Ameryka na starówce
Restauracje i bary pod szyldem The Legendary Jack's Bar & Restaurant nawiązują stylistyką do lokali amerykańskich. Serwują też głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej) oraz whisky Jack Daniels. Obecnie sieć liczy dwa bary oraz trzy restauracje. A niedawno franczyzodawca uruchomił w Gdańsku całkiem nowy format – salę bankietową.
– Zastosowaliśmy w niej bardzo nowoczesne rozwiązania. Np. stacjonarny mapping: na bazie materiałów dostarczonych przez klienta przygotowujemy multimedialne prezentacje, wyświetlane na trzech ścianach sali – opisuje Jacek Czauderma, franczyzodawca Jack's Bar & Restaurant. – Mamy klientów zarówno firmowych, jak i indywidualnych.
Na razie jednak sala bankietowa jest jedna i franczyzodawca dopiero zastanawia się, czy udostępniać ten format na licencji. Można natomiast we franczyzie uruchomić bar lub restaurację.
– Nasz koncept przeznaczony jest jednak tylko dla największych miast. Zalecane lokalizacje to rynki główne i starówki – podkreśla Jacek Czauderma. – W tej chwili negocjujemy najem lokalu przy rynku głównym w Poznaniu. Szukamy jeszcze franczyzobiorców, którzy otworzą nasze lokale przy rynkach głównych w Krakowie i Wrocławiu oraz być może także w Katowicach. W mniejszych miastach otworzyliśmy np. lokal w podwarszawskich Łomiankach i niestety musieliśmy go zamknąć.
Dla formatu barowego potrzebne są pomieszczenia wielkości 80-150 m2. Dla restauracji wymagana powierzchnia to minimum 250 m2. W każdym przypadku wymagane jest miejsce na duży ogródek sezonowy.
Franczyzodawca szacuje że koszt inwestycji to ok. 1,8 tys. zł za 1m2 – ale w przypadku lokalu przystosowanego już wcześniej do potrzeb gastronomii. Jeśli mamy natomiast do czynienia z pomieszczeniami w stanie deweloperskim, to koszty mogą wzrosnąć nawet do 2,5 tys. zł za 1m2.
– Gwarantujemy wsparcie architekta, prowadzenie nadzoru nad inwestycją oraz ekipę budowlaną, która wykonuje usługi w bardzo atrakcyjnych cenach. Jeśli jednak franczyzobiorca znajdzie tańszych budowlańców, to oczywiście może skorzystać z ich usług – dodaje Jacek Czauderma.
Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 80 tys. zł netto, ale – jak zapewnia licencjodawca – podlega negocjacjom. Comiesięczna opłata franczyzowa to 3,5 proc. od obrotu, a marketingowa 2,5 proc.
– Najbardziej cenimy partnerów z doświadczeniem w branży gastronomicznej – nie ukrywa franczyzodawca Jack's Bar & Restaurant. -– Im większe doświadczenie partnera, tym bardziej elastyczne warunki franczyzy z naszej strony.
Licencjodawca zapowiada, że chętnie otworzyłby też lokale pod szyldem Jack's Bar & Restaurant w zagranicznych stolicach, np. na starówkach w Pradze, Budapeszcie czy Bratysławie. Tam także poszukuje partnerów.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...