Licencja na tajwańską herbatkę
Bubble tea to zimna herbata z kulkami tapioki, która przywędrowała do Polski z Tajwanu. Marka Crazy Bubble od 2012 roku buduje sieć punktów z taką właśnie ofertą. Współpracę z firmą można nawiązać albo w systemie partnerskim, albo we franczyzie. Punkty partnerskie to np. kawiarnie, restauracje, przyczepy gastronomiczne, które po prostu dodają bubble tea do swojej oferty.
– Wyposażenie, potrzebne do przygotowywania bubble tea to lodówka, kostkarka, lada chłodnicza i czajnik, szejker. Punkty gastronomiczne z reguły już mają albo wszystkie te sprzęty, albo większość z nich – mówi Marcelina Fojucik, specjalistka ds. franczyzy Crazy Bubble. – W takim przypadku trzeba zainwestować tylko w zakup produktów.
Wyspa pod klucz
Jeśli chodzi o współpracę franczyzową to możliwe jest uruchomienie wyspy handlowej lub niewielkiego lokalu. Przy czym 95 proc. funkcjonujących placówek ma format wyspy. Wszystkie punkty działają w galeriach handlowych, choć nie jest to jedyna lokalizacja, jaką dopuszcza franczyzodawca.
– Bubble tea można sprzedawać też np. na rynkach, starówkach, przy deptakach. Na pewno potrzebne jest miejsce o dużym przepływie pieszych – radzi Marcelina Fojucik. – Może to być tylko sprzedaż, np. z okienka podawczego, albo lokal z kilkoma miejscami dla klientów.
Licencjobiorcy sami szukają miejsca na biznes. Natomiast franczyzodawca może ich wesprzeć w negocjacjach umowy najmu. Przygotuje też „pod klucz” wyspę z pełnym wyposażeniem, którą następnie dowiezie we wskazane miejsc ei podłączy. Koszt takiej wyspy to 50 tys. zł netto. Do wydatków inwestycyjnych trzeba jeszcze doliczyć koszty zatowarowania w produkty.
– Wyspy przygotowujemy zgodnie z wymaganiami konkretnej galerii handlowej – dodaje Marcelina Fojucik. – Dostosowujemy wysokość, wielkość, układ mebli. Standardowa wyspa zajmuje powierzchnię 10-12 m2.
Franczyzobiorca i jego pracownicy przechodzą darmowe szkolenia w jednym z działających punktów Crazy Bubble. Marka nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł. Szacowany czas zwrotu z inwestycji to około roku. Licencjodawca dodaje, że rekordzistom udaje się to w 2-3 miesiące.
– Kiedyś w funkcjonowaniu naszych punków dało się zauważyć dość silną sezonowość. Lato było zdecydowanie lepsze – mówi Marcelina Fojucik. – Natomiast teraz sezonowość się zatarła. Można powiedzieć, że sezon trwa od marca do końca grudnia. Jedyni dwa miesiące zimowe są nieco słabsze.
Crazy Bubble ma obecnie 24 placówki franczyzowe i 21 punktów partnerskich.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali