Kebab w wersji wege
Sieć wegańskich burgerowni pod szyldem Krowarzywa działa na rynku od 2013 roku. Obecnie ma 15 lokali w całej Polsce. Teraz franczyzodawca postanowił wprowadzić na rynek kolejną wegańską markę – Vegan Kebs.
– Ten pomysł kiełkował w naszych głowach już od dłuższego czasu – mówi Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy Krowarzywa. – Kebab, podobnie jak burger, może być albo fast foodem, albo zdrowym, smacznym daniem. My oczywiście proponujemy tę druga wersję. Ewidentnie na rynku jest takie zapotrzebowanie. Widać to po popularności kebabów, które wprowadziliśmy do menu Krowarzywa.
Wspólna kuchnia
W menu Vegan Kebs są trzy wegańskie kebaby (polski, klasyczny i orientalny). Na razie, także ze względu na obostrzenia związane z epidemią, miejsce dla nowego konceptu zostało wygospodarowane w działających lokalach Krowarzywa, dzięki czemu też ich oferta została powiększona.
– Nasz nowy koncept działa w formacie pop up kitchen, wzorowanej na modelu pop up store’ów, czyli sklepów krótkoterminowych – wyjaśnia Marcin Suski. – Dania są przygotowywane w kuchni burgerowni Krowarzywa i stamtąd dowożone do klientów. To oczywiście w obecnej sytuacji daje też szansę na zwiększenie obrotów lokali. Jednak zależy nam na tym, aby Vegan Kebs był postrzegany jako odrębna marka.
Na początek oferta Vegan Kebs pojawiła się w Warszawie, później franczyzodawca zaproponował ją licencjobiorcom marki Krowarzywa w kolejnych miastach. Od kilku dni nowy gastronomiczny brand jest też w Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, wkrótce dołączy do tej listy Białystok.
– Poszerzenie oferty o Vegan Kebs nie wymaga od franczyzobiorców żadnych nakładów inwestycyjnych, zakupu nowych sprzętów – podkreśla Marcin Suski. – Trzeba tylko dokupić kilka składników spożywczych.
Burgery chcą dalej rosnąć
Franczyzodawca planuje, że kiedy już sytuacja na rynku gastronomicznym wróci do normy, Vegan Kebs może zacząć działać niezależnie od burgerowni Krowarzywa, w odrębnych lokalach. Być może będzie dostępny tylko w dostawie, ale niewykluczone, że pojawi się również wariant stacjonarny.
Przez cały czas franczyzodawca chce też rozbudowywać sieć burgerowni Krowarzywa. Oferta franczyzowa przewiduje trzy różne formaty lokali: od małego typu „okienko” z zamówieniami na wynos (może też być foodtruck), przez niewielki, ale klasyczny lokal z miejscami siedzącymi po dużą, przestronną restaurację z ogródkiem letnim. W zależności od wybranego formatu wymagana powierzchni to od 30 do 130 m2. Minimalna kwota, potrzebna na inwestycję to 80 tys. zł. Opłata wstępna zależy od wielkości lokalu i zaczyna się od 9,9 tys. zł netto.
WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA
Sieć wegańskich burgerowni
- 14 burgerowni
- 3 formaty lokali
- minimalna kwota inwestycji 80 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...