Ostra selekcja
Lokale z szyldem Zdrowa Krowa Slow Food Fast serwują burgery, przygotowane z wysokiej jakości wołowiny, pieczywa i warzyw. Koncept sprawdził się już na Śląsku, gdzie funkcjonuje od kilku lat. Stacjonarne burgerownie działają w Katowicach i Gliwicach, funkcjonują też dwa food trucki. Wszystko to jednostki własne franczyzodawcy.
– Food trucki działały wcześniej we franczyzie, ale kontrola nad nimi były utrudniona, w związku z tym przejęliśmy je we własne zarządzanie – nie ukrywa Robert Kuc, właściciel marki Zdrowa Krowa. – W naszym koncepcie bardzo ważna jest jakość. A franczyzobiorcy próbowali wprowadzać własne produkty, nie odpowiadające naszym standardom. Trudno było to na bieżąco kontrolować, bo food trucki to specyficzna działalność, co chwilę są w innym miejscu. Dlatego zrezygnowaliśmy z franczyzy w ich przypadku.
Ale nadal we franczyzie można otworzyć lokal stacjonarny. Na taką inwestycję trzeba przeznaczyć – według wyliczeń licencjodawcy – minimum 120 tys. zł. Na burgerownię potrzebny jest lokal o powierzchni przynajmniej 80 m2, w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane przez franczyzodawce lokalizacje to miejsca przy ruchliwych ulicach, rynkach, głównych deptakach, w okolicach nocnych klubów, gdzie jest dużo młodzieży. W galeriach handlowych burgerownię Zdrowa Krowa można otworzyć, ale tylko poza strefą food court, by nie była kojarzona z obecnymi tam zwykle fast foodami. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. pakiet szkoleń, obrandowanie lokalu, pomoc przy rekrutacji pracowników i otwarciu punktu, oprogramowanie POS, tzw. starter marketingowy. Miesięczna opłata to 6 proc. od obrotu, plus 2 proc. na fundusz marketingowy. Ta ostatnia opłata nie jest obowiązkowa, franczyzobiorca może sam zająć się marketingiem, według wytycznych licencjodawcy. Właściciele lokali zaopatrują się w produkty u wskazanych przez licencjodawcę dostawców.
– Trudno budować sieć opartą na produktach wysokiej jakości – mówi Robert Kuc. – Dlatego starannie segregujemy franczyzobiorców. Na 80 bardzo konkretnych rozmów ostatecznie na razie wyłoniliśmy tylko jedną osobę, która we wrześniu otworzy lokal franczyzowy w Katowicach. Ale nie chcemy rozwijać się kosztem obniżenia jakości.
Okres oczekiwania na rentowność lokalu – jak wynika z doświadczeń franczyzodawcy – wynosi od 6 do 8 miesięcy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Gruby Benek z nowym lokalem w Bydgoszczy
/24.11.2025
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w działalności marki od początku jej istnienia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Oszczędny dom, zyskowny biznes
/26.11.2025
Nova House szuka franczyzobiorców, którzy zajmą się budowaniem domów pasywnych. Jakie zyski przynosi taki biznes?
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali