Pizzeria na kilka sposobów

Pierwsza pizzeria K-2 powstała w 1998 roku w Kole. Założona została przez Dominika Kaczmarka i Zbigniewa Kaczora, który wcześniej przez dekadę pracował w jednej z najbardziej znanych pizzerii w Łodzi. Przez 12 lat istnienia firmy powstało 21 pizzerii, z których dwie są własne, a reszta działa we franczyzie. Do końca tego roku mają zostać uruchomione dodatkowo trzy lub cztery kolejne, m.in. w Radziejowie, Szadku i Aleksandrowie Kujawskim. W 2011 roku w planach jest uruchomienie trzech, czterech kolejnych lokali.
- To, co odróżnia pizzerie K-2 od innych, to duża dowolność w komponowaniu menu - mówi Dominik Kaczmarek. - Stałym i niezmiennym - jeśli chodzi o proces przygotowywania i doboru składników - elementem jest pizza. Natomiast o reszcie decyduje franczyzobiorca. W niektórych lokalach dominują dania kuchni arabskiej, w innej fastfoodowe, w jeszcze innej tradycyjne obiady. Do tej pory ten pomysł się sprawdzał, więc nie zamierzamy go zmieniać. Nie miałbym nic przeciwko temu, aby w jakiejś restauracji nad morzem ktoś obok naszej pizzy sprzedawał smażone ryby – mówi Kaczmarek.
Większość pizzerii K-2 powstaje na pograniczu województwa wielkopolskiego i łódzkiego. Właściciele optują też za tym, aby jeden franczyzobiorca posiadał nie więcej niż jedną restaurację. Dopuszczają też wariant, w którym dwaj wspólnicy otwierają lokal, po czym jeden z nich uruchamia następny.
– Działamy głównie w niewielkich miastach, gdyż mamy świadomość tego, że przebicie się z pizzerią w dużych aglomeracjach typu Warszawa, Poznań czy Katowice jest bardzo trudne. Chcemy jednak powalczyć również o nie. Mamy już swoje punkty m.in. w Poznaniu, Słupsku i Toruniu – mówi Kaczmarek. – Do tej pory naszymi franczyzobiorcami zostawali pracownicy pizzerii K-2. Taki model bardzo nam odpowiada, ponieważ umożliwia zapewnianie wszędzie takich samych standardów. W przypadku franczyzobiorców spoza branży gastronomicznej, z którymi też współpracujemy, musimy zapewnić im cały system kilkumiesięcznych szkoleń, przygotowujący do prowadzenia pizzerii – tłumaczy.
Koszt inwestycji w pizzerię to 50 tys. zł. Opłata licencyjna nie jest pobierana. Opłatę franczyzową uiszcza się od trzeciego miesiąca prowadzenia działalności i wynosi ona 400 zł netto miesięcznie. Każdy biorca licencji, który otwiera lokal pod szyldem K-2, zobowiązany jest ponadto do kupowania od dostawców firmy produktów do przyrządzania pizzy. Zwrot kosztów szacowany jest na 3-4 miesiące w przypadku atrakcyjnych lokalizacji, zaś w przypadku mniej ciekawych - do roku.
– Korzystamy z dobrej jakości produktów, jak na przykład sera cheddar i mozarella. Nie chcielibyśmy dopuścić do sytuacji, w której nasze pizze w różnych miejscach odbiegały od siebie klasą jakości – podkreśla Kaczmarek.
(mip)

ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali