Aroma podbija stolicę

Franczyzowa kawiarnia Aroma Espresso Bar ruszyła w styczniu 2013 roku. Lokal o powierzchni ok. 150 m2 mieści się w przy ul. Chmielnej w Warszawie.
– Niezwykle czasochłonne okazało się znalezienie odpowiedniej lokalizacji – poszukiwania zajęły pół roku. Wbrew pozorom, nie jest łatwo „zdobyć” lokal w prestiżowym miejscu za rozsądną cenę – tłumaczy Elżbieta Surmacz, franczyzobiorczyni Aroma Espresso Bar.
To gastronomiczny debiut Elżbiety Surmacz, która do tej pory specjalizowała się w tłumaczeniach z języka hiszpańskiego i działała w branży nieruchomości.
– Chciałam otworzyć restaurację, jednak w Aroma Espresso Bar spodobało mi się menu: kanapki i duże porcje sałatek przygotowywanych ze świeżych produktów – mówi właścicielka kawiarni.
W przygotowaniach do otwarcia biorczyni licencji mogła liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
– Pomogliśmy znaleźć odpowiedni lokal, zrekrutowaliśmy i przeszkoliliśmy cały personel, sprowadziliśmy również specjalistę ds. eventów – wylicza Shay Cohen, dyrektor generalny Aroma Espresso Bar.
Międzynarodowy koncept stawia na spójny wizerunek. Franczyzobiorcy muszą dostosować projekt wnętrza i wyposażenie do standardów sieci. Meble i elementy dekoracyjne sprowadzane są z Izraela, podobnie jak serwis do kawy i firmowe mieszanki ziaren kawy.
– Wspólnie z franczyzodawcą opracowaliśmy kilka rozwiązań, które sprawdzą się w polskich placówkach, np. już wkrótce w mojej kawiarni pojawią się lodówki na ciasta oraz ciasta kremowe, których nie ma w ofercie izraelskich lokali – mówi franczyzobiorczyni z Warszawy.
Otwarcie lokalu to jednak nie wszystko. Mimo że w sieci Aroma Espresso Bar działa ponad 150 lokali na świecie, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie, w Polsce marka kawiarni nie jest jeszcze rozpoznawalna.
– Dodatkowo w naszym kraju nie ma jeszcze zwyczaju spożywania śniadań w lokalach gastronomicznych, w związku z tym konieczny jest marketing i promocja tak marki, jak i menu kawiarni – mówi Elżbieta Surmacz. – Na razie postawiliśmy przed lokalem „potykacze” reklamujące kawiarnię. Przed nami jeszcze dużo pracy. Wspólnie musimy popracować nad tym, by klienci poznali i zaprzyjaźnili się z Aromą.
Wywodząca się z Izraela międzynarodowa sieć kawiarni weszła do Polski na początku 2012 roku. Oprócz kawiarni franczyzowej pod logo marki działają dwie placówki własne – obie w centrum Warszawy.
– Do końca 2013 roku chcemy otworzyć 10-15 lokali w całej Polsce, m.in. w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach i we Wrocławiu – mówi Shay Cohen. – Negocjujemy warunki otwarcia kolejnych placówek w stolicy i w innych miastach. Ale to nie koniec. Jestem pewien, że w Polsce będą powstawać konkurencyjne wobec nas kawiarnie oferujące kawę wraz ze śniadaniami i obiadami. Jednak Aroma posiada zaplecze gastronomiczne pozwalające przygotowywać świeże posiłki na miejscu, a inne kawiarnie mogą tylko zaoferować kanapki i sałatki z lodówki.
Franczyzobiorcy sieci mogą liczyć na wyłączność terytorialną, wsparcie i doradztwo w zakresie uruchomienia i prowadzenia placówki, szkolenia oraz pośredniczy w zakupie sprzętu. Przewidywany koszt inwestycji wynosi min. 600 tys. zł.
(awh)

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali