Lata doświadczenia / Wegańska marka Krowarzywa działa na polskim rynku od 2013 roku.
Środa
02.06.2021
Krowarzywa otworzyła w tym roku dwa nowe lokale, kolejne cztery są w trakcie przygotowań. Gdzie jeszcze koncept szuka franczyzobiorców?
 

Przez cały okres lockdownu gastronomii Krowarzywa działała w kanale delivery.

– Oczywiście, odnotowaliśmy straty, ale nie tak duże, aby nie pozwoliły nam na rozwój sieci – podkreśla Marcin Suski, menedżer ds sieci Krowarzywa.. – Działamy w sektorze QSR (quick service restaurant – przyp.red.), który najmniej z całej gastronomii odczuł straty spowodowane pandemią. Po drugie od dawna byliśmy nastawieni na rozwój kanału delivery, co zaprocentowało w czasie lockdownu.

Priorytetowe rynki

Wegańska marka Krowarzywa działa na polskim rynku od 2013 roku. Dzisiaj ma 18 lokali, w większości prowadzonych przez franczyzobiorców.

– W tym roku otworzyliśmy już dwa nowe lokale, w Łodzi i Gdańsku. A do lipca zapewne uruchomimy cztery kolejne – zapowiada Marcin Suski. – Na ten rok zaplanowaliśmy w sumie 10 otwarć i sądzę, że nam się to uda.

Priorytetowe rynki dla marki to nadal największe polskie miasta – liczące od 150 tys. mieszkańców.

– Przede wszystkim chcemy zaistnieć na rynkach, na których jeszcze nas nie ma, czyli np. w Lublinie, Częstochowie czy na Śląsku. Ale zamierzamy też otworzyć kolejne lokale w miastach, gdzie już działamy, jak Poznań czy Kraków – wyjaśnia Marcin Suski. – Szukamy też franczyzobiorcy w Zakopanem. To miasto mniejsze, ale atrakcyjne turystycznie i otwarte na weganizm.

Od początku Krowarzywa nie otwierała lokali w galeriach handlowych i nadal tak zostanie. Lokalizacji trzeba szukać przy ulicach w centrach miast, ale też na większych osiedlach.

– Jeśli chcemy bardziej nastawić się na dowozy, to lokalizacja na osiedlu będzie odpowiednia. Jeżeli natomiast liczymy na klientów z tzw. ruchu ulicznego, to trzeba szukać miejsca w centrum – radzi Marcin Suski. – Jednak w każdym lokalu mamy miejsca siedzące dla klientów.

Inwestycja w biznes

Minimalna powierzchnia lokalu to 30 m2, optymalna 40-60 m2.

– Z powodu trudnej sytuacji rynkowej raczej doradzamy teraz franczyzobiorcom lokale poniżej 100 m2 – mówi Marcin Suski.

Minimalna wysokość inwestycji, w remont i wyposażenie, to 80 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie opłata to 19,9 tys. zł). Franczyzodawca gwarantuje m.in. pełne wsparcie przy otwarciu lokalu, szkolenia dla franczyzobiorcy i pracowników, wyłączność terytorialną. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. netto od obrotu (Warszawa – 7 proc.), marketingowa 0,5 proc. od obrotu netto.

Licencjodawca szacuje, że próg rentowności lokal powinien osiągnąć w trzy miesiące.

 – Ponad połowa naszych franczyzobiorców prowadzi dwa lub więcej lokali – podkreśla Marcin Suski. – To chyba najlepiej świadczy o opłacalności naszego konceptu biznesowego.

 

WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA

Sieć lokali wegańskich.

  • 18 lokalizacji
  • min. kwota inwestycji 80 tys.
  • opłata wstępna 9,9 tys.

Marcin Suski, menadżer ds. sieci Krowarzywa / "Na ten rok zaplanowaliśmy w sumie 10 otwarć i sądzę, że nam się to uda".

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Atelier Herosima
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Cofix Poland
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Japanos
Kashka
KawoWiniarnia
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Le Pain Quotidien
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Night Burger
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Przybij Piątaka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sahar Kebab
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Sushiroll Bistro – restauracje sushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Willisch
Young Burger
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022