Lokal po amerykańsku

Jack’s Bar & Restaurant ma obecnie dziewięć lokali własnych: siedem w Trójmieście, jeden w Warszawie i jeden w podwarszawskich Łomiankach. To restauracje i bary nawiązujące klimatem do lokali amerykańskich, serwujące głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej). Właściciele marki zdecydowali, że chcą rozwijać sieć w kolejnych miastach i chcą do tego wykorzystać franczyzę.
– Obecnie szukamy franczyzobiorców lub partnerów biznesowych, którzy otworzą restauracje przy rynkach głównych Krakowa, Poznania i Wrocławia – mówi Jacek Czauderna, właściciel konceptu Jack’s Bar & Restaurant. – Mamy wiele telefonów od osób, które chciałyby uruchomić nasz koncept w mniejszych lokalizacjach, ale zdecydowaliśmy, że najpierw będziemy rozbudowywać sieć w największych polskich miastach i zamierzamy trzymać się naszego planu. Co istotne, szukamy franczyzobiorców, którzy mają już doświadczenie w branży gastronomicznej.
Do wyboru są dwa formaty lokalu: barowy lub restauracyjny. Ten ostatni zakłada też możliwość otwarcia restauracji tematycznej. Co to znaczy?
– Np. w naszej restauracji w Warszawie jest kino, z profesjonalnym projektorem, ekranem, nagłośnieniem – wyjaśnia Jacek Czauderna. – W lokalu są kinowe poniedziałki, kiedy przy drinku i posiłku można obejrzeć film. Z kina można także korzystać np. podczas imprez firmowych. Myślę, że podobny pomysł dobrze sprawdziłby się również w innych miastach.
Na uruchomienie formatu barowego potrzebny jest lokal wielkości minimum 80 m2. Restauracja wymaga powierzchni 300 m2. W przypadku baru koszty inwestycji to ok. 2 tys. zł za metr kwadratowy.
– W przypadku restauracji ten koszt będzie większy, ze względu np. na większą kuchnię, konieczność wstawienia większej liczbt mebli – dodaje właściciel Jack’s Bar & Restaurant. – Generalnie ostateczna wysokość inwestycji zależy od stanu wyjściowego lokalu i jego wielkości. My przygotowujemy lokal pod klucz, mamy własną ekipę remontową, która gwarantuje najniższe ceny. Zajmujemy się adaptacją, aranżacją.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 80 tys. zł i – jak zapewnia licencjodawca – w całości jest przeznaczana na marketing. Co miesiąc franczyzobiorca musi uiszczać opłatą franczyzową w wysokości 3 proc. od obrotu oraz marketingową – 2,5 proc. od obrotu. Według franczyzodawcy lokal staje się rentowny od trzeciego miesiąca działalności. Zwrot z inwestycji w przypadku formatu barowego następuje po 12-18 miesiącach, a w przypadku restauracji po 2-2,5 roku.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali