Franczyza z Ameryki
Denny's to ogólnoświatowa sieć restauracji typu casual dining. Funkcjonuje już od ponad 60 lat. W tej chwili ma ponad 2 tys. lokali w USA i 14 innych krajach. W jej portfolio brakuje jednak Europy. Teraz ma się to zmienić. Na europejski debiut sieć wybrała cztery kraje: Wielką Brytanię, Włochy, Hiszpanię i Polskę.
– Polska jest mocnym krajem w Europie, ze stabilnym wzrostem PKB. O dojrzałości rynku świadczy również tutejsza obecność wielu innych amerykańskich firm. Uważamy, że to dobry czas na wejście marki Denny`s do Polski. Rynek jest chłonny i nadal otwarty na nowe koncepty, pod warunkiem, że spełniają oczekiwania klientów – mówi William Edwards, przedstawiciel firmy Denny`s na międzynarodowym rynku.
Zasięg sieci ma być szeroki. Firma widzi swoje placówki na lotniskach, w kampusach uniwersyteckich, w centrach handlowych i w formie tradycyjnych restauracji przy ulicach – generalnie w miejscach o dużym natężeniu ruchu.
– Ofertę kierujemy do każdego rodzaju klienta – rodzin z dziećmi, do młodzieży, dorosłych oraz seniorów. Świadczy o tym również całodobowa praca lokali, z menu dopasowanym do pory dnia. Serwujemy śniadania, obiady, kolacje oraz dania „nocne”. W naszej karcie są także napoje alkoholowe oraz pozycje nawiązujące do lokalnej kuchni. Polskim klientom również zaoferujemy coś z tradycyjnych smaków – dodaje William Edwards.
Franczyzobiorcy mają do wyboru trzy formaty restauracji. Mały Denny’s (70-250 m2) przeznaczony jest dla food courtów, lotnisk, dworców, uniwersytetów. Natomiast tzw. pełnowymiarowy Denny's (300-900 m2) powstał z myślą o samodzielnych budynkach, restauracjach w centrum miast, ale także w dużych centrach handlowych. Z kolei koncept Denny’s w podróży (250-500 m2) został zaplanowany z myślą o lokalizacjach przy autostradach i węzłach komunikacyjnych.
Polskim partnerem marki może zostać firma lub inwestor z doświadczeniem w handlu detalicznym. Denny's nie ma nic przeciwko temu, by był już franczyzobiorcą innych amerykańskich marek. Na pewno powinien dysponować na starcie kapitałem w wysokości minimum 5 mln dolarów – to powinno wystarczyć na inwestycję w przynajmniej w pięć restauracji. Denny's liczy na to, że w ciągu pięciu lat uda mu się otworzyć 15 lokali.
Amerykańskie marki różnie radzą sobie na polskim rynku. Najlepiej wiedzie się sieci McDonald's, która rozwija się w Polsce od 1992 roku. Ale już np. Burger King próbował podboju nad Wisłą dwukrotnie. Najpierw w 1992 roku, ale ekspansja nie powiodła się. W 2001 roku firma AmRest odkupiła funkcjonujące wówczas restauracje Burger King od ówczesnego franczyzobiorcy i przekształciła je w lokale KFC. Ta z kolei marka posmakowała Polakom i jest u nas do dziś, podobnie jak rozwijane także przez AmRest Pizza Hut czy Sturbacks. Burger King natomiast wrócił do Polski sześć lat później, w 2007 roku i tym razem rozgościł się na stałe. Również dwa razy atakował Polskę Dunkin Donuts. W 2002 roku wycofał się, po sześciu latach działalności, a teraz od roku znów próbuje rozbudowywać u nas swoją sieć.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali