Przepis na kebab
Prosiak Polski Kebab & Fast Food powstał w Pruszkowie w styczniu 2019 roku.
– Pomysł narodził się z zawiedzionych oczekiwań – uśmiecha się Marcin Ragus, franczyzodawca marki. – Jestem smakoszem kebabów. W Pruszkowie otworzył się wtedy turecki kebab, co do którego miałem spore oczekiwania. Niestety, dania okazały się nijakie i drogie. Doszedłem więc do wniosku, że sam pokażę ludziom jak powinien smakować kebab.
Marcin Ragus postanowił jednak nieco dostosować smak swojego kebaba do kulinarnych upodobań Polaków. A jak wiadomo, ulubionym polskim mięsem jest wieprzowina. Jeśli chodzi o mięso, postawił więc na karkówkę. Tak narodził się Prosiak Polski Kebab & Fast Food.
Przemyślana lokalizacja
Pruszkowski lokal serwuje nie tylko kebaby, ale też inne fast foodowe dania, np. kurczaka z frytkami. Można tu zjeść na miejscu, ale 60-70 proc. zamówień jest w opcji na wynos lub dowóz.
– Na początku źle trafiliśmy z lokalizacją – nie ukrywa Marcin Ragus. – Lokal był trudno dostępny dla klientów. Po roku zmieniliśmy miejsce i teraz jest o wiele lepiej.
Franczyzodawca podkreśla, że wybór odpowiedniej lokalizacji jest kluczem do sukcesu.
– Najlepsze są centra miast, miejsca o dużym ruchu pieszym – mówi Marcin Ragus. – Istotną sprawą jest również możliwość zaparkowania w pobliżu samochodu.
Na razie franczyzodawca Prosiaka chce skupić się na budowaniu sieci w Warszawie i okolicach, ale jest też otwarty na bardziej odległe lokalizacje. W grę wchodzą miasta od kilkunastu tysięcy mieszkańców. Lokale mogą być różne: małe działające tylko w opcji take away, ale też duże, nawet 100-metrowe, z salą konsumpcyjną. Można też prowadzić sprzedaż z food trucka. Koszt inwestycji (zawierający też opłatę wstępną) franczyzodawca szacuje na 35 tys. zł netto – jednak ostateczne wydatki zależą od wielkości lokalu i kosztów jego adaptacji.
Jakość pod kontrolą
Franczyzobiorcy przejdą szkolenia, licencjodawca będzie też z nimi na otwarciu lokalu oraz podczas pierwszego tygodnia działalności. W mięso i sosy do kebabów będą zaopatrywać się w centrali.
– Mamy dopracowane receptury, gwarantujące dobry smak i tę jakość chcemy utrzymać we wszystkich lokalach, działających pod naszą marką – podkreśla Marcin Ragus. – Kupujemy surowe mięso, które marynujemy w przyprawach. Tak przygotowany produkt, razem z sosami, będziemy dostarczać franczyzobiorcom.
Miesięczna opłata wynosi 5 proc. od obrotu netto. Do tego należy doliczyć 2 proc. opłaty marketingowej.
WIZYTÓWKA MARKI PROSIAK POLKI KEBAB
Lokale serwujące kebab oraz dania fast food.
- 1 lokal własny
- przewidywana kwota inwestycji 35 tys. zł netto
- opłaty miesięczne w sumie 7 proc. od obrotu netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Prosiak Polski Kebab&Fast Food szuka franczyzobiorców. Będą zarabiać na sprzedaży kebabów, ale według spolszczonej receptury.
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.
Lody, pizza, food truck czy restauracja? Jeśli myślisz o franczyzie w gastronomii, na Targach Franczyza spotkasz dawców licencji z różnych segmentów tego rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...