Eko-kawiarnia w dużym mieście

Zdecydowana większość naszych kawiarni, aż sześć, działa w Warszawie, a jedna w Krakowie. Jeszcze w tym roku chcemy otworzyć kolejne trzy lokale
James Hancock, współwłaściciel kawiarnianego konceptu Organic Cofee & more
Sobota
22.07.2017
Satysfakcjonujące nas tempo rozwoju to pięć otwarć rocznie – mówi James Hancock, współwłaściciel sieci kawiarni marki Organic Cofee & more.
 

W jakich miastach sprawdza się koncept Organic Coffee & more?
Życie pokazało, że najlepszy rynek dla naszych lokali to największe polskie miasta. To właśnie tam mieszkają klienci z naszej grupy docelowej – zarówno jeśli chodzi o kwestie finansowe, jak i świadomość ekologiczną, czy zainteresowanie zdrowym trybem życia i takim samym odżywianiem. A to właśnie jest podstawą działalności naszych lokali. Tak więc w rozwoju naszego konceptu będziemy się skupiać na dużych miastach. Mniejsze rynki będziemy analizować indywidualnie. Nasi franczyzobiorcy to głównie ludzie młodzi, choć zapytania dostajemy od osób z różnych grup wiekowych. W Polsce ciągle jeszcze pod hasłem „eko” kryją się bardzo różne interpretacje. Dla jednych to po prostu zdrowa, ekologiczna żywność – każda, łącznie z mięsem. Inni rozumieją przez to jedzenie wegańskie, jeszcze inni dietetyczne. My przygotowujemy każdego rodzaju posiłki, kierując się jedną ważną zasadą – menu opieramy całkowicie na produktach, które mają certyfikaty żywności ekologicznej.

Ile lokali działa obecnie pod waszym szyldem?
Mamy w tej chwili siedem lokali, z czego pięć franczyzowych. Oprócz tego również pracuje nasz własny coffee truck. Zdecydowana większość, bo aż sześć kawiarni, działa w Warszawie, natomiast jedna w Krakowie. Jeszcze w tym roku chcemy otworzyć kolejne trzy lokale, w tym także poza stolicą. Myślę, że satysfakcjonujące nas w tej chwili tempo rozwoju to pięć otwarć rocznie.

Ile trzeba zainwestować w kawiarnię Organic Coffee & more?
Optymalna wielkość lokalu to 50-100 m2. Przy takiej powierzchni inwestycja powinna się zmieścić w kwocie od 120 do 150 tys. zł. Jeśli jednak ktoś chciałby otworzyć małą kawiarnie, do 50 m2, wówczas na inwestycję wystarczy 50 tys. zł. Opłata licencyjna wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto, plus kolejne 2 proc. opłaty na marketing centralny sieci.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa