Zyski starannie odważone

Sieć Olimp to lokale serwujące ciepłe posiłki na wagę. Należy do Grupy Gastromall, która w swoim portfolio posiada też takie marki, jak Cesare Ristorante, Companeros The Foodies, Point Frappe, Lovit, Deli Sandwich oraz Like Thai. Pod szyldem Olimp działa obecnie 60 restauracji. W ubiegłym roku otwartych zostało 13, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Piasecznie. Pięć kolejnych powstało w pierwszych miesiącach tego roku (Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa). Nie było żadnych zamknięć
Lokale Olimp powstają zarówno w centrach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych.
– Mamy swoją strategię rozwoju polegającą na rozwijaniu się w lokalizacjach gwarantujących nam, jak i naszym partnerom, najlepsze zwroty z inwestycji. Wielkość miasta ma znaczenie drugorzędne – mówi Izabela Domaradzka, koordynator projektów w Grupie Gasrtromall. – Pozyskujemy lokale od 60 m2 (w centrach handlowych) do nawet 600 m2 (lokalizacje streetowe). Należy podkreślić, że lokalizacja, jak i powierzchnia to nie jedyne wyznaczniki, na podstawie których wybieramy lokal. Powinien on posiadać też m.in. możliwość umiejscowienia separatora tłuszczu oraz odpowiednie wytyczne odnośnie wentylacji, klimatyzacji oraz prądu. Mamy własną bazę lokalizacji, wobec czego potencjalnemu partnerowi jesteśmy w stanie zaprezentować najlepsze lokale.
Franczyzodawca pomaga partnerom w zakresie aranżacji lokalu, wyboru dostawców sprzętów, rekrutacji oraz szkolenia personelu, prowadzenia akcji marketingowych. Koszt inwestycji to 200 tys. zł, ale ta kwota nie obejmuje wydatków na adaptację lokalu. Opłata wstępna oraz inne opłaty miesięczne są ustalane indywidualnie, podczas rozmów z franczyzobiorcą. Licencjodawca zakłada, że zwrot z inwestycji powinien nastąpić po dwóch latach – choć zdarza się też szybciej.
Franczyzodawca zapewnia, że nie boi się konkurencji fast foodów, która jest silna zwłaszcza w centrach handlowych. – Nie są naszą konkurencją, raczej wykorzystujemy efekt synergii – uważa Izabela Domaradzka. – Cieszy nas, gdy w jednym miejscu jest zróżnicowana oferta gastronomiczna, ponieważ to przyciąga potencjalnych klientów, w związku z czym miejsce „żyje". A my, w przeciwieństwie do konceptów fastfoodowych i pizzerii, możemy klientom zaproponować codziennie inną ofertę.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
Carat Kebab systematycznie otwiera nowe lokale. Często łączą pod jednym dachem kilka marek tego samego franczyzodawcy.
– Na Targi Franczyza mamy dla franczyzobiorców specjalną promocję – zapowiada Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak.
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali