Nadciąga sezon na lody
Łukasz Przygoda
Ubiegły rok marka Lody Przygoda & Lavazza zamknęła liczbą 70 jednostek w całej Polsce. Teraz franczyzodawca podpisuje już umowy z nowymi franczyzobiorcami, na nadchodzący sezon.
– Podpisaliśmy już 15 nowych umów, a ciągle zgłaszają się kolejni chętni – mówi Łukasz Przygoda, właściciel konceptu Lody Przygoda & Lavazza. – To najwyższy czas na podjęcie decyzji o wejściu w lodowy biznes. Należy pamiętać, że potrzeba około miesiąca na otwarcie punktu. Wprawdzie przyczepy mamy gotowe, ale trzeba zostawić sobie bezpieczny zapas czasu na znalezienie dobrej lokalizacji, załatwienie formalności z Sanepidem, przewiezienie i montaż przyczepy. Sezon zaczyna się zwykle w długi majowy weekend, ale jeśli pogoda jest sprzyjająca, to czasami może to być już połowa kwietnia.
Lody Przygoda & Lavazza oferują franczyzobiorcom pięć rodzajów przyczep. Ich ceny mieszczą się w widełkach od 58 do 97 tys. zł. Koszt zależy od wyposażenia przyczepy. Można zdecydować się na maszynę do lodów włoskich albo do świderków, albo na obydwie naraz. W każdej przyczepie jest ekspres do kawy i gofrownica, ale można też wybrać opcję dodatkowo z granitorem.
– Franczyzobiorca może sam zaproponować lokalizację dla przyczepy, ale może też skorzystać z naszych propozycji. Mamy podpisane umowy o współpracy z sieciami handlowymi i dzięki temu możemy ustawiać nasze przyczepy obok galerii handlowych w całej Polsce – dodaje Łukasz Przygoda.
Nie ma opłaty wstępnej, w pierwszym roku współpracy nie ma też miesięcznych opłat franczyzowych. Dopiero od drugiego roku, przez czas trwania sezonu (pięć miesięcy) franczyzodawca pobiera 500 zł miesięcznie. Do wydatków należy doliczyć też czynsz za dzierżawę powierzchni pod przyczepę – w przypadku lokalizacji proponowanych przez licencjodawcę to od 1,5 do 2,5 tys. zł.
Oprócz przyczep, marka proponuje też franczyzobiorcom otwarcie stacjonarnej kawiarenki.
– My bierzemy na siebie jej całkowite przygotowanie i wyposażenie, oddajemy biorcy lokal gotowy do pracy – zapewnia Łukasz Przygoda.
Koszt otwarcia i wyposażenia lokalu wielkości do 40 m2 to 58 tys. zł. W założeniu kawiarenka powinna funkcjonować przez cały rok. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 300 zł.
– W biznesie lodowym robi się coraz ciaśniej, ale nadal przynosi on dobre zyski – twierdzi właściciel Lodów Przygoda & Lavazza. – W dobrych lokalizacjach inwestycja w przyczepę zwraca się nawet w dwa miesiąca, choć bezpieczniej jest przyjąć, że potrwa to jeden sezon.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali