Biznes po skandynawsku

Pod logo Frankie’s działają punkty serwujące soki i koktajle owocowe. W zamyśle założycieli lokale miały być miejscami dla osób ceniących zdrową żywność, idealnymi na spotkania z przyjaciółmi i rodziną, jak i na spotkania biznesowe. Koncept pochodzi ze Skandynawii, a swój pierwszy punkt w Polsce uruchomił cztery lata temu we Wrocławiu. Obecnie nad Wisłą działa dziewięć barów Frankie’s w pięciu miastach: we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Olsztynie. Pięć z nich to punkty własne, pozostałe należą do franczyzobiorców.
– W tym roku mamy w planach podpisać 10 nowych umów i otworzyć kolejne sześć lokali – zapowiada Martin Hofman Laursen, właściciel Frankie’s.
Przystępujący do sieci przedsiębiorca może liczyć na pomoc w doborze lokalizacji. Zostanie również gruntownie przeszkolony i wprowadzony w tajniki biznesu Frankie’s.
– Juice Academy to program przygotowany dla nowych franczyzobiorców i pracowników. Trwa on tydzień i odbywa się w różnych lokalizacjach. Ma on na celu przybliżenie konceptu oraz pokazanie jak funkcjonuje Frankie’s. Dzięki temu po otwarciu nowego lokalu franczyzobiorca będzie miał potrzebną wiedzę i umiejętności do prowadzenia lokalu – mówi Martin Hofman Laursen.
Kwota inwestycji w punkt Frankie’s waha się między 200 tys. a 400 tys. zł. Na wysokość inwestycji wpływa wiele czynników, takich jak kaucja, urządzenia, budowa, design, płynność oraz inne wydatki. Moment, w którym biznes zaczyna być rentowny zależy głównie od lokalizacji oraz od sezonu.
– Jeżeli otworzymy lokal w galerii handlowej w grudniu przed świętami, jesteśmy w stanie zarabiać od pierwszego dnia. Jeżeli wybierzemy inną lokalizacje i otworzymy poza sezonem możemy zacząć zarabiać po około trzech miesiącach – tłumaczy franczyzodawca.
Jego zdaniem na pierwsze miesiące franczyzobiorca powinien przygotować ok. 15-50 tys. zł rezerwy finansowej. To zabezpieczenie potrzebne na początkowy okres działalności, w którym koszty zwykle przewyższają przychody. Później, gdy firma już się rozkręci, można liczyć na obroty w przedziale 600 tys. zł do 1 mln zł rocznie.
– Zyski sięgają 10-20 proc. obrotów. Nakłady inwestycyjne zwracają się po ok. 2-3 latach – mówi Martin Hofman Laursen.
By tak się stało, franczyzobiorca powinien jednak prowadzić swój biznes zgodnie z zaleceniami dawcy licencji.
– Uważam, że szczególnie ważne są dwie kwestie, jeżeli chodzi o Frankie’s – wysoka jakość produktów i obsługi klienta oraz tworzenie dobrej atmosfery w lokalu. Zawsze przywiązujemy to tego bardzo dużą wagę – tłumaczy franczyzodawca.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali