Herbata i jogurt łączą siły

Koncept Yogo Factory & Bubble Tea oferuje produkty, które już od kilku lat próbują na stałe zaistnieć w świadomości kulinarnej polskich konsumentów. Zaistnieć, dodajmy, z różnym skutkiem. Polacy są bowiem w kwestiach gastronomicznych usposobieni bardzo konserwatywnie – lody jadamy głównie latem, a herbatę pijemy głównie ciepłą. A jednak na rynku nie brakuje sieci, które próbują gusta Polaków aktywnie kształtować. Jedną z nich jest Yogo Factory, która w swoich lokalach zamierza serwować klientom mrożone jogurty i bąbelkową herbatę.
- Branża jogurtów mrożonych oraz bubble tea w Polsce jest w fazie początkowego rozwoju. Jest to bardzo obiecujący i szybko rosnący rynek. Obserwując inne wysokorozwinięte kraje europejskie, nie mówiąc już o azjatyckich czy amerykańskich, jesteśmy przekonani o wielkiej przyszłości i potencjale rynku jogurtów mrożonych – przekonuje Izabela Urbańska, PR manager sieci. - Widzimy coraz większą świadomość zdrowych trendów żywieniowych wśród konsumentów oraz panującą modę na bycie „fit”. Najwięcej klientów wybiera nasze produkty jako popołudniową przekąskę, ale nie brakuje również tzw. klientów „lunchowych”.
W sieci działają obecnie dwa punkty franczyzowe. Plany rozwoju na 2014 rok zakładają cztery nowe otwarcia w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.
– Preferowanymi lokalizacjami są dobrze funkcjonujące centra i pasaże handlowe oraz newralgiczne punkty w centrach miastach. Obecnie poszukujemy franczyzobiorców w Trójmieście, Zielonej Górze, Koszalinie i Lesznie – wylicza Izabela Urbańska.
Koncept skierowany jest zarówno do właścicieli istniejących już lokali gastronomicznych, jak i przedsiębiorców, którzy dopiero chcą wejść na rynek. W pierwszym przypadku wystarczy placówka o powierzchni 5 m2, nowy lokal powinien mieć od 15 do 80 m2. Dostosowanie istniejącego lokalu wymaga inwestycji na poziomie 35 tys. zł, natomiast do budowy punktu Yogo Factory od zera w galerii handlowej potrzeba kwoty przekraczającej 120 tys. zł netto.
- Możliwy termin zwrotu z inwestycji to okres od 10 do 24 miesięcy - mówi Izabela Urbańska.
Jej zdaniem właśnie teraz jest najlepszy czas, by wejść na rynek.
- W tym segmencie działa obecnie tylko kilka systemów franczyzowych. Wszystkie tak naprawdę są w początkowej fazie rozwoju. Z naszych analiz wynika, że nie ma jeszcze w Polsce dużych sieci które stanowiłyby o przewadze konkurencyjnej – analizuje Izabela Urbańska. - Myślimy, że dopiero w perspektywie kolejnych 5-10 lat będziemy mogli mówić o tzw. leaderach w naszej branży. Obecnie większość marek na polskim rynku jest dla klientów praktycznie nierozpoznawalna, dlatego aspekt wyboru franczyzodawcy nie powinien odgrywać większej roli u potencjalnych franczyzobiorców.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali