Biznes do schrupania
Zapiekanki to, można powiedzieć, tradycyjny polski fast food. Opierając się na ich popularności swój koncept gastronomiczny postanowił zbudować właściciel marki Tradycyjne Zapiekanki – z ogórem czy bez? Pierwszy lokal własny został otwarty w marcu ubiegłego roku w Katowicach.
– Został przyjęty tak dobrze, że wkrótce uruchomiliśmy dwa kolejne, w Gliwicach i Bielsku Białej – mówi Adrian Ptasiński, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Tradycyjne Zapiekanki – z ogórem czy bez? – Następnym krokiem była decyzja o utworzeniu systemu franczyzowego. Zdecydowaliśmy się na to po pół roku zdobywania doświadczenia na rynku.
Pierwszy punkt franczyzowy zaczął działać trzy miesiące temu w Dąbrowie Górniczej. Kolejne powstaną jeszcze w tym roku, w Zabrzu, Rybniku i Będzinie.
Na razie koncept rozwija się na Śląsku, ale franczyzodawca nie chce się ograniczać tylko do tego regionu kraju.
– Chcemy otwierać lokale w całej Polsce – zastrzega Adrian Ptasiński. – Oczekujemy, by osoby spoza województwa śląskiego i małopolskiego, zainteresowane nasza franczyzą, zadeklarowały, że w ciągu określonego czasu otworzą nie jeden, ale kilka lokali. Na terenie dużego miasta czy np. województwa będą wtedy działały na zasadzie wyłączności. Związane to jest z koniecznością budowania własnej sieci dystrybucyjnej: magazynu na produkty, zakupu samochodów dostawczych. Przy jednym lokalu to nieopłacalne, a przy kilku już tak. Natomiast na Śląsku i w Małopolsce, gdzie firma ma własną sieć dystrybucyjną, można otwierać pojedyncze lokale.
Generalnie zapiekanki to koncept dla miast powyżej 50 tys. mieszkańców, choć franczyzodawca nie wyklucza, że może też zastanowić się też nad mniejszymi rynkami. Jeśli decydujemy się na sprzedaż z okienka, to wystarczy lokal wielkości 30 m2. Jeżeli jednak chcemy zorganizować miejsca dla klientów, minimalna potrzebna powierzchnia to 60-70 m2. Z dotychczasowych doświadczeń licencjodawcy wynika, że koszty inwestycji to co najmniej 50 tys. zł netto. Franczyzodawca przygotuje dokładną symulację wysokości inwestycji w momencie, gdy będzie miał już propozycję konkretnego lokalu. Pomoże też w zrobieniu projektów technologicznych i aranżacyjnych.
– Każdy nasz lokal był rentowny od samego początku – zapewnia Adrian Ptasiński. – Nawet w najsłabszych, zimowych miesiącach nie trzeba było dokładać do biznesu. Chyba najlepszą rekomendacją jest fakt, że nasz pierwszy franczyzobiorca już myśli o otwarciu kolejnego punktu.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...