Włoska receptura
Polacy lubią włoską kuchnię. Z ubiegłorocznego raportu „Polska na Talerzu”, przygotowanego przez firmę Makro Cash & Carry wynika, że preferuje ją 52 proc. naszych rodaków. Lepszy wynik osiągnęła tylko kuchnia polska (wybiera ją 56 proc. ankietowanych). Sztandarowy włoski przysmak to oczywiście pizza. W pizzeriach jada 54 proc. Polaków. To też najpopularniejsze danie zamawiane na wynos.
Właśnie w daniach kuchni włoskiej specjalizują się restauracje La Grotta. W lokalach marki można zjeść oprócz pizzy również makarony, przystawki, gnocchi, risotta, sałatki i desery. W tej chwili funkcjonują dwie restauracje pod szyldem La Grotta – w Rzeszowie i we Wrocławiu. Ale ma ich być więcej, bo marka właśnie wchodzi na rynek franczyzowy.
– Nasz koncept jest w zasadzie przeznaczony dla dużych miast – mówi Bartosz Zawadzki, menedżer La Grotta. – Jednak decydujące znaczenie ma konkretna lokalizacja. Jeśli jest to miejsce o dużym natężeniu ruchu, z odpowiednim przepływem potencjalnych klientów, to możemy brać pod uwagę także miasta średniej wielkości. Obie nasze restauracje są w galeriach handlowych, ale możliwa jest też lokalizacja przy ulicach, w centrach miast.
Na inwestycje należy przygotować minimum 120 tys. zł. Ostateczna kwota zależy oczywiście od stanu wyjściowego lokalu i jego wielkości. Franczyzodawca oferuje pomoc w uzyskaniu różnych rodzajów dofinansowania (np. kredytu, leasingu).
– Zapewniamy też podręcznik operacyjny zawierający kompletny opis jak krok po kroku otworzyć i prowadzić restaurację, począwszy od zakładania własnej działalności gospodarczej, przez projekty architektoniczne, pozwolenia budowlane, aż po uzyskiwanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i koncesji – wylicza Bartosz Zawadzki. – Przygotujemy wstępny biznesplan, zapewniamy szkolenia dla franczyzobiorcy i personelu każdego szczebla, przed otwarciem restauracji i podczas trwania umowy. Partnerzy podpisują umowy z naszymi kluczowymi dostawcami, korzystając z wynegocjowanych przez nas rabatów. Nasza oferta franczyzowa jest dopracowana, możemy pomóc franczyzobiorcy w każdym aspekcie.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 35 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Dla pierwszych pięciu franczyzobiorców licencjodawca ma ofertę promocyjną: opłata wstępna w wysokości 19 tys. zł, miesięczna 3 proc. od obrotu.
Na polskim rynku nie brakuje ani pizzerii, ani lokali serwujących włoską kuchnię. Konkurencja w tym segmencie jest niemała. Czy można skutecznie zawalczyć o klienta?
– Pizzę i makaron można zjeść wszędzie – przyznaje Bartosz Zawadzki. – Ale nie wszędzie dobrze smakują. Naszym atutem jest wysoka jakość potraw, oparta na oryginalnych włoskich przepisach. I oczywiście surowcach, bo kluczowe produkty, np. wędliny czy sery, importujemy z Włoch.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali