Zyski starannie odważone

Restauracje Olimp powstają zarówno w centrach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych.
Czwartek
23.03.2017
Marka Olimp otwiera po kilkanaście lokali rocznie. Czy da się zarobić na serwowaniu jedzenia na wagę?
 

Sieć Olimp to lokale serwujące ciepłe posiłki na wagę. Należy do Grupy Gastromall, która w swoim portfolio posiada też takie marki, jak Cesare Ristorante, Companeros The Foodies, Point Frappe, Lovit, Deli Sandwich oraz Like Thai. Pod szyldem Olimp działa obecnie 60 restauracji. W ubiegłym roku otwartych zostało 13, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Piasecznie. Pięć kolejnych powstało w pierwszych miesiącach tego roku (Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa). Nie było żadnych zamknięć

Lokale Olimp powstają zarówno w centrach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych.
– Mamy swoją strategię rozwoju polegającą na rozwijaniu się w lokalizacjach gwarantujących nam, jak i naszym partnerom, najlepsze zwroty z inwestycji. Wielkość miasta ma znaczenie drugorzędne – mówi Izabela Domaradzka, koordynator projektów w Grupie Gasrtromall. – Pozyskujemy lokale od 60 m2 (w centrach handlowych) do nawet 600 m2 (lokalizacje streetowe). Należy podkreślić, że lokalizacja, jak i powierzchnia to nie jedyne wyznaczniki, na podstawie których wybieramy lokal. Powinien on posiadać też m.in. możliwość umiejscowienia separatora tłuszczu oraz odpowiednie wytyczne odnośnie wentylacji, klimatyzacji oraz prądu. Mamy własną bazę lokalizacji, wobec czego potencjalnemu partnerowi jesteśmy w stanie zaprezentować najlepsze lokale.

Franczyzodawca pomaga partnerom w zakresie aranżacji lokalu, wyboru dostawców sprzętów, rekrutacji oraz szkolenia personelu, prowadzenia akcji marketingowych. Koszt inwestycji to 200 tys. zł, ale ta kwota nie obejmuje wydatków na adaptację lokalu. Opłata wstępna oraz inne opłaty miesięczne są ustalane indywidualnie, podczas rozmów z franczyzobiorcą. Licencjodawca zakłada, że zwrot z inwestycji powinien nastąpić po dwóch latach – choć zdarza się też szybciej.
Franczyzodawca zapewnia, że nie boi się konkurencji fast foodów, która jest silna zwłaszcza w centrach handlowych. – Nie są naszą konkurencją, raczej wykorzystujemy efekt synergii – uważa Izabela Domaradzka. – Cieszy nas, gdy w jednym miejscu jest zróżnicowana oferta gastronomiczna, ponieważ to przyciąga potencjalnych klientów, w związku z czym miejsce „żyje". A my, w przeciwieństwie do konceptów fastfoodowych i pizzerii, możemy klientom zaproponować codziennie inną ofertę.


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa