Ziemowit Fałat, , współtwórca Browaru Pinta / Sieć franczyzowych pubów Pinty będzie pierwszą siecią rzemieślniczych piwiarni w Polsce.
Czwartek
22.08.2019
Piwa rzemieślnicze mają coraz więcej zwolenników. Browar Pinta postanowił wykorzystać ten trend i zbudować sieć franczyzowych pubów z kraftowymi piwami.
 

http://lokalnabiznes.pl/artykul/1146/pub-z-kranamiBrowar Pinta założyli trzej przyjaciele: Ziemowit Fałat, Grzegorz Zwierzyna i Marek Semla.
– Wiedzieliśmy, że piwo nie kończy się na europejskim lagerze i że oferuje ogromną różnorodność, której próżno było szukać na naszym rynku w 2010 roku – opowiada Ziemowit Fałat, współtwórca Browaru Pinta. – W małym browarze w Lublinie udało nam się wynająć warzelnię i tank i odtworzyć praktycznie jedyny czysto polski styl piwny – piwo Grodziskie, które swoje korzenie miało jeszcze w średniowieczu.
Rok później przyjaciele wynajęli linię produkcyjną w browarze w Zawierciu i uwarzyli piwo rzemieślnicze, które dla wielu osób stało się symbolem początku piwnej rewolucji w Polsce, czyli Atak Chmielu. Do dziś jest to najpopularniejsze piwo Browaru Pinta. W ciągu kolejnych 8 lat browar uwarzył piwa w ponad 150 stylach i odmianach.

Z browaru do pubu

Zachęceni sukcesem warzonych przez siebie piw właściciele Pinty postanowili pójść o krok dalej i stworzyć lokal, w którym piwa rzemieślnicze będą głównym punktem oferty. W 2014 roku powstał patronacki pub Viva la Pinta w Krakowie. A cztery lata później pierwszy franczyzowy pub Browar Pinta.
– Sieć franczyzowych pubów Pinty będzie pierwszą siecią rzemieślniczych piwiarni w Polsce – mówi Ziemowit Fałat. – Za granicą podobne koncepty działają już od kilku lat.
Pierwszy i na razie jedyny pub pod szyldem Browar Pinta działa we Wrocławiu. I właśnie duże miasta to rynki odpowiednie dla tego konceptu. W każdym franczyzobiorca będzie miał zagwarantowaną wyłączność terytorialną. Puby mają być zlokalizowane w ścisłych centrach miast, franczyzodawca nie jest natomiast zainteresowany otwarciami w centrach handlowych. Klienci powinni mieć łatwy dostęp do pubu z poziomu ulicy.
– Dlatego zalecamy lokalizacje przy uczęszczanych ciągach komunikacyjnych, przy ważnych skrzyżowaniach, placach, pasażach, czy skwerach w centrach miast lub dużych dzielnic – radzi Ziemowit Fałat.
Wrocławski lokal ma 320 m2. Według franczyzodawcy wystarczyć może już jednak powierzchnia 150-180 m2, a optymalna wielkość to ok. 250 m2 (więcej o lokalu na pub Browaru Pinta przeczytasz na portalu Lokalnabiznes.pl w artykułe Pub z kranami).

Cały proces remontu i adaptacji lokalu może potrwać 2-3 miesiące. Wydatki na pub o powierzchni 150-180 m2 to według szacunków franczyzodawcy ok. 500 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć koszty pierwszego zatowarowania – 60 tys. zł i opłaty licencyjnej w wysokości 20 tys. zł. Każdy z firmowych pubów Pinty powinien mieć co najmniej 12 kranów piwnych. Oprócz piw macierzystego browaru serwowane są też piwa pochodzące z innych browarów rzemieślniczych. W sumie w stałej ofercie jest kilkadziesiąt rodzajów piw z beczek i z butelek. W ofercie powinny się też znaleźć piwa bezalkoholowe oraz napoje dla osób, które nie gustują w bursztynowym trunku, np.: woda, świeżo wyciskane soki, cydr, frizzante.

Sezon na piwo

Puby mają również ofertę gastronomiczną, która napędza obroty. Sprzedaż posiłków stanowi ok. 30 proc. całkowitej sprzedaży i, jak mówi franczyzodawca, stale rośnie.
– Oferta gastronomiczna będzie dostosowywana do możliwości konkretnego lokalu – zapewnia Ziemowit Fałat. – W mniejszych dopuszczane będzie ograniczenie liczby proponowanych dań.
Od kandydatów na franczyzobiorców koncept oczekuje doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej. Licencjodawca dopuszcza jednak możliwość, że licencjobiorca nie będzie osobiście zarządzał pubem.
– Franczyzobiorca może być tylko inwestorem, a do zarządzania zatrudnić menedżera – potwierdza Ziemowit Fałat.

Lokal powinien zatrudniać minimum dziewięciu pracowników. Przechodzą oni szkolenia m.in.: z zakresu znajomości produktów Pinta, rodzajów i jakości piwa, bezpieczeństwa żywności, zarządzania personelem, obsługi klienta, menu.
Według franczyzodawcy pub staje się rentowny w ciągu kilku miesięcy od otwarcia. Całkowity zwrot z inwestycji powinien nastąpić w ciągu 3-4 lat. Jak w całej gastronomii, w działalności pubów też da się zauważyć sezonowość. Do najlepszych miesięcy należy marzec i sezon letni, od czerwca aż do października. Z kolei najsłabsze miesiące to czas od grudnia do lutego.
– Piwa rzemieślnicze mają w Polsce bardzo dużą grupę fanów. Wychodzą spod ręki zwykłych ludzi, a nie koncernów, są uwarzone metodami naturalnymi, bez sztucznego wspomagania. Na rynek trafia tylko to, co nam samym, jako ich twórcom, smakuje. Może właśnie dlatego nasze produkty cieszą się taką popularnością – dodaje Ziemowit Fałat.


Inwestycja w lokal / Wydatki na pub o powierzchni 150-180 m kw. to według szacunków franczyzodawcy ok. 500 tys. zł netto.

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Atelier Herosima
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Cofix Poland
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Japanos
Kashka
KawoWiniarnia
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Le Pain Quotidien
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Night Burger
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Przybij Piątaka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sahar Kebab
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Sushiroll Bistro – restauracje sushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Willisch
Young Burger
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022