Chłopskie Jadło to restauracje segmentu premium. Są prowadzone w modelu operatorskim, czyli to franczyzodawca płaci za budowę i wyposażenie lokalu, a operator jest menedżerem, który prowadzi działalność na własny rachunek i otrzymuje prowizję liczoną od obrotu restauracji.
Wtorek
20.09.2016
Sfinks Polska rozpycha się na gastronomicznym rynku. Zgodnie z zapowiedziami przyspieszył z otwarciami restauracji Chłopskie Jadło. Nie zaniedbuje też swojej flagowej sieci Sphinx.
 

Jeszcze w wakacje prezes Sfinks Polska Sylwester Cacek zapowiadał, że Chłopskie Jadło może stać się w przyszłości oczkiem w głowie spółki.
– Dopracowaliśmy tę markę i być może w najbliższych latach będzie się ona rozwijać w tempie Sphinxa – mówił.
Chłopskie Jadło to restauracje segmentu premium. Są prowadzone w modelu operatorskim, czyli to franczyzodawca płaci za budowę i wyposażenie lokalu, a operator jest menedżerem, który prowadzi działalność na własny rachunek i otrzymuje prowizję liczoną od obrotu restauracji. W ciągu ostatnich trzech miesięcy spółka otworzyła dwa nowe lokale tej sieci, w Olsztynie i ostatnio w Bydgoszczy. Oba są dwupoziomowe, oba zajmują powierzchnię ponad 300 m2. W tej chwili restauracji Chłopskie Jadło działa w Polsce 12, ale na ten rok spółka zapowiada jeszcze otwarcie we Wrocławiu.

Nadal jednak flagowym konceptem firmy jest sieć Sphinx, która właśnie przechodzi spore zmiany. Część lokali, zwłaszcza w food courtach, jest zamykana. W wielu pozostałych przeprowadzane są remonty. Sfinks Polska postawił też ostro na promocję tej marki i zainwestował ostatnio w dużą kampanię reklamową. Przez półtora miesiąca w kilku telewizyjnych kanałach oraz w kinach będzie można oglądać spoty wizerunkowe Sphinxa oraz krótsze, promujące program rabatowy sieci. Oprócz tego koncept będzie równocześnie reklamowany w Internecie. Kampania obejmie banery i inne narzędzia wykorzystywane w e-marketingu, w tym także aktywności na profilach w mediach społecznościowych.

Restauracje Sphinx można otwierać w dwóch opcjach: we franczyzie oraz w modelu operatorskim. Klasyczna franczyza to wydatek 300-450 tys. zł. W tej chwili pod tym szyldem działa 98 lokali. Napędzają one lwią część (90 proc.) sprzedaży całej spółki. W pierwszym półroczu tego roku Sfinks Polska wypracował zysk netto na poziomie 6,6 mln zł, co oznacza 124 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem poprzednim.


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa