Lokal z wegańskim menu
Przez cały okres lockdownu gastronomii Krowarzywa działała w kanale delivery.
– Oczywiście, odnotowaliśmy straty, ale nie tak duże, aby nie pozwoliły nam na rozwój sieci – podkreśla Marcin Suski, menedżer ds sieci Krowarzywa.. – Działamy w sektorze QSR (quick service restaurant – przyp.red.), który najmniej z całej gastronomii odczuł straty spowodowane pandemią. Po drugie od dawna byliśmy nastawieni na rozwój kanału delivery, co zaprocentowało w czasie lockdownu.
Priorytetowe rynki
Wegańska marka Krowarzywa działa na polskim rynku od 2013 roku. Dzisiaj ma 18 lokali, w większości prowadzonych przez franczyzobiorców.
– W tym roku otworzyliśmy już dwa nowe lokale, w Łodzi i Gdańsku. A do lipca zapewne uruchomimy cztery kolejne – zapowiada Marcin Suski. – Na ten rok zaplanowaliśmy w sumie 10 otwarć i sądzę, że nam się to uda.
Priorytetowe rynki dla marki to nadal największe polskie miasta – liczące od 150 tys. mieszkańców.
– Przede wszystkim chcemy zaistnieć na rynkach, na których jeszcze nas nie ma, czyli np. w Lublinie, Częstochowie czy na Śląsku. Ale zamierzamy też otworzyć kolejne lokale w miastach, gdzie już działamy, jak Poznań czy Kraków – wyjaśnia Marcin Suski. – Szukamy też franczyzobiorcy w Zakopanem. To miasto mniejsze, ale atrakcyjne turystycznie i otwarte na weganizm.
Od początku Krowarzywa nie otwierała lokali w galeriach handlowych i nadal tak zostanie. Lokalizacji trzeba szukać przy ulicach w centrach miast, ale też na większych osiedlach.
– Jeśli chcemy bardziej nastawić się na dowozy, to lokalizacja na osiedlu będzie odpowiednia. Jeżeli natomiast liczymy na klientów z tzw. ruchu ulicznego, to trzeba szukać miejsca w centrum – radzi Marcin Suski. – Jednak w każdym lokalu mamy miejsca siedzące dla klientów.
Inwestycja w biznes
Minimalna powierzchnia lokalu to 30 m2, optymalna 40-60 m2.
– Z powodu trudnej sytuacji rynkowej raczej doradzamy teraz franczyzobiorcom lokale poniżej 100 m2 – mówi Marcin Suski.
Minimalna wysokość inwestycji, w remont i wyposażenie, to 80 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie opłata to 19,9 tys. zł). Franczyzodawca gwarantuje m.in. pełne wsparcie przy otwarciu lokalu, szkolenia dla franczyzobiorcy i pracowników, wyłączność terytorialną. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. netto od obrotu (Warszawa – 7 proc.), marketingowa 0,5 proc. od obrotu netto.
Licencjodawca szacuje, że próg rentowności lokal powinien osiągnąć w trzy miesiące.
– Ponad połowa naszych franczyzobiorców prowadzi dwa lub więcej lokali – podkreśla Marcin Suski. – To chyba najlepiej świadczy o opłacalności naszego konceptu biznesowego.
WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA
Sieć lokali wegańskich.
- 18 lokalizacji
- min. kwota inwestycji 80 tys. zł
- opłata wstępna 9,9 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali