Pierogi w roli głównej

Toruński koncept Pierogarnia Stary Młyn istnieje na rynku od 2006 roku. W rodzinnym mieście ma dwa lokale własne, a oprócz tego kolejne dwa franczyzowe – we Wrocławiu i Bydgoszczy. Franczyzodawca nie ukrywa, że decydując się na otwarcie lokalu z tym szyldem trzeba liczyć się z faktem, że prace nad jego przygotowaniem potrwają pół roku, a nawet rok.
– Po pierwsze należy znaleźć odpowiednią lokalizację. Nasze restauracje otwieramy na starówkach, w reprezentacyjnych miejscach miast – podkreśla Łukasz Kowalski, menadżer ds. franczyzy marki Pierogarnia Stary Młyn. – Z reguły są to rejony objęte ochroną konserwatorską, co dodatkowo wydłuża formalności związane z uzyskaniem potrzebnych zezwoleń.
Także sama adaptacja lokalu nie ogranicza się do pomalowania ścian i wstawienia standardowych mebli.
– Przygotowujemy szczegółowe projekty, dbamy o odpowiedni klimat. Np. na ścianach są odręczne malunki, specjalnie dobierane do konkretnego miasta i restauracji – podkreśla Łukasz Kowalski. – Dużą wagę przywiązujemy również do technologicznego projektu kuchni.
Najlepiej, by lokal znajdował się w starej kamienicy i miał minimum 120-150 m2 (z możliwością późniejszego powiększenia). Choć jeśli lokalizacja jest atrakcyjna, ale powierzchnia niesatysfakcjonująca, to architekt może pomóc ją powiększyć – tak było w przypadku restauracji w Bydgoszczy, gdzie dobudowany został przeszklony taras. Kwota inwestycji – według szacunków franczyzodawcy – to 2,5-3 tys. zł za m2, w zależności od stanu lokalu. Wysokość opłaty wstępnej zależy od tego, jak jest spisana umowa najmu. Jeżeli najemcą jest franczyzodawca, opłata wynosi 35 tys. zł. Jeśli umowa jest trójstronna: franczyzodawca – franczyzobiorca – właściciel lokalu opłata wstępna to 50 tys. zł. Natomiast gdy to franczyzobiorca jest najemcą lub właścicielem, opłata wynosi 65 tys. zł. Miesięcznie franczyzobiorca płaci na rzecz licencjodawcy 7 proc. od obrotu.
– Wspieramy franczyzobiorców w poszukiwaniach lokalu, negocjacjach wysokości czynszu, także na każdym etapie przygotowywań jesteśmy na miejscu praktycznie codziennie – zapewnia Łukasz Kowalski. – Czuwamy nad przebiegiem prac budowlanych, nad dostawami sprzętu. Także po otwarciu nasi przedstawiciele pomagają w prowadzeniu restauracji, nawet przez miesiąc lub dwa. Pomagamy też w rekrutacji personelu, zapewniamy wszelkie niezbędne szkolenia. Później, w trakcie działania restauracji, cały czas służymy bieżącym wsparciem.
Według franczyzodawcy na zwrot z inwestycji trzeba czekać od 1,5 roku do 2 lat.
Według raportu Polska na Talerzu 2016 (Makro Cash&Carry) aż 78 proc. Polaków, którzy jadają „na mieście” ma ochotę na dania kuchni polskiej. Choć trzeba podkreślić, że włoska pizza i makarony depczą jej po piętach – wybiera je 74 proc. respondentów.
– Myślę, że wśród Polaków następuje przesyt fast foodami, obcą kuchnią. A dla nas powrót do tradycji to dobry trend – mówi Łukasz Kowalski. – Choć nie do końca jesteśmy tradycjonalistami. Wprowadzamy chociażby takie innowacje, jak zupełnie nietradycyjne, oryginalne farsze do naszych pierogów.
ZOBACZ W KATALOGU
















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Odwiedzający Targi Franczyza 2016 mieli szansę w jednym miejscu poznać i porównać oferty 173 marek franczyzowych. Ponad 7 tys. osób skorzystało z tej okazji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali