Zyski starannie odważone

Sieć Olimp to lokale serwujące ciepłe posiłki na wagę. Należy do Grupy Gastromall, która w swoim portfolio posiada też takie marki, jak Cesare Ristorante, Companeros The Foodies, Point Frappe, Lovit, Deli Sandwich oraz Like Thai. Pod szyldem Olimp działa obecnie 60 restauracji. W ubiegłym roku otwartych zostało 13, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Piasecznie. Pięć kolejnych powstało w pierwszych miesiącach tego roku (Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa). Nie było żadnych zamknięć
Lokale Olimp powstają zarówno w centrach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych.
– Mamy swoją strategię rozwoju polegającą na rozwijaniu się w lokalizacjach gwarantujących nam, jak i naszym partnerom, najlepsze zwroty z inwestycji. Wielkość miasta ma znaczenie drugorzędne – mówi Izabela Domaradzka, koordynator projektów w Grupie Gasrtromall. – Pozyskujemy lokale od 60 m2 (w centrach handlowych) do nawet 600 m2 (lokalizacje streetowe). Należy podkreślić, że lokalizacja, jak i powierzchnia to nie jedyne wyznaczniki, na podstawie których wybieramy lokal. Powinien on posiadać też m.in. możliwość umiejscowienia separatora tłuszczu oraz odpowiednie wytyczne odnośnie wentylacji, klimatyzacji oraz prądu. Mamy własną bazę lokalizacji, wobec czego potencjalnemu partnerowi jesteśmy w stanie zaprezentować najlepsze lokale.
Franczyzodawca pomaga partnerom w zakresie aranżacji lokalu, wyboru dostawców sprzętów, rekrutacji oraz szkolenia personelu, prowadzenia akcji marketingowych. Koszt inwestycji to 200 tys. zł, ale ta kwota nie obejmuje wydatków na adaptację lokalu. Opłata wstępna oraz inne opłaty miesięczne są ustalane indywidualnie, podczas rozmów z franczyzobiorcą. Licencjodawca zakłada, że zwrot z inwestycji powinien nastąpić po dwóch latach – choć zdarza się też szybciej.
Franczyzodawca zapewnia, że nie boi się konkurencji fast foodów, która jest silna zwłaszcza w centrach handlowych. – Nie są naszą konkurencją, raczej wykorzystujemy efekt synergii – uważa Izabela Domaradzka. – Cieszy nas, gdy w jednym miejscu jest zróżnicowana oferta gastronomiczna, ponieważ to przyciąga potencjalnych klientów, w związku z czym miejsce „żyje". A my, w przeciwieństwie do konceptów fastfoodowych i pizzerii, możemy klientom zaproponować codziennie inną ofertę.
ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali