Włoska receptura

Polacy lubią włoską kuchnię. Z ubiegłorocznego raportu „Polska na Talerzu”, przygotowanego przez firmę Makro Cash & Carry wynika, że preferuje ją 52 proc. naszych rodaków. Lepszy wynik osiągnęła tylko kuchnia polska (wybiera ją 56 proc. ankietowanych). Sztandarowy włoski przysmak to oczywiście pizza. W pizzeriach jada 54 proc. Polaków. To też najpopularniejsze danie zamawiane na wynos.
Właśnie w daniach kuchni włoskiej specjalizują się restauracje La Grotta. W lokalach marki można zjeść oprócz pizzy również makarony, przystawki, gnocchi, risotta, sałatki i desery. W tej chwili funkcjonują dwie restauracje pod szyldem La Grotta – w Rzeszowie i we Wrocławiu. Ale ma ich być więcej, bo marka właśnie wchodzi na rynek franczyzowy.
– Nasz koncept jest w zasadzie przeznaczony dla dużych miast – mówi Bartosz Zawadzki, menedżer La Grotta. – Jednak decydujące znaczenie ma konkretna lokalizacja. Jeśli jest to miejsce o dużym natężeniu ruchu, z odpowiednim przepływem potencjalnych klientów, to możemy brać pod uwagę także miasta średniej wielkości. Obie nasze restauracje są w galeriach handlowych, ale możliwa jest też lokalizacja przy ulicach, w centrach miast.
Na inwestycje należy przygotować minimum 120 tys. zł. Ostateczna kwota zależy oczywiście od stanu wyjściowego lokalu i jego wielkości. Franczyzodawca oferuje pomoc w uzyskaniu różnych rodzajów dofinansowania (np. kredytu, leasingu).
– Zapewniamy też podręcznik operacyjny zawierający kompletny opis jak krok po kroku otworzyć i prowadzić restaurację, począwszy od zakładania własnej działalności gospodarczej, przez projekty architektoniczne, pozwolenia budowlane, aż po uzyskiwanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i koncesji – wylicza Bartosz Zawadzki. – Przygotujemy wstępny biznesplan, zapewniamy szkolenia dla franczyzobiorcy i personelu każdego szczebla, przed otwarciem restauracji i podczas trwania umowy. Partnerzy podpisują umowy z naszymi kluczowymi dostawcami, korzystając z wynegocjowanych przez nas rabatów. Nasza oferta franczyzowa jest dopracowana, możemy pomóc franczyzobiorcy w każdym aspekcie.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 35 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Dla pierwszych pięciu franczyzobiorców licencjodawca ma ofertę promocyjną: opłata wstępna w wysokości 19 tys. zł, miesięczna 3 proc. od obrotu.
Na polskim rynku nie brakuje ani pizzerii, ani lokali serwujących włoską kuchnię. Konkurencja w tym segmencie jest niemała. Czy można skutecznie zawalczyć o klienta?
– Pizzę i makaron można zjeść wszędzie – przyznaje Bartosz Zawadzki. – Ale nie wszędzie dobrze smakują. Naszym atutem jest wysoka jakość potraw, oparta na oryginalnych włoskich przepisach. I oczywiście surowcach, bo kluczowe produkty, np. wędliny czy sery, importujemy z Włoch.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali