Biznes w rolce

Pierwszy lokal pod szyldem sztuka Maka pojawił się w maju w Warszawie. Serwuje sushi w nietradycyjnej formie – a mianowicie w postaci gotowych rolek, które można wziąć do ręki. W menu są także kanapki ryżowe onigiri, przygotowywane na parze pierogi mandu, owocowe soki i koktaje, zielone herbaty.
– Do tej pory rynek był zdominowany przez tradycyjne restauracje sushi, ich minusem jest jednak czas obsługi klienta oraz wysoka cena – mówi Przemysław Decyk, prezes Zarządu Sztuki Maka. – U nas godny klient nie płaci za posiłek swoim czasem, po prostu otrzymuje zdrowy produkt w ciągu 60 sekund.
Sztuka Maka szybko podjęła decyzję o rozwoju marki we franczyzie.
– Budowanie własnej sieci jest bardzo czasochłonne, dlatego stawiamy na model franczyzowy – tłumaczy Przemysław Decyk. – Do końca 2018 roku planujemy otworzyć 100 lokali. Chcemy, aby nasze restauracje były w każdym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców.
Sieć franczyzowa będzie oparta o dwa modele współpracy. Pierwszy z nich to tzw. ambasador marki. Taki tytuł otrzyma pierwszy punkt otwarty w każdym z miast. Ambasador będzie odpowiedzialny też za rozbudowę sieci w danym regionie, będzie się spotykał z potencjalnymi kandydatami na kolejnych franczyzobiorców. Przy odpowiednio dużym lokalu (45-50 m2) może też stać się regionalnym producentem marki.
W zależności od formy współpracy, wielkości i stanu wyjściowego lokalu inwestycja może zamknąć się w kwocie już 41,5 tys. zł netto. Do października licencjodawca nie pobiera od franczyzobiorców opłaty wstępnej. Bieżąca opłata franczyzowa wynosi 4,9 proc. od obrotów, a marketingowa 1,5 proc. Partnerzy w ramach pakietu franczyzowego mogą liczyć na szkolenia w zakresie utrzymania standardów obsługi klientów, zarządzania pracownikami lokalu, lokalnego promowania punktu, procedur zamawiania dostaw, a także z zakresu obsługi systemu POS. Każdy otrzymuje szczegółowy podręcznik operacyjny oraz katalog standardów lokalu. Licencjodawca może też pomóc zaprojektować lokal. Centrala zapewnia dostawy produktów.
Zakładając otwarcie punktu w ruchliwym miejscu, po wcześniejszym zbadaniu konkurencji i możliwości rynku, rentowność lokalu – jak zapewnia franczyzodawca – osiąga się nawet w pierwszym miesiącu funkcjonowania. Zwrot z inwestycji szacowany jest na 6-12 miesięcy.
Sztuka Maka stawia na młodych klientów i dostosowany do ich potrzeb i gustów nowoczesny marketing.
– Wykorzystujemy najbardziej wpływowych twórców internetowych do promocji naszej marki – mówi Przemysław Decyk. – Przykładem może być film YouTubera Stuu Games, który miał blisko milion wyświetleń. Po zamieszczeniu filmiku w internecie zaczęliśmy dostawać od widzów zapytania, kiedy i gdzie powstanie nowa restauracja Sztuka Maka w ich mieście.
ZOBACZ W KATALOGU














































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali