Rożek z pizzą
Bogusław Turczyński 25 lat przepracował w bankowości. Jak sam mówi, miał już dość korporacji.
– Jeszcze pracując na etacie otworzyłem restaurację. Niestety, musiałem ją zamknąć – opowiada. – Jednak cały czas myślałem o tym, by prowadzić jakiś biznes gastronomiczny.
Prawie rok temu zdecydował, że odchodzi z bankowości. Postanowił spróbować swoich sił w street foodzie. Postawił na produkt, który na polskim rynku jest wciąż mało popularny, czyli pizzę serwowaną w formie rożków.
– We Włoszech czy Stanach Zjednoczonych to już popularna forma podawania pizzy – mówi Bogusław Turczyński. – W Polsce też można zjeść pizze w rożkach, ale serwowaną w stacjonarnych pizzeriach. Tymczasem moim zdaniem to produkt idealnie nadający się do fast foodu i mobilnej gastronomii. Faktem jest natomiast, że Polacy jeszcze słabo znają ten rodzaj pizzy i trzeba ich z nim oswoić.
Na razie pod szyldem Pizza Contenta działa jedna przyczepa gastronomiczna. Franczyzodawca ustawia ją w różnych lokalizacjach: była nad morzem, na zlotach food trucków i innych eventach, a od września stoi w Warszawie, w sąsiedztwie biurowców. Ale format mobilny to nie jedyna możliwość uruchomienia placówki Pizzy Contenta.
– Inne możliwości to mała wyspa handlowa, lokal z okienkiem podawczym czy niewielki lokal stacjonarny o powierzchni nawet 10 m2 – mówi franczyzodawca. – Nie ma sensu inwestować w duże lokale, bo nasza pizza to idealna przekąska do kupienia na wynos.
Według licencjodawcy kwota inwestycji, w zależności od wybranego formatu, wynosi od 18 do 45 tys. zł (ta najwyższa suma odnosi się do przyczepy gastronomicznej, którą licencjobiorca kupuje we własnym zakresie). Na początek koncept chce się skoncentrować na rozwoju w województwie mazowieckim, głównie ze względu na logistykę dostaw. Gotowa pizza, mrożona szokowo, będzie bowiem dostarczana do punktów franczyzowych z centrali.
– Wystarczy ją rozmrozić w piecu konwekcyjnym – wyjaśnia Bogusław Turczyński. – Natomiast w dalszej przyszłości będziemy chcieli, by franczyzobiorcy przygotowywali pizzę na miejscu.
Najlepszą lokalizacją dla placówki marki są miejsca, gdzie jest duży przepływ ludzi, a więc np. dworce, przejścia podziemne, stacje benzynowe, uczelnie, okolice biurowców. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy będą zarabiać na marży od sprzedaży. Licencjodawca zapewnia im m.in. szkolenia, pomoc w przygotowaniu projektu technologicznego placówki, wsparcie marketingowe.

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali