Burger w stylu fit
Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy
Czy zdrowe burgery to coś, na czym można zarobić?
Zdecydowanie tak. Z miesiąca na miesiąc widzimy, jak rośnie liczba naszych gości, a co za tym idzie także obroty naszych lokali. Polacy są coraz bardziej aktywni fizycznie, ale też coraz bardziej zwracają uwagę na sposób życia i odżywiania się. A my proponujemy im właśnie wartościowe i zdrowe posiłki. Obserwuję, że coraz więcej naszych stałych klientów to sportowcy, ludzie regularnie trenujący, dbający o sylwetkę.
Ile lokali działa obecnie pod szyldem Zdrowej Krowy?
Mamy dwa lokale własne oraz jeden franczyzowy w Katowicach. Od maja ten sam franczyzobiorca uruchamia także food trucka. Wprawdzie nie mamy w ofercie franczyzowej food trucków, ale w tym przypadku robimy wyjątek. Mobilne punkty gastronomiczne są trudne do kontrolowania, istnieje duże ryzyko obniżenia w nich standardów, dlatego niechętnie widzimy je w swojej sieci. Jednak tego franczyzobiorcę już znamy, wiemy, że można mu ufać. Poza tym food truck będzie stał tylko w jednym konkretnym miejscu, przy lotnisku w Pyrzowicach. Obecnie szukamy też lokalizacji dla partnerów, którzy chcą otworzyć lokale Zdrowej Krowy w Rybniku i Krakowie. To ostatnie miasto jest naszym priorytetem na ten rok. W Krakowie zdecydowanie jest miejsce na więcej niż jedną burgerownię. Lokal wcale nie musi znajdować się w centrum miasta, czy np. na popularnym Kazimierzu. Inne dzielnice też mają duży potencjał, a zwykle niższe czynsze. Dobrym przykładem jest nasz franczyzowy lokal w Katowicach, który mieści się poza centrum, a obroty ma lepsze, niż burgerownie zlokalizowane w śródmieściu. Ważne, by w okolicy było dużo klubów fitness, siłowni, biur – bo tam właśnie są nasi potencjalni klienci. Trzeba też przeanalizować, jaka jest średnia wieku okolicznych mieszkańców, jaki jest ich poziom życia. Generalnie chcemy rozwijać sieć w miastach liczących od 100 tys. mieszkańców. Choć interesującym rynkiem są też skupiska mniejszych miast, zlokalizowanych blisko siebie.
Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na inwestycję?
Na kompletne wyposażenie lokalu, klimatyzację, wentylację należy przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć wydatki na remont i adaptację, które zależą od stanu technicznego pomieszczeń. Jeśli uda nam się znaleźć lokal, który już jest przystosowany do potrzeb gastronomii, koszty będą niższe. Wstępna opłata licencyjna wynosi 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu. Zwrot z inwestycji powinien nastąpić po roku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Duży Ben i Żabka otwierają jubileuszowe sklepy i razem z innymi franczyzodawcami podsumowują mijający rok. Przegląd tygodnia 19-25 grudnia.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...