Kolejna lodziarnia wchodzi do gry

Powstała na bazie cukierni „Perełka” marka Lodowa Kraina swoim zasięgiem chce na razie objąć południe kraju: Podkarpacie, Śląsk, Małopolskę. W tej chwili jej lody sprzedawane są w 25 punktach.
– Do tej pory skupialiśmy się na współpracy z partnerami, którzy już prowadzą jakiś biznes, np. cukiernię i chcieli poszerzyć ofertę o nasze lody – mówi Mariusz Urban, odpowiedzialny za rozwój marki Lodowa Kraina. – Od tego sezonu chcemy jednak rozpocząć budowę klasycznej sieci franczyzowej.
Gałki z pawilonu
Lodowa Kraina chce rozwijać się przede wszystkim poprzez sieć pawilonów z lodami, które będą otwarte tylko w sezonie, czyli od maja do końca września. Licencjodawca podpisał umowę z siecią Delikatesów Centrum. Dzięki temu franczyzobiorcy będą mogli postawić swoje pawilony przy tych właśnie sklepach, korzystając z podłączenia do prądu. Oczywiście są też dopuszczalne inne lokalizacje, jeśli franczyzobiorca znajdzie atrakcyjne miejsce, w ruchliwym punkcie, z dostępem do prądu. Pawilon o wymiarach 3 na 2,5 m kosztuje 25 tys. zł netto. Jest wyposażony w konserwator do lodów, gofrownicę i ekspres do kawy. Można jednak zrezygnować z dwóch ostatnich urządzeń, wtedy cena spada o ok. 3,5 tys. zł. Nie ma opłat za przystąpienie do sieci. Miesięcznie franczyzobiorca płaci czynsz za najem powierzchni pod pawilon oraz 300 zł opłaty franczyzowej (tylko w miesiącach, gdy trwa sprzedaż), która jest przeznaczana głównie na pokrycie kosztów obsługi konserwatorskiej pawilonu i sprzętu.
– Lody dostarczamy raz w tygodniu. Zamówienia zbieramy dzień przed dostawą, by produkt był świeży. Dlatego też na razie koncentrujemy się tylko na południowej Polsce, bo do pozostałych regionów kraju trudno byłoby nam dostarczyć towar z dnia na dzień – tłumaczy Mariusz Urban.
Z Lodową Krainą można nawiązać też współpracę franczyzową w innych formatach. Możliwe jest uruchomienie wyspy handlowej w galerii (jej koszt to także 25 tys. zł) oraz lokalu stacjonarnego (tutaj wysokość inwestycji jest obliczana indywidualnie). Franczyzodawca nadal jest też otwarty na współpracę z partnerami, którzy już prowadzą punkt gastronomiczny i chcą dodatkowo sprzedawać w nim lody. Na wstawienie do lokalu konserwatora trzeba przeznaczyć 5 tys. zł.
Na polskim rynku franczyzowym jest wiele „lodowych” sieci, chociażby Lody Bonano, Lodostrefa czy Lodolandia. Czy jest miejsce dla nowych punktów?
– Owszem, konkurencja jest spora – przyznaje Mariusz Urban. – Jednak większość sprzedaje lody świderki, które już chyba zaczynają przejadać się Polakom. My mam lody gałkowe, których podaż na rynku jest mniejsza. To jest nasz wyróżnik, plus oczywiście świeże krajowe produkty, z których korzystamy.
ZOBACZ W KATALOGU


















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali