Czy Canappka wygryzie Subway’a?

Kwota inwestycji we własny biznes pod szyldem Canappka wynosi ok. 180 tys. zł. Dla porównania we własnego Subway’a trzeba zainwestować ponad 100 tys. dolarów.
Środa
12.09.2012
Polska sieć barów kanapkowych ma pięć lokali własnych. Na Targach Franczyza 2012 chce spotkać swojego pierwszego franczyzobiorcę.
 

Z Poznania będzie sterował swoją franczyzową ofensywę koncept Canappka, oferujący lunche i śniadanie w formie świeżych kanapek. W stolicy Wielkopolski działa obecnie pięć lokali własnych sieci, a w połowie października kolejny ma zawitać do Wrocławia. Właściciel marki liczy, że pierwszego franczyzobiorcę uda się spotkać na Targach Franczyza 2012, które w październiku odbędą się w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki.

- Chcemy przede wszystkim poinformować o przygotowanym już systemie franczyzowym. Liczymy na nawiązanie wieli kontaktów, które mogą zaowocować otwarciem pierwszego punktu franczyzowego. Docelowo planujemy mieć 25-30 placówek franczyzowych – zapowiada Łukasz Borek, dyrektor zarządzający w spółce KCI Gastronomy, operatorze sieci.

Klienci Canappki to głównie ludzie młodzi, w wieku od 25–40 lat, a także studenci i uczniowie. Biznes sieci opiera się zarówno na sprzedaży w placówkach, jak i dowozie dań do klienta. Istotną częścią działalności jest też catering dla firm i instytucji. W lokalach można również wprowadzić stanowisko specjalnego dostawy - „Pana Kanapki”, którego zadaniem będzie codzienny dowóz posiłków do biur i zakładów pracy.

- W kategorii śniadań nie mamy zbyt dużej konkurencji. Tu bardziej chcemy nakłonić ludzi do zmiany przyzwyczajeń, do wykorzystania tej wygody jaka daje Canappka i odejścia od przygotowywania śniadań w domu – mówi Łukasz Borek. - Nasze produkty na pewno zaskarbią sobie uznanie klientów swoją świeżością, a miła atmosfera w lokalu od samego rana zachęci ich do odwiedzin i zjedzenia śniadania przy dobrej kawie. Jeśli zaś chodzi o ofertę obiadową, to naszą konkurencją są takie lokale gastronomiczne jak naleśnikarnie, pizzerie czy spaghetterie.

Kwota inwestycji we własny biznes pod szyldem Canappka wynosi ok. 180 tys. zł. To koszt, jaki trzeba ponieść adaptując lokal zgodnie z wymogami franczyzodawcy. Oprócz tego pobiera on 20 tys. zł tytułem opłaty wstępnej. Miesięczne opłaty marketingowa i bieżąca naliczane są od obrotu, i wynoszą odpowiednio 2 i 4 proc.

- W ramach pakietu franczyzowego partner otrzymuje wsparcie w przygotowaniu i adaptacji lokalu, materiały marketingowe oraz dedykowany system komputerowy, zawierający m.in. bazę receptur – dodaje Borek. - Partnerom przekazujemy bazę kontaktów do dostawców, a także wzory umów i formularzy zamówień towaru. Franczyzobiorcy oraz jego pracownicy przechodzą też szkolenie w istniejącym już lokalu sieci.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz
/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa