Apetyt na biznes
Pizza to danie ponadczasowe. Według danych zebranych w badaniu Makro Cash & Carry „Polska na Talerzu 2015” to właśnie pizzerie są najczęściej wybieranymi przez Polaków lokalami. Ich popularność przebija nawet tradycyjne restauracje z kuchniami świata, a nawet sieciowe fast foody. Sama pizza króluje zaś zarówno wśród dań zamawianych na wynos, jak i tych jedzonych w lokalu.
– Pizza pozostaje najbardziej demokratyczną potrawą świata, daniem bezpiecznym (wiemy, czego się spodziewać), tanim oraz szybkim w przygotowaniu – odpowiada więc na najważniejszą potrzebę klienta, który jada poza domem – wygodę – tłumaczy Agata Godlewska, redaktor naczelna magazynu Food Service. – Od kilku lat pizza przeżywa swoją drugą falę popularności związaną z powrotem do serwowania tej potrawy zgodnie z oryginalną, neapolitańską recepturą.
Nic zatem dziwnego, że to właśnie w segmencie pizzerii można wybierać spośród największej liczby pomysłów na franczyzowy biznes. Według Raportu o franczyzie w Polsce 2015 na naszym rynku działa blisko 30 takich sieci. Ich oferta różni się zarówno pod kątem kwoty inwestycji, jak i oferty.
Wywodząca się z Łodzi marka Fiero! Pizza ma w menu 60 rodzajów pizzy, a uzupełnieniem oferty są sałatki, przekąski, desery i dania kuchni włoskiej. Koncept liczy osiem punktów, w tym jeden franczyzowy. Lokale działają w Tomaszowie Mazowieckim, Zgierzu oraz Łodzi – mateczniku sieci. Od 2013 roku sieć powiększyła się zaledwie o jedną restaurację, ale franczyzodawcy twierdzą, że koncentrowali się bardziej na utrzymaniu dobrej kondycji dotychczasowych lokali, niż na otwieraniu nowych.
– W naszej opinii rynek jest trudniejszy, niż był przed pięcioma latami. Widzimy, że klienci oszczędzają na jedzeniu poza domem i liczą każdy grosz. Rozmawiamy obecnie z kilkoma potencjalnymi franczyzobiorcami, jednak jest jeszcze za wcześnie, by mówić o nowych otwarciach – twierdzi Mariusz Pietrzko, współwłaściciel sieci Fiero! Pizza.
Uruchomienie własnego biznesu pod szyldem Fiero! Pizza wiąże się z wydatkiem na poziomie minimum 70 tys. zł (gdy lokal będzie miał ok. 100 m2 powierzchni). Koncept jest pomyślany dla miast liczących co najmniej 50 tys. mieszkańców. Sprawdzi się zarówno w galerii handlowej, jak i w ulicznych lokalizacjach.
– Nasze pizzerie działają zarówno w centrach miast, jak i w dzielnicach mieszkalnych. W tych pierwszych lokalizacjach przeważa sprzedaż w lokalu, natomiast restauracje usytuowane na obrzeżach miejscowości bazują na dostawach do klienta, mniej więcej w stosunku 60 do 40 proc. – tłumaczy Pietrzko.
Według franczyzodawcy kandydat na właściciela pizzerii nie musi posiadać umiejętności ani doświadczenia w branży gastronomicznej. Wszystkiego dowie się na organizowanym przez niego szkoleniu. Musi jednak być zaangażowany w prowadzenie lokalu i przestrzegać promocji stosowanych przez centralę. Opłata wstępna za przystąpienie do sieci Fiero! Pizza wynosi 5 tys. zł netto, a bieżąca – 1 tys. zł. Franczyzobiorca odprowadza też składkę marketingową w wysokości 500 zł.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali