Zakodowany mecz da zarobić
Transmisja imprezy sportowej zakodowana albo niedostępna na żadnym popularnym kanale sportowym? Wtedy z pomocą przychodzą puby, które we wrześniu ubiegłego roku zacierały ręce po wiadomości o zakodowaniu przez Polsat siatkarskiego mundialu. A jeśli kibicowi spodoba się atmosfera lokalu, wróci do niego także na imprezy w ogólnodostępnych kanałach, albo po prostu w celu towarzyskim. Oprócz właścicieli pojedynczych pubów, zyski liczyli także franczyzobiorcy Piwiarni Warki, których na koniec 2014 roku było 78. Franczyzodawcą jest Grupa Żywiec, w której portfolio znajdują się takie marki piw jak Żywiec, Heinekem, Tatra, Desperados i oczywiście Warka. Jeszcze przed świętami do Piwiarni dołączyły placówki w Ostrołęce i Siedlcach. Grupa Żywiec zainteresowana jest obecnością w miastach powyżej 35-40 tys. mieszkańców, a najbliższym czasie skupia się pozyskaniu partnera w Krakowie, Szczecinie oraz w stolicy.
- W 2015 roku planujemy otwarcie kolejnych 10 pubów. Przyszły franczyzobiorca powinien dysponować lokalem własnym lub wynajętym na minimum pięć lat. Jego wymagana powierzchnia wynosi 160-250 m2 i obejmuje zaplecze kuchenne oraz salę konsumpcyjną na parterze budynku. Idealna lokalizacji umożliwia wstawienie latem ogródka gastronomicznego. Właśnie w ciepłe miesiące puby notują najwyższe zyski – wyjaśnia Tomasz Klujew, kierownik ds. trade marketingu lokali wizerunkowych Grupa Żywiec.
Inwestycja w Piwiarnię Warki leży zarówno po stronie franczyzodawcy oraz biorcy. Centrala wydaje 175-200 tys. zł na prace aranżacyjne wnętrza lokalu – sali konsumpcyjnej. Podana kwota obejmuje zakup wyposażenia baru, mebli do lokalu i ogródka oraz elementów identyfikacji wewnętrznej i zewnętrznej pubu (m.in. kasetony i neony). Po stronie inwestora leży urządzenie zaplecza kuchni, przygotowanie toalet oraz ścian w lokalu w stanie deweloperskim. Franczyzobiorca musi także kupić telewizory, monitory lub projektor. Na całość wyda ok. 150 tys. zł. Ostateczny koszt zależy od stawek wykonawców, ceny materiałów, powierzchni lokalu może zejść nawet poniżej 100 tys. zł.
- Zwrot z inwestycji następuje średnio po dwóch latach prowadzenia biznesu. Nie pobieramy od partnera opłaty za przystąpienie do sieci, a jedynie comiesięczną opłatę franczyzowa w wysokości 1 tys. zł. W zamian oferujemy franczyzobiorcy preferencyjne warunki zakupu alkoholi, podręcznik operacyjny opisujący każdy aspekt prowadzenia pubu oraz organizujemy szkolenia, w tym kursy barmański. Dużym korzyścią jest także premia roczna uzależniona od wyników sprzedaży danej Piwiarni oraz kontroli jakościowych, które co miesiąc przeprowadzamy. W miastach do 100 tys. mieszkańców gwarantujemy wyłączność terytorialną przez cały okres trwania umowy. Oferujemy także minimum 6 akcji promocyjnych rocznie skierowanych do klientów każdego z lokali – mówi Tomasz Klujew.
Sezonowość omija Piwiarnie Warki, bo w lokalach transmitowane są różne widowiska sportowe - od meczów piłki nożnej, zawodów MMA, turniejów skoków narciarskich po wyścigi Formuły 1. A jeszcze w styczniu pokazywane będą mecze Mistrzostw Świata piłkarzy ręcznych z udziałem Polski. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali