Gra w pizzę

Piotr Dawiskiba, współwłaściciel marki Fun Pizza
Pizzerii na rynku jest mnóstwo. Czym Fun Pizza różni się od innych?
Nasza pizza jest – można powiedzieć – nie włoska, ale polska. Czyli taka, jaka smakuje naszym rodakom: na średnim lub grubym cieście, z dużą ilością dodatków. Poza tym mamy do wyboru aż pięć jej rozmiarów. To jeśli chodzi o menu. Natomiast naszym wyróżnikiem są też... gry. Do naszego konceptu włączamy wiele elementów z tym związanych. Począwszy od tego, że na naszych opakowaniach do pizzy jest zamieszczona gra planszowa „Bitwa o ostatni kawałek”. Do każdego zamówienia dołączamy pionki i kostkę i klienci mogą sobie pograć przy jedzeniu lub po skończeniu posiłku. Grać można też czekając na zamówienie w lokalu, używając do tego specjalnej aplikacji mobilnej. Stawką jest rabat – jeśli klient wygra, przy odbiorze zamówienia otrzymuje zniżkę. To tylko kilka przykładów. Naszą główną grupą docelową są studenci i myślę, że takie dodatkowe atrakcje także są dla nich dodatkowym czynnikiem przyciągającym.
Gdzie szukacie franczyzobiorców?
Na początek chcemy zacząć od dużych miast, powyżej 100 tys. mieszkańców. Lokale Fun Pizza można otwierać w dwóch formatach: ekspres, czyli nastawionym na zamówienia w dostawie oraz pizzeria z salą konsumpcyjną. W pierwszym przypadku lokalizacja nie ma większego znaczenia, bo i tak zamówienie jest dowożone do klienta. Natomiast w przypadku lokalu z konsumpcją na miejscu trzeba wybrać miejsce w centrum, przy deptaku, blisko dworca, generalnie tam, gdzie jest duży ruch. Trzeba zaznaczyć, ze zdecydowana większość naszych zamówień, bo aż 80 proc. realizowana jest w dostawie.
Z jakimi wydatkami na start musi liczyć się franczyzobiorca?
Wszystko zależy oczywiście od wielkości i stanu lokalu. Jeśli są to pomieszczenia dostosowane do potrzeb gastronomii to w przypadku pizzerii z salą konsumpcyjną kwota inwestycji zaczyna się od 35 tys. zł. Z zastrzeżeniem, że meble bierze się w leasing. Natomiast przy formacie ekspres kwota wyjściową w takim przypadku będzie 20 tys. zł. My jako franczyzodawca możemy pomóc w uzyskaniu dofinansowań z różnych zewnętrznych źródeł. Przygotowujemy projekt technologiczny lokalu, wizualizację w 3D, zapewniamy szkolenia. Przechodzi je zarówno franczyzobiorca, jak i pracownicy lokalu. Franczyzobiorca uczy się m.in. zarządzać personelem, ale też poznaje specyfikę pracy na każdym stanowisku, nawet dostawcy. Nie pobieramy opłaty wstępnej. Stała opłata miesięczna wynosi 1 tys. zł.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
Carat Kebab systematycznie otwiera nowe lokale. Często łączą pod jednym dachem kilka marek tego samego franczyzodawcy.
– Na Targi Franczyza mamy dla franczyzobiorców specjalną promocję – zapowiada Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak.
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali