Zaproszenie na kawę
Licząca blisko 60 placówek partnerskich i franczyzowych sieć So! Coffee jest jedną z najsilniejszych kawiarnianych marek na polskim rynku. Rozwój chce kontynuować i w dużych, i w mniejszych miastach.
– Wielkość miasta nie ma dla nas znaczenia, oceniamy inwestycje przede wszystkim na podstawie potencjału danej lokalizacji – mówi Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego Lagardere Travel Retail, franczyzodawcy marki So! Coffee. – Z naszego punktu widzenia najatrakcyjniejsze lokalizacje to galerie handlowe oraz główne ulice miast. Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. My możemy pomóc w negocjacjach warunków najmu, mamy też bazę potencjalnych lokalizacji do wykorzystania. Nie da się ukryć, że znalezienie odpowiedniej lokalizacji to dziś największe wyzwanie.
W tym roku marka zamierza otworzyć 10 kolejnych lokali franczyzowych. Franczyzobiorca ma do wyboru dwa formaty: pełnometrażową kawiarnię bądź wyspę handlową. Całkowita kwota inwestycji składa się z dwóch części. Pierwsza to rozwiązania technologiczne, ekspres do kawy, meble ruchome, oświetlenie, sprzęt IT, drobne wyposażenie. Wszystko kosztuje około 200 tys. zł netto. Większość można sfinansować leasingiem. Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-instalacyjno-wykończeniowych. Tutaj koszt wynosi około 2,4 tys. zł netto za 1 m2. Na zatowarowanie trzeba zaplanować kwotę około 30 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty związane z adaptacją lokalu do obowiązujących wymogów (instalacje tryskaczowe, witryny, kraty, klimatyzacje itp.).
Opłata wstępna wynosi 30 tys. zł netto. Zawiera koszty projektów (technologia, aranżacja), podręcznik operacyjny, koszty marketingu na pierwszy rok działalności, pakiet marketingowy na otwarcie, pomoc pracowników centrali przez pierwsze dni po uruchomieniu lokalu. Franczyzodawca zapewnia także kilkuetapowe szkolenie baristyczne, sprzedażowe, z bezpieczeństwa żywności, trwające w sumie 28 dni. Odbywa się ono w centrum szkoleniowym i funkcjonujących lokalach partnerskich. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat marketingowych.
Według ekspertów rynek kawiarni sieciowych w Polsce jest wart 600 mln zł. Jeśli dodać do tego kawiarnie niesieciowe, ta wartość wzrasta dwukrotnie. Na 100 tys. mieszkańców przypada u nas 13-14 placówek, kiedy w Wielkiej Brytanii to 90, a średnio w Europie – 25. Największe marki kawiarniane, obecne na naszym rynku to m.in. So! Coffee, Costa Coffee, Green Cafe Nero, Starbucks.
Rynek kawiarni / Według ekspertów rynek kawiarni sieciowych w Polsce jest wart 600 mln zł. Jeśli dodać do tego kawiarnie niesieciowe, ta wartość wzrasta dwukrotnie. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali