Apetyt na biznes

Pizza to danie ponadczasowe. Według danych zebranych w badaniu Makro Cash & Carry „Polska na Talerzu 2015” to właśnie pizzerie są najczęściej wybieranymi przez Polaków lokalami. Ich popularność przebija nawet tradycyjne restauracje z kuchniami świata, a nawet sieciowe fast foody. Sama pizza króluje zaś zarówno wśród dań zamawianych na wynos, jak i tych jedzonych w lokalu.
– Pizza pozostaje najbardziej demokratyczną potrawą świata, daniem bezpiecznym (wiemy, czego się spodziewać), tanim oraz szybkim w przygotowaniu – odpowiada więc na najważniejszą potrzebę klienta, który jada poza domem – wygodę – tłumaczy Agata Godlewska, redaktor naczelna magazynu Food Service. – Od kilku lat pizza przeżywa swoją drugą falę popularności związaną z powrotem do serwowania tej potrawy zgodnie z oryginalną, neapolitańską recepturą.
Nic zatem dziwnego, że to właśnie w segmencie pizzerii można wybierać spośród największej liczby pomysłów na franczyzowy biznes. Według Raportu o franczyzie w Polsce 2015 na naszym rynku działa blisko 30 takich sieci. Ich oferta różni się zarówno pod kątem kwoty inwestycji, jak i oferty.
Wywodząca się z Łodzi marka Fiero! Pizza ma w menu 60 rodzajów pizzy, a uzupełnieniem oferty są sałatki, przekąski, desery i dania kuchni włoskiej. Koncept liczy osiem punktów, w tym jeden franczyzowy. Lokale działają w Tomaszowie Mazowieckim, Zgierzu oraz Łodzi – mateczniku sieci. Od 2013 roku sieć powiększyła się zaledwie o jedną restaurację, ale franczyzodawcy twierdzą, że koncentrowali się bardziej na utrzymaniu dobrej kondycji dotychczasowych lokali, niż na otwieraniu nowych.
– W naszej opinii rynek jest trudniejszy, niż był przed pięcioma latami. Widzimy, że klienci oszczędzają na jedzeniu poza domem i liczą każdy grosz. Rozmawiamy obecnie z kilkoma potencjalnymi franczyzobiorcami, jednak jest jeszcze za wcześnie, by mówić o nowych otwarciach – twierdzi Mariusz Pietrzko, współwłaściciel sieci Fiero! Pizza.
Uruchomienie własnego biznesu pod szyldem Fiero! Pizza wiąże się z wydatkiem na poziomie minimum 70 tys. zł (gdy lokal będzie miał ok. 100 m2 powierzchni). Koncept jest pomyślany dla miast liczących co najmniej 50 tys. mieszkańców. Sprawdzi się zarówno w galerii handlowej, jak i w ulicznych lokalizacjach.
– Nasze pizzerie działają zarówno w centrach miast, jak i w dzielnicach mieszkalnych. W tych pierwszych lokalizacjach przeważa sprzedaż w lokalu, natomiast restauracje usytuowane na obrzeżach miejscowości bazują na dostawach do klienta, mniej więcej w stosunku 60 do 40 proc. – tłumaczy Pietrzko.
Według franczyzodawcy kandydat na właściciela pizzerii nie musi posiadać umiejętności ani doświadczenia w branży gastronomicznej. Wszystkiego dowie się na organizowanym przez niego szkoleniu. Musi jednak być zaangażowany w prowadzenie lokalu i przestrzegać promocji stosowanych przez centralę. Opłata wstępna za przystąpienie do sieci Fiero! Pizza wynosi 5 tys. zł netto, a bieżąca – 1 tys. zł. Franczyzobiorca odprowadza też składkę marketingową w wysokości 500 zł.
ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali