Burger w stylu fit

Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy
Czy zdrowe burgery to coś, na czym można zarobić?
Zdecydowanie tak. Z miesiąca na miesiąc widzimy, jak rośnie liczba naszych gości, a co za tym idzie także obroty naszych lokali. Polacy są coraz bardziej aktywni fizycznie, ale też coraz bardziej zwracają uwagę na sposób życia i odżywiania się. A my proponujemy im właśnie wartościowe i zdrowe posiłki. Obserwuję, że coraz więcej naszych stałych klientów to sportowcy, ludzie regularnie trenujący, dbający o sylwetkę.
Ile lokali działa obecnie pod szyldem Zdrowej Krowy?
Mamy dwa lokale własne oraz jeden franczyzowy w Katowicach. Od maja ten sam franczyzobiorca uruchamia także food trucka. Wprawdzie nie mamy w ofercie franczyzowej food trucków, ale w tym przypadku robimy wyjątek. Mobilne punkty gastronomiczne są trudne do kontrolowania, istnieje duże ryzyko obniżenia w nich standardów, dlatego niechętnie widzimy je w swojej sieci. Jednak tego franczyzobiorcę już znamy, wiemy, że można mu ufać. Poza tym food truck będzie stał tylko w jednym konkretnym miejscu, przy lotnisku w Pyrzowicach. Obecnie szukamy też lokalizacji dla partnerów, którzy chcą otworzyć lokale Zdrowej Krowy w Rybniku i Krakowie. To ostatnie miasto jest naszym priorytetem na ten rok. W Krakowie zdecydowanie jest miejsce na więcej niż jedną burgerownię. Lokal wcale nie musi znajdować się w centrum miasta, czy np. na popularnym Kazimierzu. Inne dzielnice też mają duży potencjał, a zwykle niższe czynsze. Dobrym przykładem jest nasz franczyzowy lokal w Katowicach, który mieści się poza centrum, a obroty ma lepsze, niż burgerownie zlokalizowane w śródmieściu. Ważne, by w okolicy było dużo klubów fitness, siłowni, biur – bo tam właśnie są nasi potencjalni klienci. Trzeba też przeanalizować, jaka jest średnia wieku okolicznych mieszkańców, jaki jest ich poziom życia. Generalnie chcemy rozwijać sieć w miastach liczących od 100 tys. mieszkańców. Choć interesującym rynkiem są też skupiska mniejszych miast, zlokalizowanych blisko siebie.
Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na inwestycję?
Na kompletne wyposażenie lokalu, klimatyzację, wentylację należy przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć wydatki na remont i adaptację, które zależą od stanu technicznego pomieszczeń. Jeśli uda nam się znaleźć lokal, który już jest przystosowany do potrzeb gastronomii, koszty będą niższe. Wstępna opłata licencyjna wynosi 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu. Zwrot z inwestycji powinien nastąpić po roku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU














































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali