Biznes po tajsku
Lody tajskie, czyli wywodzące się z Azji lodowe rolki z różnymi smakowymi dodatkami, to od dwóch sezonów lodziarski przebój w Polsce. Jednym z pierwszych franczyzodawców, którzy zdecydowali się na rozwój w tej branży była marka Chop Chop. W tej chwili pod jej szyldem działa osiem lodziarni.
– Zgłasza się do nas wielu kandydatów na franczyzobiorców, ale niestety nie wszyscy mają poważne podejście do biznesu – mówi Gerald Tomasik, franczyzodawca marki Chop Chop. – Np. brak im kapitału na sfinansowanie inwestycji, nawet pomimo tego, że w tym zakresie jesteśmy bardzo elastyczni.
Chop Chop proponuje franczyzobiorcom do wyboru cztery formaty lodziarni. Najtańszy jest ice bike, czyli lodziarnia mobilna, na specjalnie przystosowanym rowerze, której podstawowa wersja kosztuje ok. 32 tys. zł netto. Z kolei PopUp kontener kosztuje ok. 40 tys. zł. Te formaty mogą działać sezonowo, albo być wykorzystywane na różnego rodzaju imprezach, eventach.
– Obecnie pracują np. na targach śniadaniowych, warszawskich bulwarach wiślanych, we Władysławowie – wylicza Gerald Tomasik.
Typowo całoroczne formaty to wyspa lodowa oraz lodziarnia stacjonarna. Wydatki na wyspę to kwoty rzędu 45-50 tys. zł. Od 50 tys. zł zaczyna się inwestycja w lodziarnię stacjonarną, przy czym w tym przypadku ostateczne koszty zależą od tego, jak duży lokal chcemy otworzyć.
– W tej chwili ewoluujemy w stronę rodzinnych kawiarni, o dużej powierzchni, z przestrzenią do zabawy dla dzieci – opisuje Gerald Tomasik. – Można tu nie tylko zjeść lody, ale też napić się kawy, herbaty, zjeść naleśniki, azjatyckie desery. W kawiarniach jest możliwość zorganizowania urodzin, warsztatów i innych imprez. Trzeba jednak liczyć się z faktem, że przy takim dużym lokalu (min. powierzchnia to 100-110 m2 – przyp. red.) koszty inwestycji będą większe.
Chop Chop oczekuje od kandydatów na franczyzobiorców, że na starcie będą dysponować gotówką na pokrycie minimum 20 proc. inwestycji, niezależnie od formatu. Resztę można sfinansować kredytem lub skorzystać z leasingu.
– Oczywiście wskazane jest też zabezpieczenie gotówkowe na okres rozruchu i dojścia do rentowności, co jednak w naszych punktach następuje bardzo szybko – zapewnia franczyzodawca.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 750 zł. W przypadku punktów sezonowych jest pobierana tylko w okresie ich działalności.
Czy marka nie obawia się konkurencji?
– Jeszcze kilka lat temu wiele osób twierdziło, że lody tajskie to przejściowa moda. Teraz widać, że tak nie jest – mówi Gerald Tomasik. – Polacy chcą już czegoś więcej, niż tylko świderki. My od początku mieliśmy tego świadomość i od początku nastawiamy się na wysoką jakość naszego produktu. Dlatego konkurencja nie jest nam straszna.

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali