Nowe marki Sfinksa
Do Sfinks Polska należą m.in. sieci restauracji Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i WOOK. Teraz Sfinks wprowadza na rynek dwie nowe marki – KEBAPI oraz YOLO Chicken. Są one dostępne wyłącznie w kanale delivery. „ To odpowiedź spółki na aktualną sytuację w kraju i potrzeby rynku” - czytamy w oficjalnym komunikacie.
– Dostosowujemy się do obecnej sytuacji, w ostatnim czasie postawiliśmy więc w całości na usługę delivery, przy zapewnieniu bezkontaktowej dostawy zamówień. Jednocześnie obserwując zapotrzebowanie ze strony klientów na różne grupy dań w dowozie, systematycznie uzupełniamy nasz portfel o nowe brandy, zwiększając atrakcyjność i różnorodność oferty w kanale online – mówi Dorota Cacek, wiceprezes spółki Sfinks Polska.
Kebab i kurczak
Oferta KEBAPI to osiem kebabów, dostępnych w wersji mięsnej i wegetariańskiej. Dostępne są też zestawy złożone z trzech lub sześciu różnych kebabów, a także przekąski, w tym hummus z pitą i warzywami czy sezamowe kulki z toffi. Dania KEBAPI można zamawiać m.in. w Warszawie, a także w Częstochowie, Łodzi, Poznaniu czy w Zielonej Górze.
Z kolei YOLO Chicken to dania z kurczakiem, m.in. pięć rodzajów kanapek, zestawy ze stripsami bądź ze skrzydełkami barbeque. Oferta jest aktualnie dostępna m.in. w Poznaniu, Malborku oraz w stolicy.
– Zamówienia na dania nowych marek wirtualnych realizowane są przez funkcjonujące w chwili obecnej restauracje sieci Sfinks Polska. Planujemy systematycznie uruchamiać nowe brandy delivery w kolejnych lokalach, w miarę pojawiania się takich możliwości i docelowo będą one dostępne w całej Polsce – dodaje Dorota Cacek.
To nie jest pierwszy wirtualny koncept, jaki wprowadził na rynek Sfinks. Od końca ubiegłego roku w dostawie można zamawiać burgery marki The Burgers, która jest dostępna m.in. w Katowicach, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
Licencja na restaurację
Flagowym i najliczniejszym konceptem należącym do Sfinks Polska jest rozwijana we franczyzie sieć restauracji Sphinx. W ostatnim czasie spółka zamknęła częśc najmniej rentownych lokali, ale cały czas szuka franczyzobiorców. Koszt adaptacji lokalu o powierzchni 250 m2 to mniej więcej 570 tys. zł, z czego dostosowanie sali dla gości to około 250 tys. zł, zaplecza – 170 tys. zł, a zapewnienie odpowiedniej wentylacji – 150 tys. zł. Jeśli mamy do czynienia z lokalem przystosowanym już wcześniej do potrzeb gastronomii, koszty mogą okazać się niższe. Osoba chcąca prowadzić restaurację pod szyldem Sphinx musi ponieść opłatę za know-how w wysokości 55 tys. zł netto, w ramach której otrzymuje od franczyzodawcy kompleksową wiedzę potrzebną do uruchomienia i prowadzenia lokalu. Sfinks nie wymaga od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w gastronomii.
WIZYTÓWKA SFINKS POLSKA
Sfinks Polska zarządza obecnie 175 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski.
- sieć 87 restauracji Sphinx (segment casual dining),
- 61pubów Piwiarnia Warki (segment gastro pubów),
- 12 restauracji Chłopskie Jadło (segment casual dining),
- 2 restauracje WOOK (segment casual dining),
- 10 restauracji Fabryka Pizzy,
- 3 lokale działające pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco
- 1 lokal Lepione & Pieczone (fast casual dining).
Popularne menu / Nowe marki Sfinks Polska serwują najpopularniejsze wśród Polaków dania, czyli kebap i kurczaka. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pięć otwarć w trzy miesiące
/09.12.2025
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali