczny (Beyond Burger) - Roślinniejemy
- 2020 Best Vegan Restaurant – Poland - Food&Drink Awards - Londyn
- 2020 Zwycięzca edycji specjalnej konkursu - Food Business Awards
- 2020 Happy Cow - Top Rated
- 2021 Best Vegan Restaurant 2020 (Poland) - Food&Drink Awards - Londyn
- 2021 Najlepsza restauracja wegańska/wegetariańska - Food Business Awards
JEDNOSTKI WŁASNE
- ul. Hoża 29/31, Warszawa
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
- ul. Sienkiewicza 14, Białystok
- ul. Brzozowa 15, Gdańsk
- ul. Rzeźnicza 34, Wrocław
- ul. Podmurna 52, Toruń
- ul. Matejki 6A, Rzeszów
- ul. Kantaka 10, Poznań
- ul. Dzwonnicza 3, Warszawa - Ursynów
- ul. Piotrkowska 115/119, Łódź
- ul. Monte Cassino 3, Szczecin
- ul. Marszałkowska 27/35, Warszawa
- ul. Puławska 34, Warszawa
- pl. Wolnica 4, Kraków
- ul. Sławkowska 8, Kraków
- Pl. Dominikański 1, Gdańsk
- Al. Jana Pawła II 41a, Warszawa
- Ul. Światowida 14, Warszawa
- al. Rzeczpospolitej 8, Warszawa
- ul. Chmielna 23, Warszawa
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Co zapewniamy:
- Znaną i stabilną markę, cieszącą się niesłabnącym zainteresowaniem i popularnością w mediach
- Know How - podręcznik operacyjny
- Większość produktów oraz sprawdzonych dostawców
- Pełną pomoc przy otwarciu lokalu i wsparcie na początku jego działania
- Pakiet szkoleń dla właścicieli i pracowników
- Udział we wspólnym systemie informatycznym
- Identyfikację graficzną oraz strategię komunikacji
- Promocję, reklamę i marketing
- Wizualizację lokalu
- Wyłączność terytorialną
- Udział we własnym systemie delivery
- Współpraca sieciowa z agregatorami delivery
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Czego potrzebujesz by otworzyć swoją restaurację?
- Lokal od 30-130 mkw.,
- Inwestycja w lokal, czyli remont i wyposażenie od 80 tys. pln,
- Opłata wstępna: od 9,9 tys. pln netto,
- Zapał i chęci do pracy,
- Aktywne zaangażowanie w funkcjonowanie restauracji,
Lokal stacjonarny (lokal oferujący możliwość jedzenia na miejscu oraz delivery)
Opłata wstępna 9,9 tys. pln (Warszawa – 19,9 tys. pln)
Przewidywany zwrot kosztów inwestycji to ok. 18 miesięcy, Próg rentowności - 3 miesiące, Stała opłata 6% netto od obrotu (Warszawa – 7%. netto od obrotu) oraz opłata marketingowa 0,5% od obrotu netto.
Poszukujemy franczyzobiorców i multifranczyzobiorców w: Warszawie, Łodzi, Katowicach, Lublinie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Białymstoku, Częstochowie i Zakopanem.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Krzysztof Bożek
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Dobrze Sp. z o.o. Sp. k. (ul. Dobra 54/41, 00-312 Warszawa). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Krowarzywa oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie krowarzywa.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia ma za sobą kolejny trudny rok. Najsilniejsi jednak przetrwali i znaleźli sposób na funkcjonowanie w nowych warunkach rynkowych. Sprawdźcie, z kim warto nawiązać współpracę.
W marcowym numerze "WBF" prezentujemy koncepty franczyzowe, w które chętnie inwestują byli pracownicy korporacji. Poza tym opisujemy m.in. biznesy idealne dla przedsiębiorczych kobiet.
Sześć otwarć to ubiegłoroczny wynik sieci wegańskich burgerowni Krowarzywa. W jakich miejscach marka szuka obecnie franczyzobiorców?
Chcesz dowiedzieć się jak zarobić milion we franczyzie albo poznać 30 pomysłów na własną knajpę, kawiarnię i lodziarnię? Kup styczniowy numer "Własny Biznes FRANCHISING"!
Na wakacje rząd bardziej luzuje obostrzenia, Muszkieterowie robią podwójne otwarcie, a Żabka uruchamia sklepy sezonowe. Przegląd tygodnia 5-11 czerwca.

Sushi Kushi chwali się kolejnymi otwarciami. Czy franczyzobiorcy są zadowoleni ze współpracy z marką?
Pierogarnie Stary Młyn otwierają się głównie w dużych miastach. A czy trzeba mieć gruby portfel, aby otworzyć restaurację z tradycyjną polska kuchnią?
– Otworzyliśmy już 700 punktów franczyzowych, do końca roku planujemy mieć ich 1000 – mówi Krzysztof Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery.
Da Grasso nie tylko otwiera nowe lokale, ale też ma propozycję dla już działających restauratorów.
Nasza sieć liczy ponad 194 lokale w całej Polsce i działa nieprzerwanie od 1996 roku.

Katarzyna Bakalarczyk współpracę z Crazy Bubble zaczynała od pracy w jednym z punktów marki. Z czasem została jej franczyzobiorczynią. Czy to się opłacało?
– Pączkarnie, w przeciwieństwie do lodziarni, nie działają sezonowo, dzięki czemu przynoszą zyski przez cały rok – podkreśla Wojciech Goduński, franczyzodawca Pączków Mamy.
Mykola i Yana Maksymiv od półtora roku prowadzą we Wrocławiu pizzerię Gruby Benek. Jak układa im się współpraca z franczyzodawcą?
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
La Donuteria szuka w Polsce zarówno indywidualnych franczyzobiorców, jak masterfranczyzobiorców. Ile trzeba zainwestować w biznes?
W Chinkalni sporo się dzieje. Marka wkrótce otwiera kolejną franczyzową restaurację. W następnych planach są dwa lokale własne.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Usługowe sieci franczyzowe wciąż się rozwijają i znajdują franczyzobiorców, chociaż czasy mamy niepewne. Które z firm radzą sobie najlepiej?
Analizujemy w co się bardziej opłaca zainwestować: catering dietetyczny, sklep Homla, hodowlę alpak czy sklep Baumgart Kaffee.
Klienci, którzy robią zakupy w sieciowych lokalach, zazwyczaj są przekonani, że w każdym należącym do marki produkty kosztują tyle samo. A jak jest naprawdę?

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.