Zyski starannie odważone
Sieć Olimp to lokale serwujące ciepłe posiłki na wagę. Należy do Grupy Gastromall, która w swoim portfolio posiada też takie marki, jak Cesare Ristorante, Companeros The Foodies, Point Frappe, Lovit, Deli Sandwich oraz Like Thai. Pod szyldem Olimp działa obecnie 60 restauracji. W ubiegłym roku otwartych zostało 13, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Piasecznie. Pięć kolejnych powstało w pierwszych miesiącach tego roku (Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa). Nie było żadnych zamknięć
Lokale Olimp powstają zarówno w centrach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych.
– Mamy swoją strategię rozwoju polegającą na rozwijaniu się w lokalizacjach gwarantujących nam, jak i naszym partnerom, najlepsze zwroty z inwestycji. Wielkość miasta ma znaczenie drugorzędne – mówi Izabela Domaradzka, koordynator projektów w Grupie Gasrtromall. – Pozyskujemy lokale od 60 m2 (w centrach handlowych) do nawet 600 m2 (lokalizacje streetowe). Należy podkreślić, że lokalizacja, jak i powierzchnia to nie jedyne wyznaczniki, na podstawie których wybieramy lokal. Powinien on posiadać też m.in. możliwość umiejscowienia separatora tłuszczu oraz odpowiednie wytyczne odnośnie wentylacji, klimatyzacji oraz prądu. Mamy własną bazę lokalizacji, wobec czego potencjalnemu partnerowi jesteśmy w stanie zaprezentować najlepsze lokale.
Franczyzodawca pomaga partnerom w zakresie aranżacji lokalu, wyboru dostawców sprzętów, rekrutacji oraz szkolenia personelu, prowadzenia akcji marketingowych. Koszt inwestycji to 200 tys. zł, ale ta kwota nie obejmuje wydatków na adaptację lokalu. Opłata wstępna oraz inne opłaty miesięczne są ustalane indywidualnie, podczas rozmów z franczyzobiorcą. Licencjodawca zakłada, że zwrot z inwestycji powinien nastąpić po dwóch latach – choć zdarza się też szybciej.
Franczyzodawca zapewnia, że nie boi się konkurencji fast foodów, która jest silna zwłaszcza w centrach handlowych. – Nie są naszą konkurencją, raczej wykorzystujemy efekt synergii – uważa Izabela Domaradzka. – Cieszy nas, gdy w jednym miejscu jest zróżnicowana oferta gastronomiczna, ponieważ to przyciąga potencjalnych klientów, w związku z czym miejsce „żyje". A my, w przeciwieństwie do konceptów fastfoodowych i pizzerii, możemy klientom zaproponować codziennie inną ofertę.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali