Kawiarnia i lodziarnia na licencji

Obie marki należą do portfolio grupy Lagardere Travel Retail. Pod szyldem So! Coffee działają 54 partnerskie kawiarnie, nie tylko w Polsce, ale też we Francji, Rumunii i Czechach. Natomiast lody sygnowane marką Furore! można zjeść w ośmiu partnerskich lodziarnio-kawiarniach. Pierwsze lokale franczyzowe mają powstać w tym roku.
– Nie podejmujemy pochopnych decyzji, wnikliwie analizujemy dane rynkowe i działamy tak, by zapewnić maksymalny efekt biznesowy i wizerunkowy – mówi Grzegorz Łyczak, kierownik regionalny w Lagardere Travel Retail. – Dlatego stawiamy na zrównoważony rozwój, planując w 2016 roku w przypadku kawiarni So! Coffee, otwarcie czterech lokali partnerskich oraz minimum trzech lokali franczyzowych. Natomiast w przypadku lodziarnio-kawiarni Furore! zamierzamy otworzyć siedem lokali, w tym dwa franczyzowe.
Inwestycja na start
W przypadku obu konceptów licencjodawca nie chce ograniczać się tylko do dużych miast. W grę wchodzą także te średnie i małe – wszystko zależy od ich potencjału. Natomiast jeśli chodzi o konkretne lokalizacje, to franczyzodawca preferuje galerie handlowe oraz główne ulice.
W obu konceptach otwierać można albo pełnometrażowe kawiarnie (o powierzchni 60-90 m2), albo wyspy handlowe (40 m2) – choć ten format raczej dedykowany jest marce Furore!. W przypadku So! Coffee całkowita kwota inwestycji zaczyna się od 290 tys. zł, natomiast w lodziarnio-kawiarnię Furore! trzeba zainwestować min. 240 tys. zł.
– Część inwestycji, jak sprzęt gastronomiczny, meble ruchome mogą być finansowane leasingiem – dodaje Grzegorz Łyczak. – Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-wykończeniowych oraz na zatowarowanie lokali.
Opłaty wstępne wynoszą 30 tys. zł, miesięczne opłaty franczyzowe to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat na fundusz marketingowych. Franczyzodawca zapewnia trzytygodniowe, kilkuetapowe szkolenie: baristyczne, sprzedażowe, z bezpieczeństwa żywności. Odbywa się ono w Centrum Szkoleniowym i funkcjonujących lokalach partnerskich.
– Franczyzobiorca otrzymuje też podręcznik operacyjny, technologiczny i architektoniczny projekt lokalu, jego aranżację, system do prowadzenia sprzedaży – wylicza Grzegorz Łyczak. – Ma zapewniony ogólnopolski marketing całej sieci, bieżące wsparcie operacyjne. Korzysta ze sprawdzonych przez licencjodawcę dostawców.
Według raportu firmy badawczej Euromonitor International polski rynek kawy już w 2013 roku był wart 5,27 mld zł. Prognozy na 2015 i 2016 rok zakładały wzrost o ponad 1 proc. rocznie. Według analityków, w 2016 roku przychody kawiarni sięgną prawie 517 mln zł.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali